Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Applied art education
Art
Art education
Courses in the fine and performing arts
Educate on industrial arts principles
Education in the arts
Education through the arts
Education-industry relations
Implement educational art activities
Industrial arts educator
Industrial arts teacher
Industrial arts vocational teacher
Industrial training
Plan art activities that are educational
Plan art educational activities
Plan educational art activities
Research collaboration
School-industry relations
Secondary art education
Teach industrial arts principles
Teaches industrial arts principles
Teaching industrial arts principles
Teaching of art
Technical education
Technical training
University-industry relations
Vocational teacher in industrial arts

Traduction de «industrial arts educator » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
industrial arts educator | industrial arts teacher | industrial arts vocational teacher | vocational teacher in industrial arts

leerkracht industriële vormgeving beroepsonderwijs | vakdocente productdesign beroepsonderwijs | onderwijsgevende industriële vormgeving beroepsonderwijs | vakdocent industriële vormgeving beroepsonderwijs


teaches industrial arts principles | teaching industrial arts principles | educate on industrial arts principles | teach industrial arts principles

principes van industriële kunsten aanleren | principes van industriële kunsten onderwijzen | principes van industriële kunst aanleren | principes van industriële kunst onderwijzen


plan art activities that are educational | plan educational art activities | implement educational art activities | plan art educational activities

educatieve activiteiten rond kunst plannen | onderwijsactiviteiten rond kunst plannen


art education [ teaching of art ]

artistieke vorming [ kunstonderwijs ]


applied art education | courses in the fine and performing arts | secondary art education

kunstvakonderwijs | kunstvakopleiding




education in the arts | education through the arts

kunstzinnige vorming | musische vorming | muzische vorming


school-industry relations [ education-industry relations | university-industry relations | Research collaboration(STW) ]

verhouding school-industrie [ verhouding onderwijs-industrie | verhouding universiteit-industrie ]


technical education [ industrial training | technical training | technical training(UNBIS) ]

technisch onderwijs [ industriële opleiding | technische opleiding ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Notes the important role and enormous potential that arts and design education, formal, informal and non-formal, the creative industries, and the cultural sector have in empowering women and girls and propelling them into the digital sector; emphasises therefore the importance of connecting STEM and the economic sectors constituted by education and the arts, transforming STEM into STEAM.

wijst erop dat het onderwijs in kunst en vormgeving, zowel formeel, informeel als niet-formeel, de creatieve sector en de culturele sector een enorme potentie hebben en een belangrijke rol vervullen bij de versterking van de positie van vrouwen en meisjes en het motiveren van vrouwen en meisjes voor de digitale sector; benadrukt daarom dat het belangrijk is de STEM-vakgebieden te koppelen aan de economische sectoren die worden gevormd door onderwijs en kunst, waardoor het begrip STEM wordt omgezet in STEAM.


25. Recalls that the creative industries are amongst the most entrepreneurial and fast-growing sectors, and that creative education develops transferable skills such as creative thinking, problem-solving, teamwork and resourcefulness; acknowledges that the arts and media sectors are of particular appeal to young people;

25. wijst er andermaal op dat de creatieve bedrijfstakken tot de ondernemendste en snelst groeiende sectoren behoren, en dat creatief onderwijs overdraagbare vaardigheden ontwikkelt zoals creatief denken, probleemoplossend vermogen, teamwerk en vindingrijkheid; erkent dat de kunst- en mediasector grote aantrekkingskracht uitoefent op jonge mensen;


26. Recalls that the creative industries are amongst the most entrepreneurial and fast-growing sectors, and that creative education develops transferable skills such as creative thinking, problem-solving, teamwork and resourcefulness; acknowledges that the arts and media sectors are of particular appeal to young people;

26. wijst er andermaal op dat de creatieve bedrijfstakken tot de ondernemendste en snelst groeiende sectoren behoren, en dat creatief onderwijs overdraagbare vaardigheden ontwikkelt zoals creatief denken, probleemoplossend vermogen, teamwerk en vindingrijkheid; erkent dat de kunst- en mediasector grote aantrekkingskracht uitoefent op jonge mensen;


1. Recalls that gender stereotyping and sexism remain the greatest obstacles to achievement of gender equality, and highlights the importance of combating gender stereotypes in terms of field of studies, academic curricula and performance in and through formal and informal education at all educational levels; also recalls that gendered perception of field of studies and career choices is a main factor of decision on training options; highlights the importance of providing motivation and enhancing girls’ participation in science, engineering, technology, rural industries, ICT, cre ...[+++]

1. herinnert eraan dat genderstereotypering en seksisme de grootste belemmeringen blijven vormen voor het bereiken van gendergelijkheid, en onderstreept het belang van de bestrijding van genderstereotypen met betrekking tot studierichtingen, academische curricula en prestaties in het kader van en via formeel en informeel onderwijs op alle onderwijsniveaus; herinnert er tevens aan dat een op gender gebaseerde perceptie van studierichtingen en beroepskeuzes een belangrijke rol speelt bij besluiten inzake opleidingsopties; onderstreept het belang van het motiveren en stimuleren van de deelname van meisjes aan wetenschap, ingenieurswetenschappen, technologie, plattelandsindustrieën, informatie- en communicatietechnologie, de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The portfolios covered by these various Ministries included Health and the Elderly, Employment and Industrial Relations, Social Security, Social Welfare, Children, Women, Housing, Home Affairs, Police, Security and the Prisons, Education, Culture, Heritage and the Arts, Libraries and Archives, Youth and Sport, and Public Broadcasting Services.

