Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Complete initial resource statements
Completing initial resource statements
E-learning architect
E-learning designer
ELearning designer
ELearning developer
ELearning initiative
Initial apnea
Initial resource statements production
Initial respiratory assessment
Initiate application for claim
Initiate case file
Initiate claim file
Initiate claims file
Initiating efficiency
Initiating power
Initiating strength
Initiating value
Production of initial resource statements

Vertaling van "elearning initiative " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


e-learning designer | eLearning developer | e-learning architect | eLearning designer

e-learningarchitect | ontwerper eLearning producten


A rare mitochondrial disease due to a defect in mitochondrial protein synthesis with a variable phenotype that includes onset in infancy or early childhood of failure to thrive and psychomotor regression (after initial normal development), as well as

gecombineerde oxidatieve fosforylatiedeficiëntie type 7


Chancre of yaws Framboesia, initial or primary Initial framboesial ulcer Mother yaw

framboesia in beginstadium of primair | framboesia-ulcus in vroeg stadium | mother yaw | sjanker door framboesia


initiate application for claim | initiate case file | initiate claim file | initiate claims file

schadeclaims opstarten | verzekeringsclaims opstarten


completing initial resource statements | initial resource statements production | complete initial resource statements | production of initial resource statements

initiële overzichten van middelen voltooien


Committee for implementation of the programme for the effective integration of information and communication technologies (ICT) in education and training systems in Europe (eLearning Programme)

Comité voor de uitvoering van het programma voor de doeltreffende integratie van informatie- en communicatietechnologie (ICT) in de onderwijs- en beroepsopleidingsstelsels in Europa (eLearning-programma)


initiating efficiency | initiating power | initiating strength | initiating value

ontstekingsvermogen


Initial respiratory assessment

eerste beoordeling van respiratoire aandoening


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The eLearning initiative has been developed in this context. eLearning does not open new or parallel processes, nor does it duplicate other initiatives. eLearning brings together the different education components of eEurope actions, of the employment guidelines of the Luxembourg process and in other Community actions, such as, for example, research, to ensure their global coherence and their effective presentation to the education world.

In deze context is het eLearning-initiatief uitgewerkt. eLearning wil geen nieuwe of parallelle processen tot stand brengen, noch andere initiatieven vervangen. eLearning groepeert de verschillende deelacties van eEurope en de werkgelegenheidsrichtsnoeren die zijn vastgesteld in het proces van Luxemburg en in andere communautaire acties zoals onderzoek, om zo voor een coherent geheel en een efficiënte communicatie met de onderwijssector te zorgen.


Building on the conclusions of the Lisbon European Council and the eLearning: Designing Tomorrow's Education" initiative, the Commission intends to adopt the eLearning action plan in March 2001 to mobilise all relevant Community programmes and instruments to accelerate the implementation of the eLearning initiative in particular to address the ICT skills gap and promote digital literacy for all in Europe..

Voortbouwend op de conclusies van de Europese Raad van Lissabon en het eLearning-initiatief "Designing Tomorrow's Education", is de Commissie voornemens om het eLearning-actieplan in maart 2001 goed te keuren, teneinde alle relevante communautaire programma's en instrumenten te benutten om de uitvoering van het eLearning-initiatief te versnellen en met name om de ICT-vaardigheidskloof te dichten en digitale vaardigheden voor iedereen in Europa te bevorderen.


The final aim of the eLearning initiative is to strengthen cooperation and dialogue and improve links between measures and initiatives at all levels -- local, regional, national and European -- and between all the players in the field: universities, schools, training centres, decision-makers and administrators responsible for selecting equipment, software, content or services (including the social partners).

Het initiatief eLearning beoogt tot slot de totstandbrenging van meer samenwerking en dialoog, en betere coördinatie tussen de acties en initiatieven op dit gebied op alle niveaus (plaatselijk, regionaal, nationaal en Europees) en tussen alle betrokken actoren: universiteiten, scholen, opleidingscentra, zij die zich met de aanschaf en het beheer van apparatuur, software en inhouden en diensten bezighouden, waaronder begrepen de sociale partners.


In October 2000, a Commission working document will comprehensively describe all the actions planned at Community level to support the eLearning initiative. The eLearning initiative should be integrated into the European Social Agenda to be adopted by the Nice European Council in December 2000.

Het eLearning-initiatief krijgt ook een plaats op de Europese Sociale Agenda die op de Europese Raad van december 2000 in Nice zal worden goedgekeurd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Following up the conclusions of the Lisbon European Council, it set out the principles, objectives and lines of action of eLearning, defined as the use of new multimedia technologies and the Internet to improve the quality of learning by facilitating access to resources and services as well as remote exchanges and collaboration. The eLearning initiative was welcomed by the Ministers of Education and by the Feira European Council in June 2000.

