33. Points to the existing disparities between Member States as regards tax pressu
re and structures;  acknowledges the difficulty of devising a homogeneous reform of taxation leading to greater growth – given the advantages (broader base) and drawbacks (weakening of the principle of pr
ogressiveness) of a switch from direct taxation to indirect, consumption-based taxation;  stresses, however, that a number of common tax reform measures could significantly improve the efficiency of the tax system and tax revenue, increase employment, re
  ...[+++]duce distortions and increase growth at Community level, notably, inter alia:33. herinnert aan de bestaande verschillen tussen de EU-lidstaten in termen van belastingdruk en belasting
structuur;  onderkent de moeilijkheid om een homogene belastinghervorming op te stellen die tot meer groei leidt – gelet op de voordelen (een verbreding van de grondslag) en de nadelen (verzwakking van het beginsel van belastingprogressie) die zijn verbonden aan een overgang van directe naar indirecte consumptiebelasting;  benadrukt evenwel dat een aantal gemeenschappelijke belastinghervormingsmaatregelen er op communautair niveau voor kunnen zorgen dat de efficiëntie van het belastingstelsel aanzienlijk verbetert en de belastinginko
 ...[+++]msten aanzienlijk stijgen, de werkgelegenheid toeneemt, distorsies verminderen en de groei toeneemt, zoals onder meer: