Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abide by code of conduct guidelines in tourism
Administer tourism services allotment
Agri-tourism
Agricultural tourism
Agro-tourism
Alternative tourism
Business - top men
Business tourism
Comply with code of ethics and conduct in tourism
Congress tourism
Coordinate tourism resource allocation
Develop tourism products
Ecotourism
Environmentally-friendly tourism
Environmentally-sensitive tourism
Equitable tourism
Ethical tourism
Fair tourism
Farm holidays
Farm tourism
Follow code of ethical conduct in tourism
Follow ethical code of conduct in tourism
Green tourism
Hospitality management
Humanitarian tourism
Launch tourism products
MICE
Manage allocation of tourism services
Manage tourism services' allocation
Produce tourism products
Rural tourism
Soft tourism
Sustainable tourism
Tourism
Tourism management
Tourism planning
Tourism product development
Tourist industry

Traduction de «business tourism » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
business tourism [ congress tourism | Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions | MICE ]

zakelijk toerisme [ congrestoerisme | zakentoerisme ]


tourism [ hospitality management | tourism management | tourism planning | tourist industry ]

toerisme [ horecamanagement | toerismebeheer | toerismeplanning | toeristenindustrie ]


equitable tourism [ alternative tourism | ethical tourism | fair tourism | humanitarian tourism | Ecotourism(STW) | ecotourism(UNBIS) ]

eerlijk toerisme [ community-based toerisme | humanitair toerisme ]


ecotourism | environmentally-friendly tourism | environmentally-sensitive tourism | green tourism | soft tourism | sustainable tourism

duurzaam toerisme | groen toerisme | milieuvriendelijk toerisme | natuur-en milieusparende recreatie | rustige vormen van toerisme | zacht toerisme


agricultural tourism | agri-tourism | agro-tourism | farm holidays | farm tourism | rural tourism

agritoerisme | agrotoerisme | boerderijtoerisme | plattelandstoerisme


produce tourism products | tourism product development | develop tourism products | launch tourism products

toeristische producten ontwikkelen


comply with code of ethics and conduct in tourism | follow code of ethical conduct in tourism | abide by code of conduct guidelines in tourism | follow ethical code of conduct in tourism

ethische gedragscode in de toeristische sector naleven | ethische gedragscode in het toerisme naleven | ethische gedragscode in de toeristische sector volgen | ethische gedragscode in het toerisme volgen


administer tourism services allotment | manage tourism services' allocation | coordinate tourism resource allocation | manage allocation of tourism services

beheren van toewijzingen van toeristische diensten | dienstverlening aan toeristen beheren | dienstverlening aan toeristen verbeteren | toewijzing van toeristische dienstverlening beheren


Minister for Agriculture, Viticulture and Rural Development, Minister for Small and Medium-sized Businesses and the Self-Employed, and for Tourism, Minister for Housing

Minister van Land- en Wijnbouw en Plattelandsontwikkeling, Minister van Middenstand en Toerisme, Minister van Volkshuisvesting


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Tourism plays an important role in the EU’s economy. 1.8 million businesses are involved, many of them small-scale.

Toerisme speelt een belangrijke rol in de economie van de EU. Hierbij zijn 1,8 miljoen ondernemingen betrokken, met name binnen het mkb.


To this purpose it promotes awareness raising among businesses about the benefits of investing in accessibility, it encourages tourism during the low season and engages in dedicated communication activities to promote sustainable tourism destinations.

Daartoe probeert zij bedrijven bewust te maken van de voordelen van investeringen in toegankelijkheid, moedigt zij toerisme in het laagseizoen aan en neemt zij deel aan specifieke communicatie‑activiteiten om duurzame toeristische bestemmingen te bevorderen.


12. Notes the necessity to pay more attention to diversification of tourism and the growing importance of specialised tourism such as business tourism, shopping tourism, heritage tourism, social tourism, ecotourism and sports tourism, and calls for more supportive measures for promotion of European tourism in those areas in a context of global competition;

12. merkt op dat er meer aandacht moet komen voor de diversifiëring van het toerisme en het toenemende belang van gespecialiseerd toerisme, zoals zakelijk toerisme, shoppingtoerisme, cultuurtoerisme, sociaal toerisme, ecotoerisme en sporttoerisme, en dringt aan op meer ondersteunende maatregelen om het Europese toerisme op die gebieden, waarop wereldwijd wordt geconcurreerd, te bevorderen;


26. Stresses the need for all parties in the sector to take steps to capture new demand outside the high season, to spread visits over the year and to make better use of hotel and accommodation facilities; for that purpose, points to the positive repercussions of conference and business tourism, medical and thermal tourism, commemorative tourism, cultural tourism in every shape and form, gastronomic, naturalist, sports-based, spiritual, historical and language-related tourism, religious tourism, social tourism and so on;

