Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Application for employment
Assist in gaining access to job market
Assist with job interview preparation
Auto-bank card
Cash card
Charge card
Credit card
Debit card
Defered debit card
Delayed debit card
E-ID card
E-money
E-money payment
EID card
Electronic identity card
Electronic money
Electronic purse
Employment protection
Employment security
Enable job market access
Facilitate job market access
Facilitating job market access
Guaranteed employment
Help with job interview preparation
Job applicant
Job application
Job card
Job control card
Job protection
Job search
Job security
Job seeker
Job ticket
Labor time record
Labour time record
Multiservices card
Organise job search workshops
Organises job search workshops
Organising job search workshops
Payment card
Plan job search workshops
Prepare for job interview
Preparing for job interview
Risk to employment
Safeguarding jobs
Search for a job
Search for employment
Threat to jobs
Work slip

Traduction de «job card » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
job card | job ticket | labor time record | labour time record | work slip

werktijdbon






job application [ application for employment | job applicant | job seeker | search for a job | search for employment | Job search(STW) ]

zoeken naar een baan [ betrekking zoeken | sollicitant ]


electronic money [ auto-bank card | cash card | charge card | credit card | debit card | defered debit card | delayed debit card | electronic purse | e-money | e-money payment | multiservices card | payment card ]

elektronisch betaalmiddel [ bankkaart | bankpas | betaalkaart | chipknip | debetkaart | e-geld | elektronische betaling | elektronische portemonnee | elektronisch geld | girobetaalkaart | kredietkaart | pinpas ]


assist in gaining access to job market | facilitating job market access | enable job market access | facilitate job market access

toegang tot de arbeidsmarkt faciliteren | toegang tot de arbeidsmarkt vergemakkelijken


job security [ employment protection | employment security | guaranteed employment | job protection | risk to employment | safeguarding jobs | threat to jobs ]

zekerheid van arbeidsplaats [ bedreigde arbeidsplaats | bescherming van arbeidsplaatsen | gegarandeerde arbeidsplaats | vaste baan ]


assist with job interview preparation | help with job interview preparation | prepare for job interview | preparing for job interview

voorbereiden op sollicitatiegesprekken


organising job search workshops | plan job search workshops | organise job search workshops | organises job search workshops

workshops organiseren om werk te vinden


eID card (nom) | e-ID card (nom) | electronic identity card (nom)

E-identiteitskaart (nom féminin-masculin) | eID-kaart (nom féminin-masculin) | e-ID-kaart (nom féminin-masculin) | elektronische identiteitskaart (nom féminin-masculin)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(43)Where the EU Blue Card is issued by a Member State not applying the Schengen acquis in full and the EU Blue Card holder, in the mobility situations provided for in this Directive, crosses an external border within the meaning of Regulation (EU) 2016/399 of the European Parliament and of the Council, a Member State should be entitled to require evidence that the EU Blue Card holder is entering its territory either for the purpose of business activities or in order to apply for a new EU Blue Card based on a work contract or binding job offer.

(43)Wanneer de Europese blauwe kaart wordt afgegeven door een lidstaat die het Schengenacquis niet volledig toepast en de houder van een Europese blauwe kaart, in de situaties van mobiliteit waarin deze richtlijn voorziet, een buitengrens in de zin van Verordening (EU) nr. / van het Europees Parlement en de Raad overschrijdt, dient een lidstaat het recht te hebben bewijs te vragen van het feit dat de houder van een Europese blauwe kaart zijn lidstaat binnenkomt, hetzij met het oog op bedrijfsactiviteiten, hetzij om er een nieuwe Europese blauwe kaart aan te vragen op grond van een arbeidsovereenkomst of een bindend aanbod van een baan.


For the first 2 years, EU Blue Card holders are restricted to highly-qualified jobs that meet the criteria for admission.

Voor de eerste twee jaar is de houder van de Europese blauwe kaart beperkt tot hooggekwalificeerde banen die voldoen aan de criteria voor toelating.


(41)EU Blue Card holders should be allowed to move to a second Member State under simplified conditions where they intend to apply for a new EU Blue Card based on an existing work contract or binding job offer.

(41)Houders van een Europese blauwe kaart moeten de toelating krijgen om naar een tweede lidstaat te verhuizen onder vereenvoudigde voorwaarden, wanneer zij voornemens zijn een nieuwe Europese blauwe kaart aan te vragen op basis van een bestaande arbeidsovereenkomst of een bindend aanbod van een baan.


Highly-qualified non-EU nationals can already be admitted as workers under the Blue Card Directive.[79] National and European policies should also consider the potential of qualified migrants for the creation of businesses and jobs.

Hoog gekwalificeerde onderdanen van derde landen kunnen al worden toegelaten als werknemers op grond van de richtlijn inzake de blauwe kaart[79]. In nationaal en Europees beleid moet ook het potentieel van gekwalificeerde migranten voor de creatie van ondernemingen en banen in beschouwing worden genomen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The new Blue Card Scheme would bring an estimated positive annual economic impact of between €1.4 billion to €6.2 billion from additional highly skilled workers coming to the EU to take up jobs.

