40. Stresses the need to promote and highlight Europe’s rich cultural heritage, using the UNESCO World Heritage List as a unique selling proposition but also including sites that may be less widely known or not easily reachable, especially given that cultural tourism accounts for about 40 % of European tourism and thereby contributes significantly to economic growth, employment, social innovation and local, regional, urban and rural development, while reducing the impact of seasonality; also stresses, in this context, the key role played by sponsorship in maintaining Europe’s heritage and helping Member States bear the cost burden;
40. wijst er met klem op dat het rijke culturele erfgoed van Europa gepromoot en onder de aandacht gebracht moet worden, met de UNESCO- wer
elderfgoedlijst als uniek verkoopargument maar ook met aandacht voor minder bekende of bereikbare plekken, aangezien cultureel toerisme goed is voor ongeveer 40 % van het Europees toerisme, en bijdraagt aan economische groei en werkgelegenheid, sociale innovatie en inclusieve lokale, regionale, stedelijke en landelijke ontwikkeling, terwijl het ook de seizoensgebondenheid vermindert; benadrukt in dit verband de centrale rol van het mecenaat bij het onderhoud van het Europese erfgoed en het bijdragen
...[+++]aan de kosten die dit voor de lidstaten meebrengt;