Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Autonomous Community body
Broadcast seed
Broadcast sowing
Broadcaster
Broadcaster distributor
Broadcasting
Broadcasting body
Community service body
Decentralised Community body
EC institutional body
EC satellite body
EC specialised body
EU Agencies and decentralised bodies
EU office or agency
European Monitoring Centre
European Union office or agency
European agency
European foundation
Evaluate broadcast program
Evaluate broadcast programs
Evaluating broadcast programs
Fertilizer broadcaster
Gauge broadcast programs
Go on air during live broadcasts
Interpret languages in live broadcasting shows
Interpreting language in live broadcasting shows
Interpreting of languages in live broadcasting shows
Monitor
Present during live broadcast
Present during live broadcasts
Presenting during live broadcasts
Radio broadcasting station
Specialised Community agency
Television broadcasting organisation

Traduction de «broadcasting body » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
broadcaster | broadcasting body | television broadcasting organisation

omroeporganisatie


Monitor (radio broadcasts)

medewerker van radiomonitoring


go on air during live broadcasts | present during live broadcast | present during live broadcasts | presenting during live broadcasts

presenteren tijdens live-uitzendingen


interpreting language in live broadcasting shows | provide interpretation of languages in live broadcasting shows | interpret languages in live broadcasting shows | interpreting of languages in live broadcasting shows

tolken in live-uitzendingen


evaluate broadcast program | gauge broadcast programs | evaluate broadcast programs | evaluating broadcast programs

televisie- en radioprogramma's beoordelen | televisie- en radioprogramma's evalueren | programma's beoordelen | programma's evalueren


EU office or agency [ autonomous Community body | Community service body | decentralised Community body | EC institutional body | EC satellite body | EC specialised body | EU Agencies and decentralised bodies | European agency | European foundation | European Monitoring Centre | European Union office or agency | specialised Community agency ]

EU-instantie [ communautair autonoom organisme | communautair decentraal organisme | communautair dienstverlenend organisme | communautair persoonlijk organisme | EU-agentschappen en gedecentraliseerde organen | Europees agentschap | Europees waarnemingscentrum | instantie van de Europese Unie | institutioneel orgaan EG | orgaan en agentschap van de Europese Unie | satellietorganisme EG ]


broadcaster | broadcaster distributor | fertilizer broadcaster

centrifugaalstrooier | display memoryer


broadcast seed | broadcast sowing | broadcasting

breedwerpig zaaien




A rare inflammatory eye disease of unknown aetiology characterised by generalised inflammation of the uvea (iris, ciliary body, choroid), retina and vitreous with consequent ciliary spasm and posterior synechiae formation, leading to acute or chronic

idiopathische panuveïtis
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
During the revision of the Directive in 1997, an Article 3 bis was introduced allowing Member States to take measures, in accordance with Community law, to ensure that television broadcasting bodies within their jurisdiction do not broadcast events judged to be of major importance to society on an exclusive basis which denies a significant part of the public the possibility of following these events, live or pre-recorded, free of charge.

Bij de herziening van de richtlijn in 1997 werd artikel 3 bis ingevoegd om elke lidstaat in de gelegenheid te stellen om in overeenstemming met het Gemeenschapsrecht maatregelen te nemen om te garanderen dat onder zijn bevoegdheid vallende omroeporganisaties niet op exclusieve wijze gebeurtenissen doorgeven die naar zijn oordeel van groot belang zijn voor de samenleving, op een wijze die een aanzienlijk deel van het publiek van deze lidstaat de mogelijkheid ontneemt om deze gebeurtenissen rechtstreeks of op een later tijdstip te volgen op een televisie met vrije toegang.


With a view to determining the competent authority vis à vis the broadcasting bodies, Article 2 defines establishment as the principal criterion (along with a series of material criteria of a subsidiary nature).

Met het oog op de bepaling van de bevoegdheden jegens omroeporganisaties, wordt in artikel 2, lid 4, het vestigingscriterium (naast een aantal materiële subsidiaire criteria) tot het belangrijkste criterium bestempeld.


The Member States whose authority vis à vis broadcasting bodies is determined by the rules laid down in Article 2 of the Directive, the contact committee set up under the aegis of the Commission by Article 23 bis and the national regulatory authorities play a key role in the application of the "television without frontiers" Directive.

In lidstaten waarvan de bevoegdheden jegens omroeporganisaties worden geregeld door de voorschriften van artikel 2 van de richtlijn, spelen het Contactcomité dat krachtens artikel 23 bis is ingesteld bij de Commissie en de nationale regelgevende instanties een wezenlijke rol bij de tenuitvoerlegging van de richtlijn "Televisie zonder grenzen".


