Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anodising machine sections
Anodising machine units
Build framework sections
Caesarean section
Cast concrete sections
Concrete sections producing
Construct framework sections
Dead section
Dead track section
Electroplating machine parts
Electroplating machine sections
Fabricate framework sections
Inland waterway cruise
Inland waterway excursion
Inland waterway tourism
Inland waterway trip
Inland waterways cruise
Inland waterways excursion
Inland waterways tourism
Inland waterways trip
Manufacture framework sections
Neutral section
Neutral track section
Produce concrete sections
Producing concrete sections
River cruise
River excursion
River section of journey
River tourism
River trip
Ship's master
Tidal waterway
Waterway section
Waterway section of journey

Traduction de «Waterway section » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


river section of journey | waterway section of journey

riviertraject






dead section | dead track section | neutral section | neutral track section

niet-geïsoleerd spoorgedeelte


concrete sections producing | producing concrete sections | cast concrete sections | produce concrete sections

betonnen elementen gieten | elementen van beton gieten


construct framework sections | fabricate framework sections | build framework sections | manufacture framework sections

delen van raamwerk produceren


river tourism [ inland waterway cruise | inland waterway excursion | inland waterways cruise | inland waterways excursion | inland waterways tourism | inland waterways trip | inland waterway tourism | inland waterway trip | river cruise | river excursion | river trip ]

riviertoerisme [ riviercruise | riviertocht ]


anodising machine sections | anodising machine units | electroplating machine parts | electroplating machine sections

onderdelen van galvaniseermachines


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
6. Welcomes the fact that inland waterways have been embedded in six of the nine core network corridors of the TEN-T and hopes that bottlenecks and missing links will be suitably addressed, given that the CEF will prioritise spending on removing bottlenecks, bridging missing links and, in particular, improving cross-border sections of the core network; recalls that the CEF will also make it a priority to fund telematic application systems functioning as River Information Services (RIS);

6. is ingenomen met het feit dat de binnenwateren zijn opgenomen in zes van de negen corridors van het kernnetwerk van het TEN-V en spreekt de hoop uit dat knelpunten en ontbrekende schakels op gepaste wijze zullen worden aangepakt, gegeven dat de CEF prioriteit verleent aan de financiering van het wegnemen van knelpunten, het overbruggen van ontbrekende schakels en, in het bijzonder, de verbetering van grensoverschrijdende secties van het kernnetwerk; herinnert eraan dat de CEF eveneens prioriteit zal verlenen aan de financiering van telematicatoepassingen die fungeren als informatiediensten voor de binnenvaart (River Information Servi ...[+++]


6. Welcomes the fact that inland waterways have been embedded in six of the nine core network corridors of the TEN-T and hopes that bottlenecks and missing links will be suitably addressed, given that the CEF will prioritise spending on removing bottlenecks, bridging missing links and, in particular, improving cross-border sections of the core network; recalls that the CEF will also make it a priority to fund telematic application systems functioning as River Information Services (RIS);

6. is ingenomen met het feit dat de binnenwateren zijn opgenomen in zes van de negen corridors van het kernnetwerk van het TEN-V en spreekt de hoop uit dat knelpunten en ontbrekende schakels op gepaste wijze zullen worden aangepakt, gegeven dat de CEF prioriteit verleent aan de financiering van het wegnemen van knelpunten, het overbruggen van ontbrekende schakels en, in het bijzonder, de verbetering van grensoverschrijdende secties van het kernnetwerk; herinnert eraan dat de CEF eveneens prioriteit zal verlenen aan de financiering van telematicatoepassingen die fungeren als informatiediensten voor de binnenvaart (River Information Servi ...[+++]


Section I. 1 of Annex I, Section II. 1 of Annex II and Section III. 1 of Annex III to Directive 2008/68/EC refer to provisions set out in international agreements on the inland transport of dangerous goods by road, rail and inland waterways as defined in Article 2 of that Directive.

Bijlage I, deel I. 1, bijlage II, deel II. 1, en bijlage III, deel III. 1, van Richtlijn 2008/68/EG verwijzen naar bepalingen in internationale overeenkomsten inzake het vervoer van gevaarlijke goederen over de weg, per spoor en over de binnenwateren zoals gedefinieerd in artikel 2 van die richtlijn.


7.3. Other modes of transport, including inland-waterways and maritime transport, ports, multimodal links and airport infrastructure: The existence within the comprehensive transport plan(s) or framework(s) of an explicit section on inland-waterways and maritime transport, ports, multimodal links and airport infrastructure, which contribute to improve connectivity to the TEN-T comprehensive and core networks and to promote sustainable regional and local mobility.