De portefeuilles van deze verschillende ministeries omvatten gezondheid en ouderen, werkgelegenheid en arbeidsverhoudingen, sociale zekerheid, sociaal welzijn, kinderen, vrouwen, huisvesting, binnenlandse zaken, politie, veiligheid en strafinrichtingen, onderwijs, cultuur, erfgoed en kunst, bibliotheken en archieven, jeugd en sport, en de publieke omroep.


They will cover such issues as cultural diversity, public sector, education, knowledge society, sustainable development or creative arts and industries.

Daar zullen onderwerpen als culturele verscheidenheid, de overheid, het onderwijs, de kennismaatschappij, duurzame ontwikkeling of de beeldende kunst en de creatieve sector aan bod komen.


2. Considers cultural diversity implies the recognition, promotion and development of local cultures, cultural industries, cultural public policies and openness towards other cultures and the protection of indigenous and national institutions and achievements, including the rich variety of languages, indigenous knowledge, traditions, lifestyles, expressions of art and culture, media pluralism and diversity of educational systems;

2. is van mening dat culturele verscheidenheid de erkenning, bevordering en ontwikkeling impliceert van plaatselijke culturen en cultuurindustrieën en van het cultuurbeleid en het zich openstellen voor andere cultuurkringen en de bescherming van inheemse en nationale instellingen en werkstukken, onder andere de rijke verscheidenheid aan talen, de inheemse kennis, tradities, levensstijlen, trends, vormen van kunstzinnige en culturele uitdrukking, pluriformiteit van de media en verscheidenheid van de onderwijsstelsels;


- Encourage the development and inclusion of state-of-the-art RD management modules into science, engineering and business schools curricula (Implementation: Commission with higher education institutions and industry).

- Aanmoedigen van de ontwikkeling en integratie van moderne OO-managementmodules in natuurwetenschappelijke, technische en bedrijfskundige leerplannen (Uitvoering: Commissie met instellingen voor hoger onderwijs en het bedrijfsleven).


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Mr Rufin GRIJP Minister for Economic Affairs (Brussels Regional Executive) Denmark: Mr Frank JENSEN Minister for Research Germany: Mr Gebhard ZILLER State Secretary, Federal Ministry of Research and Technology Greece: Mr Constantin SIMITIS Minister for Industry, Energy and Technology Spain: Mr Emilio OCTAVIO de TOLEDO State Secretary for Universities and Research France: Mr Françoise FILLON Minister for Higher Education and Research Irelan ...[+++]

De Regeringen van de Lid-Staten waren als volgt vertegenwoordigd : België de heer Rufin GRIJP Minister van Economie van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering Denemarken de heer Frank JENSEN Minister van Onderzoek Duitsland de heer Gebhard ZILLER Staatssecretaris van Onderzoek en Technologie Griekenland de heer Constantin SIMITIS Minister van Industrie, Onderzoek en Technologie Spanje de heer Emilio OCTAVIO de TOLEDO Staatssecretaris van Hoger Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek Frankrijk de heer François FILLON Minister van Hoger Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek Ierland de heer Patrick RABBITTE Onderminister van Handel, Wetens ...[+++]


The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Mr Luc CARBONEZ Deputy Permanent Representative Denmark: Mrs Jytte HILDEN Minister for Culture Germany: Mr Helmut SCHÄFER Minister of State, Foreign Affairs Mr Kurt BECK Minister-President, Rhineland Palatinate Mr Hans ZEHETMAIR Minister for Education, Culture, Science and the Arts of Bavaria Greece: Mr Evangelos VENIZELOS Minister for the Press and the Media Mr George THOMAS State Secretary for Culture Spain: Mrs Carmen ALBORCH BATALLER Minister for Cultu ...[+++]

De Regeringen van de Lid-Staten en de Commissie van de Europese Gemeenschappen waren als volgt vertegenwoordigd : België : de heer Luc CARBONEZ Plaatsvervangend Permanent Vertegenwoordiger Denemarken : mevrouw Jytte HILDEN Minister van Cultuur Duitsland : de heer Helmut SCHÄFER Staatsminister van Buitenlandse Zaken de heer Kurt BECK Minister-President van Rijnland-Palts de heer Hans ZEHETMAIR Minister van Onderwijs, Cultuur, Wetenschappen en Kunst van Beieren Griekenland : de heer Evangelos VENIZELOS Minister van Perszaken en Massamedia de heer George THOMAS Staatssecretaris van Cultuur Spanje : mevrouw Carmen ALBORCH BATALLER Minister van Cultuur Frankrijk : de heer Philippe DOUSTE-BLAZY Minister van Cultuur Ierland : de heer Michael D. HI ...[+++]


w