Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Activity leader
Agronomic crop production team leader
Air force commandant
Air force squadron leader
Air force squadron team leader
Crop damage
Crop losses
Crop team leader
Crops production team leader
Cultural activities leader
Failed harvest
Financial loss
Harvest losses
Loss leader
Loss leader pricing
Loss leading
Loss of income
Loss-leader price
Post-harvest losses
Predatory pricing
Production team leader
Recreational activities leader
Selling at a loss
Squadron leader
Workshop leader

Vertaling van "loss leader " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
loss leader pricing | loss leading

verkoop onder de kostprijs




selling at a loss [ loss leader | predatory pricing | Predatory pricing(STW) ]

verkoop met verlies




recreational activities leader | workshop leader | activity leader | cultural activities leader

animatrice vrijetijdscentrum | begeleidster vakantieclub | animatrice kinderen in vakantieverblijf | recreatiebegeleider


crop team leader | crops production team leader | agronomic crop production team leader | production team leader

agronomisch voorman in de landbouw | bedrijfsleider in de landbouw


air force commandant | air force squadron team leader | air force squadron leader | squadron leader

kapitein-commandant | majoor luchtmacht | commandant | eskadronscommandant


Syndrome with characteristics of moderate to profound hearing loss in both ears and severe nearsightedness (high myopia). The hearing loss may be described as sensorineural or it may be caused by auditory neuropathy. The hearing loss is either presen

syndroom van perceptief gehoorverlies en hoge myopie


crop losses [ crop damage | failed harvest | harvest losses | post-harvest losses(UNBIS) ]

verloren gaan van de oogst [ oogstverlies | slechte oogst ]


financial loss [ loss of income ]

financieel verlies [ verlies aan inkomsten ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Recognises that UTPs result primarily from income and power imbalances in the food supply chain, and stresses that these must urgently be addressed in order to ameliorate the situation for farmers in the food sector; notes that selling below the cost of production, and the serious misuse of basic agricultural foods such as dairy, fruit and vegetables as ‘loss leaders’ by large-scale retailers, threaten the long-term sustainability of EU production of such items; welcomes efforts, such as the Tierwohl Initiative in Germany, aimed at helping farmers to compete on the basis of their products’ merits.

stelt vast dat oneerlijke handelspraktijken voornamelijk het gevolg zijn van onevenwichtigheden op het gebied van inkomen en macht in de voedselvoorzieningsketen en benadrukt dat dit dringend moeten worden aangepakt om de situatie van de landbouwers in de voedingssector te verbeteren; wijst erop dat het verkopen onder de kostprijs en het ernstige misbruik dat de grootschalige detailhandel maakt van basisproducten uit de landbouw, zoals zuivel, fruit en groenten, door ze als „lokartikelen” te presenteren een bedreiging vormen voor de duurzaamheid van de Unieproductie van dergelijke producten op de lange termijn; is ingenomen met inspann ...[+++]


5. There shall be no point-of-sale advertising, giving of samples or any other promotional device to induce sales of food for special medical purposes developed to satisfy the nutritional requirements of infants directly to the consumer at the retail level, such as special displays, discount coupons, premiums, special sales, loss-leaders and tie-in sales.

5. Reclame op verkooppunten, het uitdelen van monsters of andere reclameacties om de rechtstreekse verkoop van voeding voor medisch gebruik die is ontwikkeld om aan de voedingsbehoeften van zuigelingen te voldoen aan de consument in de detailhandel te bevorderen, zoals speciale uitstallingen, kortingbonnen, premies, speciale verkoopacties, lokartikelen en koppelverkoop, zijn verboden.


2. There shall be no point-of-sale advertising, giving of samples or any other promotional device to induce sales of infant formula directly to the consumer at the retail level, such as special displays, discount coupons, premiums, special sales, loss-leaders and tie-in sales.

2. Reclame op verkooppunten, het uitdelen van monsters of andere reclameacties om de rechtstreekse verkoop van volledige zuigelingenvoeding aan de consument in de detailhandel te bevorderen, zoals speciale uitstallingen, kortingsbonnen, premies, speciale verkoopacties, lokartikelen en koppelverkoop, zijn verboden.