Dit initiatief, ontwikkeld naar aanleiding van de conclusies van de Europese Raad van Lissabon, bevat de beginselen, doelstellingen en krachtlijnen van eLearning. eLearning wordt gedefinieerd als "het gebruik van de nieuwe multimediatechnologieën en internet om de kwaliteit van het leren te verbeteren door middel van het vergemakkelijken van de toegang tot hulpbronnen en diensten, alsmede door uitwisseling en samenwerking op afstand". Het initiatief eLearning is door de ministers van Onderwijs en de Europese Raad van Feira in juni 2000 positief ontvangen.


(8) The eLearning initiative was also the subject of positive opinions by the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions .

(8) Het Economisch en Sociaal Comité en het Comité van de regio's hebben eveneens positieve adviezen over het eLearning -initiatief uitgebracht.


(4) The Action Plan eEurope 2002 , developing the Lisbon strategy, presented the eLearning initiative as its educational component, and fixed a series of ambitious targets, inter alia, for connecting schools to Internet and for providing the necessary training to a sufficient number of teachers. The Action Plan eEurope 2005 further identifies eLearning as an important policy measure.

(4) In het actieplan e Europe 2002 , waarin de in Lissabon uitgestippelde strategie verder uitgewerkt wordt, is als onderwijsonderdeel een eLearning- initiatief gelanceerd en een reeks ambitieuze doelstellingen gepresenteerd, zoals aansluiting van scholen aan het internet en scholing van een voldoende aantal leerkrachten. eLearning maakt daarnaast ook deel uit van de beleidsmaatregelen die in het actieplan e Europe 2005 opgenomen zijn.


(7) In its resolution of 15 May 2001 on the abovementioned Commission communications on the eLearning initiative and action plan, the European Parliament recognised that the eLearning initiative is helping to strengthen the idea of a "single European educational area", which complements the European research area and the European single market, and calling for it to be developed independently under a new specific programme, with a clear legal basis, avoiding duplication with existing programmes and providing more visibility and added value to Community action.

(7) In zijn resolutie van 15 mei 2001 over bovengenoemde mededelingen van de Commissie over het initiatief en het actieplan erkent het Europees Parlement dat het e Learning-initiatief een bijdrage levert aan de verbreiding van het idee van "één enkele Europese onderwijsruimte", die een aanvulling op de Europese ruimte voor onderzoek en de interne markt vormt. Het roept op om het initiatief door middel van een nieuw specifiek en op zichzelf staand programma met een duidelijke rechtsgrondslag verder uit te bouwen, overlappingen met bestaande programma's te vermijden en voor meer zichtbaarheid en meerwaarde van de activiteiten van de Gemeen ...[+++]


(6) The "eLearning Action Plan" developed the four action lines of the eLearning initiative (infrastructures and equipment, training, European quality content and services and cooperation at all levels) in ten key actions, bringing together the various Community programmes and instruments, for increased coherence and synergy between them and for enhanced accessibility to users.

(6) In het "e Learning-actieplan" hebben de vier actielijnen uit het e Learning-initiatief (infrastructuur en uitrusting, scholing, Europese content en diensten van hoge kwaliteit, samenwerking op alle niveaus) een vertaling gekregen in tien belangrijke actiepunten. Daarbij zijn alle verschillende programma's en instrumenten van de Gemeenschap met het oog op een grotere samenhang, synergie-effecten en een betere toegankelijkheid voor de gebruikers bij elkaar gebracht.


B. whereas the Lisbon European Council concluded that every citizen must be equipped with the skills needed to live and work in the existing and future information society; whereas it is particularly important to ensure that the education sector has the resources it requires to enable young people to master the new knowledge and communication tools and to adjust to the extremely fast pace of technological change; whereas the eLearning initiative (an educational offshoot of the eEurope initiative) was introduced with this in mind,

B. overwegende dat de Raad van Lissabon tot de conclusie is gekomen dat elke burger in staat moet worden gesteld in de huidige en toekomstige informatiemaatschappij te leven en te werken, en dat het met name van primordiaal belang is dat scholen kunnen beschikken over de middelen die nodig zijn om jongeren in staat te stellen de nieuwe instrumenten van kennis en communicatie te beheersen en zich aan te passen aan de zeer snelle evolutie van de technologieën; overwegende dat het e-Learning initiatief (dat het e-Europe initiatief op onderwijsgebied aanvult) in die optiek werd ...[+++]


w