Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Authorised presence
Banned objects
Banned substances
Clandestine employment
Do examinations for illegal substances
Illegal employment
Illegal presence
Illegal residence
Illegal stay
Illegal substances
Illegal work
Illicit substances
Irregular stay
Legal presence
Moonlighting
Objection of illegality
Perform illegal substance tests
Perform test for illegal substances
Perform tests for illegal substances
Plan attendance at professional events
Plan presence at professional events
Plan professional presence at events
Plan your presence at professional events
Plea of illegality
Unauthorised residence
Undeclared employment
Undeclared work

Traduction de «illegal presence » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
illegal presence | illegal residence | illegal stay | irregular stay | unauthorised residence

illegaal verblijf | irregulier verblijf


do examinations for illegal substances | perform test for illegal substances | perform illegal substance tests | perform tests for illegal substances

testen op illegale stoffen | testen op verboden stoffen


plan professional presence at events | plan your presence at professional events | plan attendance at professional events | plan presence at professional events

aanwezigheid op professionele evenementen plannen


Definition: The schizophrenic disorders are characterized in general by fundamental and characteristic distortions of thinking and perception, and affects that are inappropriate or blunted. Clear consciousness and intellectual capacity are usually maintained although certain cognitive deficits may evolve in the course of time. The most important psychopathological phenomena include thought echo; thought insertion or withdrawal; thought broadcasting; delusional perception and delusions of control; influence or passivity; hallucinatory voices commenting or discussing the patient in the third person; thought disorders and negative sym ...[+++]

Omschrijving: De schizofrene stoornissen worden in het algemeen gekarakteriseerd door fundamentele en kenmerkende verstoringen van denken en waarneming en door een inadequaat of vlak affect. Helder bewustzijn en intellectueel vermogen zijn doorgaans behouden, zij het dat bepaalde cognitieve tekortkomingen zich in de loop des tijds kunnen ontwikkelen. De belangrijkste psychopathologische verschijnselen omvatten 'Gedankenlautwerden'; gedachteninbrenging of -onttrekking; gedachtenuitzending; waanwaarneming en wanen omtrent het onder controle van derden staan; macht of passiviteit; gehallucineerde stemmen die de patiënt bekritiseren of over deze praten in de der ...[+++]


objection of illegality | plea of illegality

exceptie van onwettigheid




moonlighting [ clandestine employment | illegal employment | illegal work | undeclared employment | undeclared work ]

zwartwerk [ illegaal werk | illegale tewerkstelling ]


Definition: Disorders that fulfil some of the features of anorexia nervosa but in which the overall clinical picture does not justify that diagnosis. For instance, one of the key symptoms, such as amenorrhoea or marked dread of being fat, may be absent in the presence of marked weight loss and weight-reducing behaviour. This diagnosis should not be made in the presence of known physical disorders associated with weight loss.

Omschrijving: stoornissen die voldoen aan enkele kenmerken van anorexia nervosa, maar waarvan het algehele klinische beeld die diagnose niet rechtvaardigt. Eén van de kernsymptomen, zoals duidelijke angst om dik te zijn of amenorroe, kan bijvoorbeeld afwezig zijn bij een duidelijk gewichtsverlies en gewichtsreducerend gedrag. Deze diagnose dient niet gesteld te worden bij aanwezigheid van lichamelijke ziekten waarvan bekend is dat ze gewichtsverlies geven.


banned objects | banned substances | illegal substances | illicit substances

illegale stoffen | verboden middelen


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en dient niet gesteld te worden bij aanwezighei ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The presence of illegal content online has serious negative consequences for users, for other affected citizens and companies and for society at large.

De aanwezigheid van illegale online-inhoud heeft sterk negatieve gevolgen voor gebruikers, voor andere getroffen burgers en bedrijven, en voor de samenleving als geheel.


In connection with a discussion in the Committee on Petitions (Petition No. 665/2006) on the need to protect property rights in the European Union and the western Balkans, will the Commission answer the following related question: Does it intend to protect the individual rights of European citizens and put an end to the illegal purchase and sale of land and immovable property in the occupied northern part of Cyprus where, according to judgments by the European Court of Human Rights, Turkey controls and has responsibility for the situation by virtue of the illegal presence of its army on the island?

Kan de Commissie, naar aanleiding van het debat dat in de Commissie verzoekschriften (verzoekschrift nr. 665/2006) heeft plaatsgevonden over de noodzaak het eigendomsrecht in de Europese Unie en op de Westelijke Balkan te beschermen, de volgende vragen beantwoorden: Is de Commissie voornemens de individuele rechten van de Europese burgers te beschermen en een einde te maken aan de illegale koop en verkoop van land en onroerend goed in de bezette gebieden van Noord-Cyprus, waar Turkije - volgens de uitspraken van het Europees Hof van de rechten van de mens - op grond van diens illegale militaire aanwezigheid op het eiland de controle heef ...[+++]


In connection with a discussion in the Committee on Petitions (Petition No. 665/2006) on the need to protect property rights in the European Union and the western Balkans, will the Commission answer the following related question: Does it intend to protect the individual rights of European citizens and put an end to the illegal purchase and sale of land and immovable property in the occupied northern part of Cyprus where, according to judgments by the European Court of Human Rights, Turkey controls and has responsibility for the situation by virtue of the illegal presence of its army on the island?