26. onderstreept dat alle partijen in de sector de nodige stappen moeten ondernemen om buiten het hoogseizoen nieuwe klandizie aan te trekken, het aantal bezoeken over het jaar te spreiden en beter gebruik te maken van hotel- en accommodatievoorzieningen; wijst in dat verband op de positieve effecten van congres- en zakentoerisme, medisch en thermaal toerisme, herdenkingstoerisme, cultuurtoerisme in al zijn vormen en gedaanten, gastronomisch, natuur- en sporttoerisme, spiritueel, geschiedkundig en taalgerelateerd toerisme, religieus ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
46. Supports actions to promote Europe as a destination at world level by means of a European Tourism Portal accessible to European tourists and those from the main non-European tourist source countries; urges the Commission, the European Travel Commission (ETC) and the project's other partners to promote the putting online of general information (the practical guide "Travelling in Europe") and data on common tourism resources and subjects (gastronomy, hill walking, island tourism, health cures, church/cultural tourism, conference and business tourism, and so on); proposes likewise that access to national portals from the European port ...[+++]

46. ondersteunt de promotieacties van Europa als reisbestemming op wereldvlak via een Europese portaalsite voor toerisme, die toegankelijk is voor toeristen uit Europa en uit de grote bezoekerslanden buiten Europa; moedigt de Commissie, de Europese Commissie voor het toerisme (ECT) en de overige partners in het project aan om het on line beschikbaar stellen van algemene informatie (praktische gids "Reizen in Europa") en van gegevens over gemeenschappelijke toeristische mogelijkheden en thema's (gastronomie, bergtoerisme, eilandtoeris ...[+++]


26. Stresses the need for all parties in the sector to take steps to capture new demand outside the high season, to spread visits over the year and to make better use of hotel and accommodation facilities; for that purpose, points to the positive repercussions of conference and business tourism, medical and thermal tourism, commemorative tourism, cultural tourism in every shape and form, gastronomic, naturalist, sports-based, spiritual, historical and language-related tourism, religious tourism, social tourism and so on;

26. onderstreept dat alle partijen in de sector de nodige stappen moeten ondernemen om buiten het hoogseizoen nieuwe klandizie aan te trekken, het aantal bezoeken over het jaar te spreiden en beter gebruik te maken van hotel- en accommodatievoorzieningen; wijst in dat verband op de positieve effecten van congres- en zakentoerisme, medisch en thermaal toerisme, herdenkingstoerisme, cultuurtoerisme in al zijn vormen en gedaanten, gastronomisch, natuur- en sporttoerisme, spiritueel, geschiedkundig en taalgerelateerd toerisme, religieus ...[+++]


45. Supports actions to promote Europe as a destination at world level by means of a European Tourism Portal accessible to European tourists and those from the main non-European tourist source countries; urges the Commission, the European Tourism Committee (ETC) and the project’s other partners to promote the putting online of general information (the practical guide ‘Travelling in Europe’) and data on common tourism resources and subjects (gastronomy, hill walking, island tourism, health cures, church/cultural tourism, conference and business tourism, etc.); proposes likewise that access to national portals from the European portal be ...[+++]

45. ondersteunt de promotieacties van Europa als reisbestemming op wereldvlak via een Europese portaalsite voor toerisme, die toegankelijk is voor toeristen uit Europa en uit de grote bezoekerslanden buiten Europa; moedigt de Commissie, de ECT (Europese Commissie voor het toerisme) en de overige partners in het project aan om het on line beschikbaar stellen van algemene informatie (praktische gids "Reizen in Europa") en van gegevens over gemeenschappelijke toeristische mogelijkheden en thema's (gastronomie, bergtoerisme, eilandtoeris ...[+++]


All tourism stakeholders in Europe are called upon to participate in the implementation of this Agenda: public authorities at all levels, businesses, tourists, educational and research establishments, trade unions, consumer associations, NGOs and international organisations.

Alle actoren die betrokken zijn bij het toerisme in Europa wordt verzocht deel te nemen aan de tenuitvoerlegging van deze agenda: alle overheidsniveaus, bedrijven, toeristen, onderwijs- en onderzoeksinstellingen, vakverenigingen, consumentenorganisaties, niet-gouvernementele organisaties en internationale organisaties.


The Structural Funds, the ERDF and the ESF will support the development of tourism businesses and services, professional mobility, educational programmes and training.

de structuurfondsen EFRO en ESF zullen onder meer steun verlenen voor de ontwikkeling van toeristische bedrijven en diensten, beroepsmobiliteit en onderwijs- en opleidingsprogramma's.


assessment of the implications of e-business on the tourism industry.

evaluatie van de implicaties van e-business voor de toeristische sector.


w