72. Stresses that dairy producers, especially small-scale dairy producers, are particularly vulnerable to imbalances in the supply chain, in particular owing to fluctuating demand, rising production costs and decreasing farm-gate prices, but also to the economic priorities in each Member State; considers that the downward pressure on prices by retailers from own-brand labelling and the persistent use of liquid milk as a ‘loss leader’ by retailers undermines the work and investment of producers in the dairy sector and devalues the end product for the consumer; defends the need to introduce codes of good practice among the various partic ...[+++]

72. benadrukt dat zuivelproducenten, met name kleine producenten, bijzonder gevoelig zijn voor ongelijke verhoudingen in de toeleveringsketen, met name vanwege schommelingen in de vraag, stijgende productiekosten en dalende prijzen af boerderij, maar ook vanwege de economische prioriteiten in elke lidstaat; is van mening dat de neerwaartse druk op de kleinhandelsprijzen als gevolg van huismerken en van het feit dat kleinhandelaren drinkmelk als "lokartikel" blijven gebruiken, het werk en de investeringen van de producenten in de zuivelsector ondergraaft en afbreuk doet aan de waarde van het eindproduct voor de consument; pleit ervoor om codes voor goede praktijken in te voeren voor de verschillende actoren in de toeleveringsketen; onders ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2002, they joined some 130 world leaders in agreeing “to significantly reduce the rate of biodiversity loss [globally] by 2010”[6].

In 2002 sloten zij zich aan bij de mening van zo'n 130 wereldleiders dat het tempo waarmee het biodiversiteitsverlies zich voltrekt tegen 2010 [wereldwijd] aanzienlijk moet worden verlaagd[6].


The strategy responds to two major commitments made by EU leaders in March 2010, namely halting biodiversity loss in the EU by 2020 and protecting, assessing and restoring biodiversity and ecosystem services in the EU by 2050.

De strategie beantwoordt aan twee belangrijke verbintenissen die in maart 2010 aangegaan werden door de EU-leiders, met name het biodiversiteitsverlies in de EU tegen 2020 aan banden leggen en de biodiversiteit en de ecosysteemdiensten in de EU tegen 2050 beschermen, evalueren en herstellen.


The strategy responds to two major commitments made by EU leaders in March 2010, namely halting biodiversity loss in the EU by 2020 and protecting, assessing and restoring biodiversity and ecosystem services in the EU by 2050.

De strategie beantwoordt aan twee belangrijke verbintenissen die in maart 2010 aangegaan werden door de EU-leiders, met name het biodiversiteitsverlies in de EU tegen 2020 aan banden leggen en de biodiversiteit en de ecosysteemdiensten in de EU tegen 2050 beschermen, evalueren en herstellen.


The strategy responds to two major commitments made by EU leaders in March 2010, namely halting biodiversity loss in the EU by 2020 and protecting, assessing and restoring biodiversity and ecosystem services in the EU by 2050.

De strategie beantwoordt aan twee belangrijke verbintenissen die in maart 2010 aangegaan werden door de EU-leiders, met name het biodiversiteitsverlies in de EU tegen 2020 aan banden leggen en de biodiversiteit en de ecosysteemdiensten in de EU tegen 2050 beschermen, evalueren en herstellen.


32. Calls for a list to be drawn up of abusive market practices, such as loss leader pricing and sales commissions, and for such practices to be explicitly outlawed by the EU; calls for companies failing to comply to be ‘named and shamed’ and for penalties to be introduced;

32. dringt aan op opstelling van een lijst van onrechtmatige marktpraktijken, zoals prijsstunten en verkoopcommissies, en op een uitdrukkelijk wettelijk verbod op deze praktijken door de EU; dringt erop aan dat bedrijven die de voorschriften niet naleven „aan de schandpaal worden genageld” en dat er straffen worden ingevoerd;


Urges the EU and its Member States to work together with the United States to channel more of the international aid effort through domestic authorities and the Kabul Government, and to ensure that drones, special forces and local militias against Taliban leaders are used according to General Petraeus' orders for zero tolerance on the loss of innocent civilians’ lives;

verzoekt de EU en haar lidstaten om er samen met de Verenigde Staten voor te zorgen dat meer internationale steun via lokale overheden en de regering in Kabul wordt uitgekeerd en dat de inzet van drones, speciale eenheden en lokale milities tegen Taliban-leiders gebeurt met inachtneming van de instructies van generaal Petraeus inzake een beleid van nultolerantie wat het maken van onschuldige burgerslachtoffers betreft;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'loss leader' ->

Date index: 2021-08-15
w