Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Delivery car
Differentiate between airfield lighting
Differentiate kinds of airfield lighting
Distinguish different kinds of airfield lighting
Electric lamp
Electric tube
Fluorescent tube
Halogen lamp
Incandescent lamp
Kiln jets lighting
Light
Light auxiliary gas jets
Light bulb
Light line
Light line speed
Light load line
Light lorry
Light truck
Light van
Light waterline
Light-duty vehicle
Light-traffic line
Lighting
Lighting auxiliary gas jets
Lighting equipment
Lighting kiln jets
Line carrying light traffic
Neon tube
No load speed *
Plot lighting states using automated lighting
Plot lighting states with automated lighting
Plot lighting states with automated lights
Slack rope speed
Standard lamp
Utility car

Traduction de «light line » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
light line | light load line | light waterline

ledige lastlijn | waterlijn onbeladen


light line speed | no load speed * | slack rope speed

leegloopsnelheid


light-traffic line | line carrying light traffic

lijn met weinig verkeer


plot and rehearse lighting states with automated lights | plot lighting states using automated lighting | plot lighting states with automated lighting | plot lighting states with automated lights

status van belichting met automatische lichten plannen


light-duty vehicle [ delivery car | light lorry | light truck | light van | utility car | [http ...]

licht voertuig [ bestelwagen | lichte vrachtwagen ]


distinguish different kinds of airfield lighting | make a distinction between different types airfield lighting | differentiate between airfield lighting | differentiate kinds of airfield lighting

onderscheid maken tussen verlichting op vliegveld


lighting auxiliary gas jets | lighting kiln jets | kiln jets lighting | light auxiliary gas jets

aanvullende gasstromen aansteken | bijkomende gasstromen aansteken


lighting equipment [ electric lamp | electric tube | fluorescent tube | halogen lamp | incandescent lamp | light bulb | neon tube | standard lamp ]

verlichtingsmateriaal [ elektrische buis | elektrische lamp | fluorescentiebuis | gloeilamp | halogeenlamp | lamp | neonbuis | TL-buis ]




A very rare tumor of the intestine, originating from the epithelium of the anal canal (including the mucosal surface, anal glands, and lining of fistulous tracts), macroscopically appearing as a nodular, often ulcerated, invasive mass located in the

adenocarcinoom van anaal kanaal
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In these fisheries at least two of the following mitigation measures should be used: – Night setting with minimum deck lighting – Bird-scaring lines (Tori lines) – Line weighting Mitigation measures should comply with minimum technical standards as set out in Birdlife and ACAP guidelines[40] || COM, MS, RFMOs || By the latest end of 2013

In deze visserijen zouden ten minste twee van de volgende bijvangstbeperkende maatregelen moeten worden gebruikt: – ’s nachts vissen met een minimum aan dekverlichting; – verschrikkerlijnen (Tori-lijnen); – verzwaring van de lijnen met gewichten. De bijvangstbeperkende maatregelen moeten voldoen aan de minimale technische normen die in de richtsnoeren van BirdLife en ACAP zijn vastgesteld[40]. || Commissie, lidstaten en ROVB’s || uiterlijk eind 2013


Vessels fishing with longlines in ICES sub-areas VI and VII shall use bird scaring lines and/or weighted lines and where practical shall set longline gear during the hours of darkness with the minimum of deck lighting necessary for safety.

Vaartuigen die in de ICES-deelgebieden VI en VII vissen met de beug, gebruiken vogelverschrikkerlijnen en/of verzwaarde lijnen en zetten, waar dat haalbaar is, de beugen in het donker uit, met de minimale dekverlichting die voor de veiligheid is vereist.


The duties on light commercial vehicles are not in line with commitments by Russia at the time it joined the WTO.

De tarieven voor lichte bedrijfsvoertuigen zijn in strijd met de verbintenissen die Rusland ten tijde van zijn toetreding tot de WTO is aangegaan.


Regrets the unambitious nature of the target (a minimum 27 % improvement in energy efficiency by 2030) adopted by the European Council in 2014, which is mainly justified by an extremely unrealistic high discount rate contained in a previous impact assessment; recalls that this discount rate (17,5 %) is excessively high; calls on the Commission to move to comprehensive cost-benefit analysis taking into account the multiple benefits of energy efficiency, and to a social discount rate, in line with its own Better Regulation guidelines; asks the Commission and the Member States to review the 27 % energy efficiency target for 20 ...[+++]

betreurt het van weinig ambitie getuigende streefcijfer dat de Europese Raad in 2014 heeft goedgekeurd (een verbetering van de energie-efficiëntie met minstens 27 % in 2030), waarvoor een uiterst onrealistisch hoog discontopercentage in een eerdere effectbeoordeling als voornaamste rechtvaardiging dient; herinnert eraan dat dit discontopercentage (17,5 %) buitensporig hoog is; verzoekt de Commissie om, in overeenstemming met haar eigen richtsnoeren voor betere regelgeving, over te gaan op alomvattende kosten-batenanalyses waarin de vele voordelen van energie-efficiëntie worden meegenomen, en op een sociaal discontopercentage; verzoekt de Commissie en de lidstaten om het streefcijfer van 27 % voor de verbetering van de energie-efficiëntie in 20 ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Evidence relating to these aspects of the strategy shall be provided in line with the ways in which the equipment could deteriorate. Presentation of a methodology for monitoring the results of the checks and the action taken in response to them; methodology relating to any steps taken in the light of those results;