7.3. Andere vervoersvormen, met inbegrip van vervoer over rivieren en over zee, havens, multimodale verbindingspunten en luchtvaartinfrastructuur: het bestaan, binnen het/de uitgebreid(e) vervoersplan(nen) of -kader(s), van een expliciet onderdeel over vervoer over rivieren en over zee, havens, multimodale verbindingspunten en luchtvaartinfrastructuur, dat bijdraagt tot het verbeteren van de verbindingsmogelijkheden met de uitgebreide en basis-TEN-T-netwerken en tot het bevorderen van duurzame regionale en lokale mobiliteit.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Annex I, Section I. 1, Annex II, Section II. 1 and Annex III, Section III. 1 to Directive 2008/68/EC refer to provisions set out in international agreements on the inland transport of dangerous goods by road, rail and inland waterways as defined in Article 2 of that Directive.

Bijlage I, deel I. 1, bijlage II, deel II. 1, en bijlage III, deel III. 1, bij Richtlijn 2008/68/EG verwijzen naar bepalingen in internationale overeenkomsten inzake het vervoer van gevaarlijke goederen over de weg, per spoor en over de binnenwateren zoals gedefinieerd in artikel 2 van die richtlijn.


Annex I, Section I. 1, Annex II, Section II. 1 and Annex III, Section III. 1. to Directive 2008/68/EC refer to provisions set out in international agreements on the inland transport of dangerous goods by road, rail and inland waterways as defined in Article 2 of that Directive.

Bijlage I, deel I. 1, bijlage II, deel II. 1, en bijlage III, deel III. 1, bij Richtlijn 2008/68/EG verwijzen naar bepalingen in internationale overeenkomsten inzake het vervoer van gevaarlijke goederen over de weg, per spoor en over de binnenwateren zoals gedefinieerd in artikel 2 van die richtlijn.


Two sections have found their way into the Costa report on the liability of carriers of passengers that ensure that the same level of liability is imposed on carriers of passengers by inland waterway as is imposed on carriers of passengers on the high seas.

In het verslag-Costa over de aansprakelijkheid van vervoerders van passagiers zijn twee paragrafen terechtgekomen die ervoor zorgen dat de vervoerders van passagiers over de binnenwateren eenzelfde aansprakelijkheidsniveau opgelegd krijgen als vervoerders van passagiers op volle zee.


"inland waterway vessel" shall mean a vessel intended for use on inland waterways having a length of 20 metres or more and having a volume of 100 m or more according to the formula defined in Annex I, Section 2, point 2.8a, or tugs or pusher craft having been built to tow or to push or to move alongside vessels of 20 metres or more,

"binnenschip": een schip bestemd om te worden gebruikt op de binnenwateren met een lengte van 20 meter of meer en een volume, zoals gedefinieerd onder punt 2.8 bis van hoofdstuk 2 van bijlage I, van 100 m of meer, of sleepboten of duwboten die zijn gebouwd om schepen met een lengte van 20 meter of meer te slepen of te duwen of langszij deze schepen te varen;


- the title of Section 4 "Inland waterway network" shall be replaced by: "Inland waterway network and inland ports",

- wordt de titel van afdeling 4 "Waterwegennet" vervangen door "Waterwegennet en binnenhavens";


In the case of combined transport for hire or reward, a transport document which fulfils at least the requirements laid down in Article 6 of Council Regulation No 11 of 27 June 1960 concerning the abolition of discrimination in transport rates and conditions, in implementation of Article 79 (3) of the Treaty establishing the European Economic Community (6), shall also specify the rail loading and unloading stations relating to the rail leg, or the inland waterway loading and unloading ports relating to the inland waterway leg, or the maritime loading and unloading ports relating to the maritime section ...[+++]

In geval van gecombineerd beroepsgoederenvervoer moet een vervoerdocument dat ten minste voldoet aan de voorschriften van artikel 6 van Verordening nr. 11 van de Raad van 27 juni 1960 ter uitvoering van artikel 79, lid 3, van het Verdrag tot oprichting van de Europese Economische Gemeenschap betreffende de opheffing van discriminaties inzake vrachtprijzen en vervoervoorwaarden (6), worden aangevuld met de vermelding van de spoorwegstations van in- of uitlading voor wat het traject per spoor betreft, of van de rivierhavens van in- of uitlading voor wat het traject over de binnenwateren, of van de zeehavens van in- of uitlading voor wat he ...[+++]


w