Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assessment using AIS
Design scale models
Designing scale models
Develop scale models
Escalator scale
Evaluation
Evaluation method
Evaluation scale
Evaluation techniques
Fermentation at production scale
MM scale
MMI scale
Mercalli scale
Modified Mercalli intensity scale
Modified Mercalli scale
Pay scale
Plan scale models
Printing on large scale apparatus
Printing on large scale machine
Printing on large scale machines
Printing on large scale system
Production scale fermentation
Production scale fermentation types
Programme evaluation
Project appraisal
Project evaluation
Rating scale
Sliding wage scale
Typology of production scale fermentation

Vertaling van "evaluation scale " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




Mercalli scale | MM scale | MMI scale | modified Mercalli intensity scale | modified Mercalli scale

schaal van Mercalli


evaluation method [ evaluation | Evaluation techniques(AGROVOC) | Evaluation(ECLAS) | Evaluation techniques(ECLAS) ]

evaluatiemethode [ evaluatie ]


printing on large scale apparatus | printing on large scale system | printing on large scale machine | printing on large scale machines

afdrukken op grote machines | drukken op grote machines | printen op grote machines


fermentation at production scale | typology of production scale fermentation | production scale fermentation | production scale fermentation types

fermentatie op productieschaal


designing scale models | plan scale models | design scale models | develop scale models

schaalmodellen ontwerpen


pay scale [ escalator scale | sliding wage scale ]

loonschaal [ salaristrap ]


project evaluation [ project appraisal | programme evaluation(UNBIS) ]

projectevaluatie [ evaluatie van een programma | projectbeoordeling ]


Assessment using AIS (Acceptance of Illness Scale)

evaluatie met 'Acceptance of Illness Scale'
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
An evaluation of the budgetary implications of a merger found that a ‘one-stop-shop’ network will benefit consumers and allow for economies of scale, while resource allocation should be needs and activities-based.

Een evaluatie van de begrotingsgevolgen van een fusie kwam tot de conclusie dat een ‘één loket’-netwerk de consumenten ten goede zal komen en schaalvoordelen mogelijk zal maken, en dat de toekenning van de middelen op de behoeften en de activiteiten moet zijn gebaseerd.


81. Regrets the late migration to the Schengen Information System II and the increased costs incurred; welcomes the continued roll-out of the Visa Information System and the setting-up of the eu-LISA agency to handle their operational management; stresses that these new systems now need to stand the test of everyday use; reiterates its request that ‘new border management instruments or large-scale data storage systems should not be launched until the existing tools are necessary, fully operational, safe and reliable’; expresses deep concern at the reported hacks into the Schengen Information System and believes that the issue of outs ...[+++]

81. betreurt de late migratie naar het Schengen-informatiesysteem II en de toegenomen kosten ervan; is ingenomen met de doorzettende verbreiding van het Visuminformatiesysteem en de oprichting van het agentschap „eu-LISA” voor het operationele beheer daarvan; onderstreept dat deze nieuwe systemen hun geschiktheid voor dagelijks gebruik nu moeten bewijzen; herinnert aan zijn eis „dat geen nieuwe instrumenten voor grensbeheer of systemen voor grootschalige gegevensopslag mogen worden gelanceerd voordat de bestaande instrumenten noodzakelijk, volledig operationeel, veilig en betrouwbaar zijn”; is uitermate bezorgd over de gemelde inbraken in het Schengen-informatiesysteem en is van mening dat de kwestie van het uitbesteden van activiteiten ...[+++]


14. Is disappointed that the Commission is unable to assess the actual scale of irregularities and fraud and that consequently it is not possible to evaluate the overall scale of irregularities and fraud in individual Member States or to identify and discipline those Member States with the highest level of irregularities and fraud, as called for by the European Parliament back in 2009;

14. stelt met teleurstelling vast dat de Commissie de werkelijke omvang van de onregelmatigheden en de fraude niet kan beoordelen en dat zij bijgevolg niet in staat is om de totale omvang van de in individuele lidstaten gepleegde onregelmatigheden en fraude in te schatten of om te bepalen in welke lidstaten onregelmatigheden en fraude het meest voorkomen en om deze tot de orde te roepen, zoals het Europees Parlement al in 2009 heeft gevraagd;


1. Within 3 years from 1 December 2012, and every 4 years thereafter, the Commission, in close consultation with the Management Board, shall perform an evaluation of the action of the Agency. The evaluation shall examine the way and extent to which the Agency effectively contributes to the operational management of large-scale IT systems in the area of freedom, security and justice and fulfils its tasks laid down in this Regulation.