Deze elementen van de strategie staan in verhouding tot de denkbare mate van achteruitgang; presentatie van een methodiek voor de follow-up van de resultaten van de controles en van het gevolg dat aan deze controles is gegeven; methodiek voor de eventuele naar aanleiding van deze resultaten te treffen maatregelen;


24. Is convinced that the financing of the Euratom-Joint Undertaking for ITER should be reconsidered in the light of the Commission proposal on the financing of ITER for the years 2012 and 2013; is not ready to accept redeployment within the existing 7th framework programme for research to finance increasing financial needs that are no longer in line with the original proposal; considers therefore that, in the light of the implementation delays, and in order to launch negotiations with the Council on the future financing of ITER, a ...[+++]

24. is ervan overtuigd dat de financiering van Euratom – Europese gemeenschappelijke onderneming voor ITER opnieuw moet worden bezien tegen de achtergrond van het Commissievoorstel inzake de financiering van ITER voor 2012 en 2013; is niet bereid om herschikking binnen het bestaande zevende kaderprogramma voor onderzoek te accepteren om de toegenomen financiële behoeften, die niet langer stroken met het oorspronkelijke voorstel, te financieren; is derhalve van mening dat, gezien de vertraging bij de uitvoering en om de onderhandelingen met de Raad over de toekomstige financiering van ITER te op gang te brengen, een verlaging van de vas ...[+++]


24. Is convinced that the financing of the Euratom-Joint Undertaking for ITER should be reconsidered in the light of the Commission proposal on the financing of ITER for the years 2012 and 2013; is not ready to accept redeployment within the existing 7th framework programme for research to finance increasing financial needs that are no longer in line with the original proposal; considers therefore that, in the light of the implementation delays, and in order to launch negotiations with the Council on the future financing of ITER, a ...[+++]

24. is ervan overtuigd dat de financiering van Euratom – Europese gemeenschappelijke onderneming voor ITER opnieuw moet worden bezien tegen de achtergrond van het Commissievoorstel inzake de financiering van ITER voor 2012 en 2013; is niet bereid om herschikking binnen het bestaande zevende kaderprogramma voor onderzoek te accepteren om de toegenomen financiële behoeften, die niet langer stroken met het oorspronkelijke voorstel, te financieren; is derhalve van mening dat, gezien de vertraging bij de uitvoering en om de onderhandelingen met de Raad over de toekomstige financiering van ITER te op gang te brengen, een verlaging van de vas ...[+++]


(23a) As lighting applications currently account for approximately 14 % of the energy used in the EU and as modern state of the art lighting systems can save more than 80 % of energy while maintaining lighting conditions in line with European standards, which is an underexploited contribution to enabling the European Union to achieve the EU 2020 targets, the Commission should take appropriate steps towards the adoption of a Lighting Design Directive in order to complement the measures and aims laid down in this Directive.

(23 bis) Aangezien 14% van het energieverbruik in de EU voor rekening komt van verlichting en gezien het feit dat met de modernste verlichtingssystemen een energiebesparing van 80% kan worden bereikt onder verlichtingsomstandigheden die in overeenstemming zijn met de Europese normen, wat een nog niet ten volle benutte mogelijkheid is om bij te dragen tot de verwezenlijking van de streefdoelen van de EU voor 2020, dient de Commissie de nodige stappen te nemen voor de goedkeuring van een richtlijn betreffende verlichtingontwerp die een aanvulling vormt op de maatregelen en doelstellingen van deze richtlijn.


The objective of lighting design is the selection of the right criteria for the lighting task in line with harmonised European Standards using the highest possible Energy Efficiency lighting systems.

Verlichtingsontwerp is gericht op de keuze van de juiste criteria voor een bepaald verlichtingsdoel in overeenstemming met geharmoniseerde Europese normen, onder gebruikmaking van de meest energie-efficiënte verlichtingssystemen.


The June 2006 European Council therefore unanimously reconfirmed[2] that " in line with the EU strategy on CO 2 emissions from light duty vehicles, the average new car fleet should achieve CO 2 emissions of 140 g CO 2 /km (2008/09) and 120 g CO 2 /km (2012) ".

Daarom heeft de Europese Raad van juni 2006 unaniem het volgende voornemen herhaald[2]: " Conform de EU-strategie inzake de CO 2 -uitstoot van personenauto's en lichte bedrijfsvoertuigen ervoor zorgen dat nieuwe auto’s in 2008-2009 gemiddeld 140g/km CO 2 uitstoten en in 2012 120g/km".




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'light line' ->

Date index: 2022-08-22
w