Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Art trade
Arts
Background
Background art
Background level
Background radiation
Background rate
Contract background musicians
Decorative arts
Do background research on writing subject
Employ background musicians
Engage background musicians
Exportation of works of art
Fine arts
Graphic arts
Hire background musicians
Historical background
History
Perform background research on writing subject
Perform background research on writing subjects
Perform writing subject background research
Plastic arts
Prior art
Sale of objects belonging to the national heritage
State of the art
Trafficking in works of art

Vertaling van "background art " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
background art | prior art | state of the art

stand van de techniek


contract background musicians | employ background musicians | engage background musicians | hire background musicians

achtergrondmuzikanten aanwerven | achtergrondmuzikanten inhuren


perform background research on writing subjects | perform writing subject background research | do background research on writing subject | perform background research on writing subject

achtergrondonderzoek doen over schrijfonderwerpen


devise rapport with people from different cultural backgrounds | produce rapport with people from different cultural backgrounds | build rapport with people from different cultural backgrounds | construct rapport with people from different cultural backgrounds

vertrouwensband opbouwen met personen met verschillende culturele achtergronden




background | historical background | history

voorgeschiedenis


fine arts [ decorative arts | graphic arts | plastic arts ]

schone kunsten [ beeldende kunsten | decoratieve kunst | grafische kunst | plastische kunst ]






art trade [ exportation of works of art | sale of objects belonging to the national heritage | trafficking in works of art ]

handel in kunstvoorwerpen [ smokkel van antiquiteiten | uitvoer van kunstvoorwerpen | verkoop van cultuurgoederen ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Luxembourg "Jobs" Summit (November 1997), against the background of high levels of unemployment and in anticipation of the entry into force of the Amsterdam Treaty, launched the implementation of the new open method of co-ordination embedded in art. 128, endorsing the first set of Employment Guidelines.

Tegen de achtergrond van een zeer omvangrijke werkloosheid en in afwachting van de inkrachttreding van het Verdrag van Amsterdam gaf de "Banentop" van Luxemburg (november 1997) de aanzet tot de uitvoering van de nieuwe, in artikel 128 vastgelegde open coördinatiemethode door haar goedkeuring te hechten aan het eerste pakket werkgelegenheidsrichtsnoeren.


The largest group of students on Erasmus placements came from social sciences, business and law background (31.9%), followed by engineering, manufacturing and construction (17.1%), and humanities and arts students (16.9%).

Bij de Erasmus-stages was de grootste groep studenten afkomstig uit de richtingen sociale wetenschappen, bedrijfskunde en rechten (31,9 %), gevolgd door technische wetenschappen en bouwkunde (17,1 %) en menswetenschappen en kunsten (16,9 %).


The largest group of students on Erasmus placements came from a social sciences, business and law background (26.6%), overtaking humanities and arts (17.1%) which had the biggest share the previous academic year, and followed by agriculture and veterinary students (15.4%), whose number was eight times that of the previous year.

Bij de Erasmusstages was de grootste groep studenten afkomstig uit de richtingen sociale wetenschappen, bedrijfskunde en rechten (26,6 %). De studenten menswetenschappen en kunsten (17,1 %), die het jaar voordien nog het sterkst vertegenwoordigd waren, werden daarmee ingehaald.


Against this background, the specific procedure laid down in Art. 43(3) TFEU should only be applied where an issue referred to in that provision does not form part of the fundamental policy decisions reserved to the Legislator under Article 43(2) TFEU.

De specifieke procedure die in artikel 43, lid 3, VWEU neergelegd is, mag daarom enkel worden gebruikt wanneer een in die bepaling opgenomen onderwerp niet onder de fundamentele beleidsbesluiten vallen die krachtens artikel 43, lid 2, VWEU uitsluitend door de wetgever mogen worden genomen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Not least against the background of the experiences of the first 13 years of EMU, let me emphasise that, in addition to the four nominal convergence crite-ria, the Treaty also stipulates a set of additional considerations, notably “the in-tegration of markets, the situation and development of the balances of payments on current account and an examination of the development of unit labour costs and other price indices” (Art. 140 TFEU).

