Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cancer supportive care worker
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Department Committee for Disabled Workers
Disability care worker
Disability social worker
Disability support assistant
Disability support carer
Disability support worker
Disabled person
Disabled worker
Handicapped worker
Help individuals to adjust to physical disability
Incapacity benefit claimant
Invalidity benefit claimant
Rehabilitation social worker
Rehabilitation support worker
Rehabilitation worker
Support individuals to accustom to physical disability
Support individuals to adjust to physical disability
Support patient to adjust to physical disability
Worker with disabilities
Worker with reduced mobility

Traduction de «disability support worker » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
disability support assistant | disability support carer | disability care worker | disability support worker

begeleider personen met een beperking | begeleider van personen met een handicap | begeleider personen met een beperking | begeleidster van personen met een visuele beperking


disability social worker | rehabilitation social worker | rehabilitation support worker | rehabilitation worker

rehabilitatiewerker


support individuals to accustom to physical disability | support patient to adjust to physical disability | help individuals to adjust to physical disability | support individuals to adjust to physical disability

individuen helpen zich aan te passen aan een lichamelijke handicap | personen helpen zich aan te passen aan een lichamelijke beperking


worker with disabilities [ disabled worker | handicapped worker | worker with reduced mobility ]

werknemer met een beperking [ gehandicapte werknemer | werknemer met beperkte mobiliteit | werknemer met een handicap ]


disabled person | disabled worker | incapacity benefit claimant | invalidity benefit claimant

arbeidsgehandicapte


Cancer supportive care worker

gespecialiseerd oncologisch verpleegkundige


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder worden, falen in het bereiken van een dierbaar persoonlijk doel, pensionering). Individuele predisposi ...[+++]


Department Committee for Disabled Workers

departementale commissie gehandicapte werknemers


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
6. Flexicurity should support gender equality by promoting equal access to quality employment for women and men, and by offering possibilities to reconcile work and family life as well as providing equal opportunities to migrants, young, disabled and older workers.

6. Flexizekerheid moet de gendergelijkheid ondersteunen door mannen en vrouwen gelijkelijk toegang te verlenen tot hoogwaardig werk, mogelijkheden te bieden om werk en gezinsleven te combineren en gelijke kansen te bieden voor migranten, jongeren, mensen met een handicap en oudere werknemers.


Within this framework, four linked strategic areas of focussed policy interventions are proposed. These are: (a) The countryside: eliminating differences in economic opportunities and quality of life enjoyed by urban and rural population in the context of integrated rural development; (b) The elderly: securing income support for those on low pensions and promoting accessibility to all social services; (c) Promoting access in employment: emphasis is placed on five population groups (Women, Older ...[+++]

Binnen dit kader worden vier onderling samenhangende strategische terreinen voor gerichte beleidsmaatregelen voorgesteld, namelijk: (a) het platteland: het wegwerken van verschillen in economische kansen en levenskwaliteit tussen stads- en plattelandsbevolking in het kader van geïntegreerde plattelandsontwikkeling; (b) ouderen: het waarborgen van inkomensondersteuning voor mensen met lage pensioenen en het bevorderen van de toegankelijkheid van alle sociale voorzieningen; (c) verbetering van de toegang tot werk, waarbij de nadruk wordt gelegd op vijf bevolkingsgroepen (vrouwen, oudere werknemers, jongeren, gehandicapten en immigranten) ...[+++]


(ca) financial measures, for example instruments such as micro-credit, to support workers who are in a particularly vulnerable condition, such as people with disabilities, single mothers and the elderly.

(c bis) financiële maatregelen, bijvoorbeeld instrumenten zoals microkredieten, ter ondersteuning van werknemers die in een bijzonder kwetsbare situatie verkeren, waaronder mensen met een handicap, alleenstaande moeders en ouderen.


State support measures in favour of disabled workers will, like any other support measure, only be considered as state aid if the measure fulfils all the conditions of Article 87(1) of the EC Treaty.

– (EN) Steunmaatregelen van de staten ten behoeve van gehandicapte personen zullen, net als alle andere steunmaatregelen, slechts als staatssteun worden beschouwd indien de maatregelen voldoen aan alle voorwaarden die zijn gesteld in artikel 87, lid 1, van het EG-Verdrag.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(2b) Pay particular attention to the social determinants that provoke injuries and insecurity: the biggest difference in injury, mortality and morbidity rates is between poorer and wealthier countries, and between social classes within countries. The gap is growing, due to factors such as increased road traffic, worsening inequalities in terms of income, higher unemployment, decreasing social support, market liberalisation and increased availability of alcohol, and poor regulatory and enforcement mechanisms. The unemployed, ethnic minority groups ...[+++]