1. Binnen drie jaar na 1 december 2012, en vervolgens om de vier jaar, verricht de Commissie, in nauw overleg met de raad van bestuur, een evaluatie van de werking van het Agentschap, waarbij wordt onderzocht hoe en in welke mate het Agentschap daadwerkelijk bijdraagt aan het operationeel beheer van de grootschalige IT-systemen op het gebied van vrijheid, veiligheid en recht, en zijn taken overeenkomstig deze verordening uitvoert.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Within 3 years from 1 December 2012, and every 4 years thereafter, the Commission, in close consultation with the Management Board, shall perform an evaluation of the action of the Agency. The evaluation shall examine the way and extent to which the Agency effectively contributes to the operational management of large-scale IT systems in the area of freedom, security and justice and fulfils its tasks laid down in this Regulation.

1. Binnen drie jaar na 1 december 2012, en vervolgens om de vier jaar, verricht de Commissie, in nauw overleg met de raad van bestuur, een evaluatie van de werking van het Agentschap, waarbij wordt onderzocht hoe en in welke mate het Agentschap daadwerkelijk bijdraagt aan het operationeel beheer van de grootschalige IT-systemen op het gebied van vrijheid, veiligheid en recht, en zijn taken overeenkomstig deze verordening uitvoert.


reports on the technical functioning of each large-scale IT system referred to in Article 12(1)(t) and the annual report on the activities of the Central Unit of Eurodac referred to in Article 12(1)(u), on the basis of the results of monitoring and evaluation.

verslagen over de technische werking van elk van de in artikel 12, lid 1, onder t), bedoelde grootschalige IT-systemen en het in artikel 12, lid 1, onder u), van deze verordening bedoelde jaarverslag over de activiteiten van de centrale eenheid van Eurodac, op basis van de bewakings- en evaluatieresultaten.


(i)reports on the technical functioning of each large-scale IT system referred to in Article 12(1)(t) and the annual report on the activities of the Central System of Eurodac referred to in Article 12(1)(u), on the basis of the results of monitoring and evaluation.

i)verslagen over de technische werking van elk van de in artikel 12, lid 1, onder t), bedoelde grootschalige IT-systemen en het in artikel 12, lid 1, onder u), bedoelde jaarverslag over de activiteiten van het centraal systeem van Eurodac, op basis van de toezichts- en evaluatieresultaten.


This evaluation shall examine the way and extent to which the Agency effectively contributes to the operational management of large-scale IT systems in the area of freedom, security and justice and fulfils its tasks described in this regulation. The evaluation should also evaluate the role of the Agency in the context of a Union strategy aimed at a coordinated, cost-effective and coherent IT environment at Union level that is to be established in the coming years.

Daarbij wordt onderzocht hoe en in welke mate het Agentschap daadwerkelijk bijdraagt aan het operationele beheer van de grootschalige IT-systemen op het gebied van vrijheid, veiligheid en recht, en zijn taken overeenkomstig deze verordening uitvoert, De evaluatie betreft voorts de rol van het Agentschap in het kader van een Uniestrategie die erop gericht is de komende jaren op het niveau van de Unie een gecoördineerde, kostenefficiënte en coherente IT-omgeving tot stand te brengen.


– (FI) Mr President, I wish to thank the rapporteur, Mrs Flautre, for a balanced and worthy report, whose insistence on the re-evaluation of EU sanctions and research as part of the EU’s wider human rights policy is only right and proper. As long as we lack information based on large-scale research, the debate on the effectiveness or ineffectiveness of sanctions will remain a fruitless task.

– (FI) Mijnheer de Voorzitter, ik wil de rapporteur, mevrouw Flautre, danken voor een evenwichtig en waardevol verslag, dat terecht aandringt op een herevaluatie van EU-sancties en op onderzoek als onderdeel van het bredere mensenrechtenbeleid van de EU. Zolang we niet over informatie beschikken die is gebaseerd op een diepgaand onderzoek, is het debat over de effectiviteit of ineffectiviteit van sancties zinloos.


5. Invites the Commission to follow strict criteria of cost-benefit analysis when requesting evaluation reports, preventing their multiplication, especially when they apply to very small-scale projects;

5. vraagt de Commissie om zich te houden aan strikte criteria voor kosten-batenanalyses wanneer ze evaluatieverslagen vraagt en te zorgen dat hun aantal zich niet al te zeer vermenigvuldigt, vooral niet voor zeer kleinschalige projecten;


w