10. Encourages the development of labels a
nd certificates for delivery services that can be recognised at European level, cover the whol
e delivery chain of operators and be issued by the competent authorities, thus encouraging companies to improve their performance, including requirements for procedures for complaint-handling and dispute resolution, social conditions and environmental aspects, thus giving consumers confidence in the quality, reliability and social and environmental soundness of the services offered and encouraging the
...[+++]m to choose more sustainable methods of delivery, this evolution being conducive to sound economic growth and employment creation; considers that certification of e-commerce sites will help increase consumer confidence in e-commerce and hence in the parcel delivery process; 10. bepleit de ontwikkeling van labels en cert
ificaten voor besteldiensten die op Europese schaal herkenbaar zijn, de gehele keten van marktdeelnemers bestrijken en door een bevoegde instantie worden afgegeven, zodat bedrijven aangespoord worden hun prestaties te verbeteren, met inbegrip van vereisten voor procedures voor klachtenafhandeling en geschilbeslechting, sociale voorwaarden en milieuaspecten, en zodat de consumenten ervan verzekerd kunnen zijn dat de geboden diensten kwalitatief goed, betrouwbaar en vanuit maatschappelijk en milieuoogpunt verantwoord zijn, en ertoe gebracht worden duurzamere bezorgwijzen te kiezen, hetgeen bevo
...[+++]rderlijk is voor verantwoorde economische groei en werkgelegenheid; is van oordeel dat certificering van webwinkels bevorderlijk is voor het vertrouwen van de consumenten in elektronische handel en daarmee in de bezorgsector;