Kan de Commissie, naar aanleiding van het debat dat in de Commissie verzoekschriften (verzoekschrift nr. 665/2006) heeft plaatsgevonden over de noodzaak het eigendomsrecht in de Europese Unie en op de Westelijke Balkan te beschermen, de volgende vragen beantwoorden: Is de Commissie voornemens de individuele rechten van de Europese burgers te beschermen en een einde te maken aan de illegale koop en verkoop van land en onroerend goed in de bezette gebieden van Noord-Cyprus, waar Turkije - volgens de uitspraken van het Europees Hof van de rechten van de mens - op grond van diens illegale militaire aanwezigheid op het eiland de controle heef ...[+++]


Is the Commission confident that current testing methods can adequately differentiate between the adventitious presence of PAP and the 'illegal' presence of PAP of ruminant origin, in order to uphold a zero-tolerance approach?

Is de Commissie van mening dat de bestaande testmethodes voldoende onderscheid kunnen maken tussen de toevallige en de "illegale" aanwezigheid van PAP, afkomstig van herkauwers, om een volstrekt verbod te kunnen handhaven?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The presence of foreign and Congolese armed groups, the proliferation of weaponry and the illegal exploitation of natural resources continue to threaten the country's stability.

De aanwezigheid van gewapende groeperingen, zowel uit Congo als daarbuiten, de verspreiding van wapens en de illegale exploitatie van de natuurlijke hulpbronnen vormen een blijvende dreiging voor de stabiliteit van het land.


The agreement covers only illegal immigrants, that means people who do not or no longer fulfil the conditions in force for entry to, presence in, or residence in the territory.

De overeenkomst bestrijkt alleen illegale immigranten, dat wil zeggen, mensen die niet of niet meer voldoen aan de voorwaarden die gelden voor de toelating tot en de aanwezigheid of het verblijf op het grondgebied.


A second group of criteria also places more responsibility on a Member State which does not take effective action against the illegal presence of third‑country nationals on its territory, making liability equivalent to that of a Member State which fails to control its borders properly.

Verder benadrukt een tweede groep criteria dat lidstaten die niet doeltreffend optreden tegen de illegale aanwezigheid van onderdanen van derde landen op hun grondgebied, dezelfde verantwoordelijkheid hebben jegens hun partners als lidstaten die tekortschieten bij de controle aan de grenzen.


The latter article states that "states shall not impose penalties, on account of their illegal entry or presence, on refugees who, coming directly from a territory where their life or freedom was threatened in the sense of Article 1, enter or are present in their territory without authorisation, provided they present themselves without delay to the authorities and show good cause for their illegal entry or presence".

Laatstgenoemd artikel luidt als volgt: "De Verdragsluitende Staten zullen geen strafsancties, op grond van onrechtmatige binnenkomst of onrechtmatig verblijf, toepassen op vluchtelingen die, rechtstreeks komend van een grondgebied waar hun leven of vrijheid in de zin van artikel 1 werd bedreigd, zonder toestemming hun grondgebied binnenkomen of zich aldaar bevinden, mits zij zich onverwijld bij de autoriteiten melden en deze overtuigen, dat zij geldige redenen hebben voor hun onrechtmatige binnenkomst of onrechtmatige aanwezigheid".


the obligation for fishing vessels exceeding 24 meters in length to electronically record and transmit data after 24 months following the entry into force of the implementing rules. For fishing vessels exceeding 15 meters in length, the phasing-in period will be 42 months following the entry into force of the implementing rules; as from 1 January 2009 and where there is clear evidence of a cost benefit in relation to the traditional control means for the detection of fishing vessels operating illegally, member states will ensure that their Fisheries Monitoring Centres possess the technical capacity to match the positions derived by remo ...[+++]

vaartuigen met een lengte van meer dan 24 meter zijn verplicht om gegevens elektronisch te registeren en door te geven vanaf 24 maanden na de inwerkingtreding van de uitvoeringsbepalingen; voor vaartuigen met een lengte van meer dan 15 meter bedraagt de periode van geleidelijke invoering 42 maanden vanaf de inwerkingtreding van de uitvoeringsbepalingen; wanneer duidelijk blijkt dat er een kostenvoordeel is ten opzichte van traditionele controlemiddelen voor de detectie van vissersvaartuigen die illegaal vissen, zorgen de lidstaten er vanaf 1 januari 2009 voor dat hun visserijcontrolecentra over de nodige technische capaciteit beschikke ...[+++]


the obligation for fishing vessels exceeding 24 meters in length to electronically record and transmit data after 24 months following the entry into force of the implementing rules. For fishing vessels exceeding 15 meters in length, the phasing-in period will be 36 months following the entry into force of the implementing rules. as from 1 January 2009 and where there is clear evidence of a cost benefit in relation to the traditional control means for the detection of fishing vessels operating illegally, Member States will ensure that their Fisheries Monitoring Centres possess the technical capacity to match the positions derived by remot ...[+++]

vaartuigen met een lengte van meer dan 24 meter zijn verplicht om gegevens elektronisch te registeren en door te geven vanaf 24 maanden na de inwerkingtreding van de uitvoeringsbepalingen; voor vaartuigen met een lengte van meer dan 15 meter bedraagt de periode van geleidelijke invoering 36 maanden vanaf de inwerkingtreding van de uitvoeringsbepalingen; wanneer duidelijk blijkt dat er een kostenvoordeel is ten opzichte van traditionele controlemiddelen voor de detectie van vissersvaartuigen die illegaal vissen, zorgen de lidstaten er vanaf 1 januari 2009 voor dat hun visserijcontrolecentra over de nodige technische capaciteit beschikke ...[+++]


w