De nieuwe blauwekaartregeling zou naar schatting jaarlijks tussen € 1,4 miljard en € 6,2 miljard aan economische voordelen opleveren, doordat extra hooggekwalificeerde arbeidskrachten in de EU komen werken.


12. Notes that in the current crisis it is essential to take action to boost economic growth and job creation and restimulate consumption, that while the digital market provides a great opportunity to achieve these objectives, the EU must for this purpose be in a position to establish a full digital internal market, and that it is vital to demolish existing obstacles on the one hand and boost consumer confidence on the other; believes, in this connection, that the existence of a neutral and safe European single market for card, internet and mobile payments, facilitating free competition and innovation, is essential for the achievement o ...[+++]

12. benadrukt dat het in de huidige periode van crisis van groot belang is initiatieven te ontwikkelen die de economische groei, de werkgelegenheid en het weer op gang komen van de consumptie bevorderen, dat de digitale markt kansen biedt om deze doelen te verwezenlijken, maar dat de Europese Unie hiervoor in staat moet zijn een complete interne digitale markt te creëren, en dat het opheffen van bestaande belemmeringen enerzijds en het vergroten van het consumentenvertrouwen anderzijds essentieel zijn; is in dat verband van mening dat het bestaan van een Europese interne markt voor kaart-, internet- en mobiele betalingen, die vrije concurrentie en innovatie mogelijk maakt en die neutraal is en veilig, van fundamenteel belang is voor het verwezenlijke ...[+++]


12. Notes that in the current crisis it is essential to take action to boost economic growth and job creation and restimulate consumption, that while the digital market provides a great opportunity to achieve these objectives, the EU must for this purpose be in a position to establish a full digital internal market, and that it is vital to demolish existing obstacles on the one hand and boost consumer confidence on the other; believes, in this connection, that the existence of a neutral and safe European single market for card, internet and mobile payments, facilitating free competition and innovation, is essential for the achievement o ...[+++]

12. benadrukt dat het in de huidige periode van crisis van groot belang is initiatieven te ontwikkelen die de economische groei, de werkgelegenheid en het weer op gang komen van de consumptie bevorderen, dat de digitale markt kansen biedt om deze doelen te verwezenlijken, maar dat de Europese Unie hiervoor in staat moet zijn een complete interne digitale markt te creëren, en dat het opheffen van bestaande belemmeringen enerzijds en het vergroten van het consumentenvertrouwen anderzijds essentieel zijn; is in dat verband van mening dat het bestaan van een Europese interne markt voor kaart-, internet- en mobiele betalingen, die vrije concurrentie en innovatie mogelijk maakt en die neutraal is en veilig, van fundamenteel belang is voor het verwezenlijke ...[+++]


40. Calls for a clearer link to be established between secondary and higher education programmes and the needs of the job market and stresses the important role of apprenticeships; calls on the Commission to promote formal and informal learning; believes that professional cards could be a concrete measure to facilitate the mobility of professionals in the Single Market, at least in certain sectors; urges the Commission, ahead of its review, to carry out an assessment of the impact of the introduction of European professional cards, taking into consideration their benefits, added value, data protection requirements and costs;

40. vraagt dat de middelbare en hogere onderwijsprogramma's duidelijker worden afgestemd op de behoeften van de arbeidsmarkt, en onderstreept de belangrijke rol van praktijkstages; verzoekt de Commissie formeel en informeel leren te bevorderen; is van mening dat beroepsbewijzen een concrete maatregel kunnen zijn ter vergemakkelijking van de mobiliteit van beroepsbeoefenaren op de interne markt, althans in bepaalde sectoren; dringt er bij de Commissie op aan om voorafgaand aan de herziening van de richtlijn een beoordeling uit te voeren van de impact van de invoering van Europese beroepsbewijzen en daarbij rekening te houden met de voo ...[+++]


However, the light emitted by this star remains insufficient. For Europe’s independence, its role on the international stage, its security and prosperity all come together to make this major policy an incomparable trump card for an industrial policy that creates both jobs and stimulates growth; an ambitious policy for cultural, economic and scientific influence that is reinforced on the international stage and is an essential vehicle for society to acquire the knowledge that we wish to gain.

De onafhankelijkheid van Europa, zijn rol op het internationale toneel, zijn veiligheid en zijn welvaart zijn allemaal factoren die van dit belangrijke beleid een weergaloze troef maken in het kader van het industriebeleid, van een beleid dat banen schept en de groei stimuleert, dat ambitieus is en onze culturele, economische en wetenschappelijke invloed, op internationaal vlak versterkt, en dat een essentieel instrument is voor onze maatschappij om de kennis te verwerven die we graag willen hebben.


That would be a good job of work, and we should do it. I also saw it as significant that the new Commission, this time, accepted the proposal I had put forward at first reading for the adoption of European professional identity cards.

Ik vond het zelf overigens van belang dat de nieuwe Commissie een voorstel dat ik tijdens de eerste lezing heb ingediend, nu wel heeft overgenomen.


w