Based on the principle of mutual recognition, this mechanism applies only to television broadcasting bodies within the meaning of Article 1 (b) of the Directive.

Deze maatregel is gebaseerd op het beginsel van wederzijdse erkenning en is uitsluitend van toepassing op de omroeporganisaties als bedoeld in artikel 1, onder b) van de richtlijn.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
whereas Vietnam ranks 175th out of 180 in Reporters without Borders’ 2016 World Press Freedom Index of 2016, with the print and broadcast media being controlled by the CPV, the military or other government bodies; whereas Decree 72 of 2013 further restricts speech on blogs and social media, with Decree 174 of 2014 enforcing harsh penalties on social media and internet users who voice ‘anti-state propaganda’ or ‘reactionary ideologies’.

overwegende dat Vietnam op plaats 175 van de 180 staat in de wereldwijde index van de persvrijheid 2016 van Verslaggevers zonder grenzen, aangezien de pers en de media worden gecontroleerd door de CPV, het leger of andere regeringsorganen; overwegende dat decreet 72 van 2013 uitlatingen in blogs en via de sociale media nog sterker inperkt en dat decreet 174 van 2014 in strenge straffen voorziet voor gebruikers van sociale media en internet die „propaganda tegen de staat” of „reactionaire ideologieën” verkondigen.


In Poland, where it could be said that the ruling party has an overall majority in every governing body, a monopoly of power, where it controls government, the Senate, the President, the National Broadcasting Authority, the body which oversees the media, and finally has control over public broadcasting and the support of the largest electronic media corporations, journalists are being thrown out of their jobs for the simple reason that they hold conservative, right-wing views.

Je kunt wel zeggen dat de regerende partij in Polen een absolute meerderheid heeft in alle bestuurslagen, nagenoeg een machtsmonopolie: ze heeft de regering in handen, de Senaat, het presidentschap, de nationale omroepraad, het orgaan dat toezicht houdt op de media, en tot slot heeft ze de controle over de publieke omroep en de steun van de voornaamste digitale media – journalisten worden ontslagen enkel en alleen omdat ze conservatieve, rechtse denkbeelden hebben.


More effective control mechanisms also need to be adopted in the new mass media environment. Furthermore, given that public broadcasts play a decisive role in cultural and linguistic diversity, all these media, as well as the public corporations and public television, are obliged to provide quality programmes and, at the same time, within the framework of competition with other similar bodies, they must be able to respond positively to the challenges of the times by broadcasting events of global interest, such as the Olympic Games, th ...[+++]

Er moeten in de nieuwe mediaomgeving eveneens efficiëntere controlemechanismen in het leven worden geroepen, en aangezien de openbare televisie een beslissende rol speelt in de culturele en taalkundige diversiteit, moet er bovendien voor gezorgd worden dat al deze media, maar ook de openbare omroepen en de televisie, in staat zijn niet alleen programma’s van hoge kwaliteit aan te bieden maar ook, in de concurrentie met andere aanverwante media, op positieve wijze het hoofd te bieden aan de hedendaagse uitdagingen door bijvoorbeeld gebeurtenissen van wereldbelang uit te zenden, zoals Olympische Spelen, wereldkampioenschappen, enzovoort.


There are already controlling bodies for public broadcasting: the broadcasting councils.

Er zijn al controlerende organen voor openbare omroepen: de omroepraden.


80. Calls for appropriate measures to be taken to convert state-controlled broadcasting bodies into free public-service broadcasting bodies so as to reflect a pluralistic society; is therefore particularly concerned at the development in Russia of a tendency to curb reportage that criticises the government;

80. dringt aan op de nodige maatregelen om staatsomroepen om te zetten in vrije publieke omroepen die het pluralisme van de maatschappij weerspiegelen; is derhalve vooral bezorgd over de ontwikkeling in Rusland die tendeert naar de gelijkschakeling van kritische berichtgeving over de overheid;


Member States shall take appropriate steps to disseminate up-to-date information on ambient concentrations of ozone to the public as well as to appropriate organisations representing the interests of sensitive population groups and other relevant health care bodies, by means, for example, of the broadcasting media, the press, information screens or computer network services. This shall include information on relevant precursor substances in so far as these are not covered by existing Community legislation.

De lidstaten nemen passende maatregelen om zowel onder de bevolking als bij de betrokken belangenorganisaties van kwetsbare bevolkingsgroepen en bij andere bij de gezondheidszorg betrokken lichamen door middel van, bijvoorbeeld de omroep, de pers, informatieschermen of computernetwerkdiensten, bijgewerkte informatie over ozonconcentraties te verspreiden met inbegrip van informatie over de betrokken precursoren voorzover deze nog niet onder de geldende Gemeenschapswetgeving vallen.


w