STRESSES the importance for the European legislator to set realistic transposition and implementation deadlines taking also into account the Level 2 measures, and RECALLS in this respect its aforementioned conclusions of 5 May 2006 on the Commission White Paper, whereby it agreed that "Member States must play their role by transposing and implementing the a
greed FSAP texts on time, accurately, consistently and avoiding unnecessary regulatory additions"; Without prejudice to the co-decision process, INVITES the Commission to consider mapping Level 1 and Level 2 possible outcomes concurrently, and WELCOMES the current Commission practice
...[+++]to explain any substantial deviation from the Level 3 committees' technical advice; WELCOMES the efforts already made so far by the Commission and the Level 3 committees to conduct open and transparent consultations with all interested stakeholders, but recalls its aforementioned conclusions of 5 May 2006 on the Commission White Paper, whereby it noted "also the importance of strengthening consumer input" and stressed "the need to facilitate an appropriate involvement of consumers and SMEs; UNDERLINES the importance of economic impact assessments to be applied in all parts of the Lamfalussy process, taking into account the effect of the measures considered on supervisory convergence mechanisms; NOTES that the main responsibility for limiting the number of options and discretions in the EU Directives, and thus creating the necessary preconditions for further supervisory convergence, is with the legislator (the Council and the European Parliament), and UNDERTAKES to limit the use of national discretions and 'gold-plating' to the minimum extent necessary, given the specificities of national markets and INVITES the European Parliament to join in this effort; INVITES Member States to keep under review the options and discretions implemented in their national legislation, limit their use (wherever possible) and report to the Commissio ...BENADRUKT dat het van belang is dat de Europese wetgever realistische termijnen voor omzetting en uitvoering vaststelt, mede rekening houdend met maatregelen van niveau 2 en MEMOREERT in dit verband zijn vorenvermelde conclusies van 5 mei 2006 over het Witboek van de Commissie, waarin hij het erover eens was dat "de lidstaten hun rol moeten spelen bij het omzetten en uitvoeren van de goedgekeurde teksten in het kader van het Actieplan financiële diensten, en dat zij dit tijdig en consequent moeten doen, zonder onnodige regelgeving"; VERZOEKT, zonder afbreuk te doen aan het medebeslissingsproces, de Commissie te overwegen de mogelijke resultaten van niveau 1 en niveau 2 tegelijk in kaart te brengen, en IS INGENOMEN MET de huidige praktijk v
...[+++]an de Commissie om elke aanzienlijke afwijking van het technische advies van de comités van niveau 3 toe te lichten; VERWELKOMT de inspanningen die de Commissie en de comités van niveau 3 zich tot dusver hebben getroost om op open en transparante wijze overleg te plegen met alle belangstellende betrokkenen, maar herinnert aan zijn bovengenoemde conclusies van 5 mei 2006 over het Witboek van de Commissie, waarin hij "eveneens nota nam van het belang van versterking van de inbreng van de consument" en daarom "benadrukte dat naar een passende betrokkenheid van consumenten en KMO's moet worden gestreefd; ONDERSTREEPT dat het in alle fasen van het Lamfalussy-proces van belang is het economische effect te beoordelen, waaronder het effect van de overwogen regelingen inzake convergentie op toezichtgebied; NEEMT ER NOTA VAN dat de hoofdverantwoordelijkheid voor het beperken van het aantal gevallen van keuzevrijheid en speelruimte in de EU-richtlijnen, en dus voor het creëren van de nodige randvoorwaarden voor verdere convergentie op toezichtgebied, bij de wetgever (de Raad en het Europees Parlement) ligt, en ZEGT TOE het gebruik van nationale beleidsruimte en bijkomende regels zoveel mogelijk te beperken, gelet op de specifieke kenmerke ...