Vooral tegen de achtergrond van de ervaringen uit de eerste dertien jaar van de EMU wil ik benadrukken dat, in aanvulling op de vier nominale convergentiecriteria, in het Verdrag ook een pakket bijkomende overwegingen is vastgelegd, met name "de integratie van de markten, de situatie en de ontwikkeling van de lopende rekeningen van de betalingsbalansen, en een onderzoek naar de ontwikkeling van de loonkosten per eenheid product en andere prijsindicatoren" (artikel 140 VWEU).


The report focuses its recommendations on the balance between the role of Member States and the Commission; the necessity to make early school a broader service inspired by good practices in Member States where ‘maternelles’ and kindergartens are a right of parents; inclusion of all children, whatever their social background (‘notion of public service’); caring for migrant children and their integration in early schools; the inclusion of arts and all tools to enhance the children’s creativity; training of educators for better int ...[+++]

De aanbevelingen in het verslag zijn gericht op een juist evenwicht tussen de rol van de lidstaten en die van de Commissie; de noodzaak om voorschoolse opvang te ontwikkelen tot een bredere dienst, die is geïnspireerd op de goede praktijken in lidstaten waar "maternelles" en "kindergartens" een recht van ouders zijn; de opname van alle kinderen, ongeacht hun sociale achtergrond (een 'openbare dienst'); de zorg voor kinderen van migranten en voor hun integratie in het vroege onderwijs; de opname in het programma van kunsten en overige middelen om de creativiteit van kinderen te vergroten; het opleiden van begeleiders ten aanzien van ...[+++]


The diversity of the European Union is that all the different nation states have different cultures, different histories and different backgrounds, and it therefore seems to me important that arts and education should be a matter for determination at national level.

De diversiteit van de Europese Unie bestaat juist uit het feit dat alle verschillende lidstaten verschillende culturen, verschillende histories en verschillende achtergronden hebben, en daarom lijkt het me belangrijk dat kunst en onderwijs op nationaal niveau worden bepaald.


the inclusion of all young people in the dialogue, regardless of their educational, social and cultural background; the role of education in shaping young people's values and attitudes; the training of teachers and the inclusion of intercultural dialogue on the school curricula; experiences gained through non-formal learning in out-of-school education; the crucial role of mobility in developing intercultural competences; the role of the media and the use of new technologies in shaping young people's values and attitudes; the importance of access to culture for young people and the role of culture, ...[+++]

het betrekken van alle jongeren, ongeacht hun onderwijs-, sociale en culturele achtergrond, bij de dialoog; de rol van het onderwijs bij de vorming van waarden en attitudes van jongeren; de opleiding van leraren en de opneming van de interculturele dialoog in de schoolprogramma's; ervaringen die zijn opgedaan via niet-formeel leren in het kader van buitenschools onderwijs; de cruciale rol van mobiliteit bij de ontwikkeling van interculturele vaardigheden; de rol van de media en het gebruik van nieuwe technologieën bij de vorming van waarden en attitudes van jongeren; het belang van de toegang van jongeren tot cultuur en de rol van ...[+++]


The Luxembourg "Jobs" Summit (November 1997), against the background of high levels of unemployment and in anticipation of the entry into force of the Amsterdam Treaty, launched the implementation of the new open method of co-ordination embedded in art. 128, endorsing the first set of Employment Guidelines.

Tegen de achtergrond van een zeer omvangrijke werkloosheid en in afwachting van de inkrachttreding van het Verdrag van Amsterdam gaf de "Banentop" van Luxemburg (november 1997) de aanzet tot de uitvoering van de nieuwe, in artikel 128 vastgelegde open coördinatiemethode door haar goedkeuring te hechten aan het eerste pakket werkgelegenheidsrichtsnoeren.


Examination of the state of the art on this issue in Member States is desirable. In conclusion, the Council is at one in considering that the White Paper offers a background on which, over the coming months, to base examination of the key aspects of approaches to education and training in the next few years.

Concluderend is de Raad van mening dat het Witboek een goede en stevige basis vormt waarop de komende maanden de belangrijkste thema's aangaande de vooruitzichten voor onderwijs en opleiding in de komende jaren verder ontwikkeld kunnen worden.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'background art' ->

Date index: 2024-12-19
w