(2 ter) bijzondere aandacht voor de sociale determinanten van letsels en onveiligheid: het grootste verschil in het voorkomen van letsels, mortaliteit en het optreden van ziekte is tussen armere en rijkere landen en tussen sociale klassen binnen landen; deze kloof neemt nog toe door factoren als meer wegverkeer, grotere ongelijkheid in termen van inkomen, meer werkloosheid, minder sociale steun, marktliberalisering, grotere beschikbaarheid van alcohol en slechtere regelgevings- en handhavingsmechanismen; werklozen, etnische minderheden, gastarbeiders, vluchtelingen, gehandicapten en daklozen lopen extra gevaar;


(2b) Pay particular attention to the social determinants that provoke injuries and insecurity: the biggest difference in injury, mortality and morbidity rates is between poorer and wealthier countries, and between social classes within countries. The gap is growing, due to factors such as increased road traffic, worsening inequalities in terms of income, higher unemployment, decreasing social support, market liberalisation and increased availability of alcohol, and poor regulatory and enforcement mechanisms. The unemployed, ethnic minority groups ...[+++]

(2 ter) bijzondere aandacht voor de sociale determinanten van letsels en onveiligheid: het grootste verschil in het voorkomen van letsels, mortaliteit en het optreden van ziekte is tussen armere en rijkere landen en tussen sociale klassen binnen landen; deze kloof neemt nog toe door factoren als meer wegverkeer, grotere ongelijkheid in termen van inkomen, meer werkloosheid, minder sociale steun, marktliberalisering, grotere beschikbaarheid van alcohol en slechtere regelgevings- en handhavingsmechanismen; werklozen, etnische minderheden, gastarbeiders, vluchtelingen, gehandicapten en daklozen lopen extra gevaar;


(2b) Pay particular attention to the social determinants that provoke injuries and insecurity: the biggest difference in injury, mortality and morbidity rates is between poorer and wealthier countries, and between social classes within countries. The gap is growing, due to factors such as increased road traffic, worsening inequalities in terms of income, higher unemployment, decreasing social support, market liberalisation and increased availability of alcohol, and poor regulatory and enforcement mechanisms. The unemployed, ethnic minority groups ...[+++]

(2 ter) bijzondere aandacht voor de sociale determinanten van letsels en onveiligheid: het grootste verschil in het voorkomen van letsels, mortaliteit en het optreden van ziekte is tussen armere en rijkere landen en tussen sociale klassen binnen landen; deze kloof neemt nog toe door factoren als meer wegverkeer, grotere ongelijkheid in termen van inkomen, meer werkloosheid, minder sociale steun, marktliberalisering, grotere beschikbaarheid van alcohol en slechtere regelgevings- en handhavingsmechanismen; werklozen, etnische minderheden, gastarbeiders, vluchtelingen, gehandicapten en daklozen lopen extra gevaar;


In addition, the EQUAL OP for Greece aimed at promoting and testing new ways of combating the discrimination and inequalities faced by the most disadvantaged in the labour market (young people, women, those without educational qualifications, ethnic minorities, people with disabilities, older workers, refugees, ex-offenders, drugs and alcohol abusers and asylum seekers) relies heavily on the ESF's support.

Bovendien steunt het OP Equal voor Griekenland, dat gericht is op het bevorderen en testen van nieuwe manieren om de discriminatie en ongelijkheid te bestrijden waarmee de minst bevoorrechte personen op de arbeidsmarkt (jongeren, vrouwen, mensen zonder onderwijsdiploma's, etnische minderheden, mensen met een handicap, oudere werknemers, vluchtelingen, voormalige criminelen, drugs- en alcoholverslaafden en asielzoekers) worden geconfronteerd, zwaar op de steun van het ESF.


On the other hand, only aid to disadvantaged and disabled workers may be combined with other State aid or with other EU support measures, provided that this does not result in a gross aid intensity exceeding 100 % of wage costs.

Toch kan enkel steun voor kansarme en gehandicapte werkers gecumuleerd worden met andere staatssteun of andere EU-maatregelen, op voorwaarde dat de cumulatie de bruto-intensiteit van 100 % van de loonkosten niet overstijgt.


7. Aid schemes for job-sharing, for provision of support for working parents and similar employment measures which promote employment but which do not result in a net increase in employment, in the recruitment of disadvantaged workers, or in the recruitment or employment of disabled workers shall remain subject to the notification requirement of Article 88(3) of the Treaty and shall be assessed by the Commission in accordance with ...[+++]

7. Steunregelingen ter bevordering van arbeidsdeling of van hulp aan werkende ouders, en soortgelijke maatregelen die de werkgelegenheid bevorderen maar die niet leiden tot een nettotoename van het aantal arbeidsplaatsen, tot de indienstneming van benadeelde werknemers of tot de indienstneming of tewerkstelling van gehandicapte werknemers, blijven onderworpen aan de aanmeldingsverplichting van artikel 88, lid 3, van het Verdrag en worden door de Commissie getoetst aan de criteria van artikel 87.


w