Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alternative economy
Black economy
Change in asthma management plan
Command economy
Controlled economy
Counter-economy
Ecological economy
Ecologically sustainable growth
Economy
Environmentally sustainable growth
Free economy
Free enterprise economy
Free market economy
Green economy
Green economy strategy
Green economy transition
Green growth
Grey economy
Help local economies
Liberal economy
Managed economy
Management of water resources
Market economy
Market oriented economy
Planned economy
Promote local economies
Submerged economy
Support local economies
Support local economy
Token economy technique
Underground economy
Unofficial economy
Water economy
Water engineering
Water resources management

Traduction de «managed economy » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
command economy | controlled economy | managed economy | planned economy

planeconomie


management of water resources | water economy | water engineering | water resources management

beheer van de watervoorraden | waterbeheer | waterhuishouding




underground economy [ black economy | counter-economy | grey economy | submerged economy | unofficial economy ]

ondergrondse economie [ contra-economie | verdoken economie ]


green economy [ ecological economy | ecologically sustainable growth | environmentally sustainable growth | green economy strategy | green economy transition | green growth | Alternative economy(STW) ]

groene economie [ ecologisch duurzame groei | ecologische economie | groene groei | milieuvriendelijke groei | strategie voor groene economie | transitie naar groene economie ]




free economy | free enterprise economy | free market economy | liberal economy | market economy | market oriented economy

liberale economie | markteconomie | vrijemarkteconomie


help local economies | promote local economies | support local economies | support local economy

lokale economieën steunen


Change in asthma management plan

aanpassing in zorgplan voor astma


Change in chronic obstructive pulmonary disease management plan

aanpassing in zorgplan voor chronisch obstructief longlijden
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
13. Stresses that anticipating change in employment requires proactive transformation management and improved high-quality data collection on the current and future needs of the labour market, with the involvement of European higher-education institutions, and that long-term planning is essential for ensuring an effective transition and increased employment; stresses the important role played by local and regional authorities in the transition to the greener economy in education, infrastructure, supporting local businesses and creati ...[+++]

13. benadrukt dat voor het anticiperen op de veranderingen in de werkgelegenheid een proactief transformatiebeheer en een verbeterde vergaring van hoogwaardige gegevens over de huidige en toekomstige behoeften van de arbeidsmarkt nodig zijn, waarbij Europese hogeronderwijsinstellingen betrokken zijn, en dat langetermijnplanning van essentieel belang is om een effectieve transitie en meer werkgelegenheid te waarborgen; benadrukt dat lokale en regionale overheden bij de overgang naar een groenere economie een belangrijke rol spelen op het gebied van onderwijs, infrastructuur, ondersteuning van lokale bedrijven en het creëren van stabiele ...[+++]


9. Stresses that an effective and job-rich transition to the circular economy requires anticipation (i.e. identification of skills gaps), proactive transformation management and long-term planning, also in a reindustrialisation context, especially in the areas most hit by the economic crisis; notes, therefore, the importance of education, vocational training and requalification of workers, especially in resource-efficient sectors, and the importance of social dialogue on the circular economy agenda; calls for measures that will impr ...[+++]

9. benadrukt dat er voor een effectieve en banenrijke overgang naar de circulaire economie behoefte is aan anticipatie (d.w.z. een identificatie van de kloven op het gebied van vaardigheden), aan proactief transformatiebeheer en een langetermijnplanning, ook in de context van herindustrialisering, vooral in de gebieden die het meest zijn getroffen door de economische crisis; merkt op dat onderwijs, beroepsopleiding en de omscholing van werknemers belangrijk zijn, met name in hulpbronnenefficiënte sectoren, en dat sociale dialoog op de agenda van de circulaire economie moet worden geplaatst; vraagt maatregelen om de kwaliteit te verbete ...[+++]


implementing the Union initiatives and agreed commitments at international and regional level and/or of a transboundary character particularly in the areas of climate change through the promotion of climate resilient low carbon strategies giving priority to strategies to promote biodiversity, protection of ecosystems and natural resources, sustainable management including oceans, land, water, fisheries and forests (for example through mechanisms such as FLEGT), desertification, integrated water resource management, sound chemicals and waste management, resource efficiency and the green economy ...[+++]

uitvoeren van de initiatieven van de Unie en de verbintenissen die op internationaal en regionaal niveau overeengekomen zijn en/of een grensoverschrijdend karakter hebben, in het bijzonder op het vlak van klimaatverandering, door de bevordering van uit klimaatoogpunt veerkrachtige koolstofarme strategieën, waarbij voorrang wordt gegeven aan strategieën ter bevordering van biodiversiteit, bescherming van ecosystemen en natuurlijke hulpbronnen, duurzaam beheer van onder meer oceanen, land, water, visserij en bossen (bv. via mechanismen zoals FLEGT), woestijnvorming, geïntegreerd beheer van waterreserves, goed beheer van chemische stoffen en afval, efficiënt gebruik van hulpbronnen en de groene economie ...[+++]


38. Notes the Commission’s call for the use of private equity or venture capital, as regulated by the Alternative Investment Fund Managers (AIFM) Directive and the Regulation on European venture capital funds, as an alternative source of finance, in particular vis-à-vis companies in the start-up and growth phases; notes that there is currently a strong tax bias favouring debt financing; believes that venture capital and private equity firms can provide valuable non-financial support, including consultancy services, financial advice, advice on marketing strategy, and training; calls on the Commission further to assess the role of such firms in financi ...[+++]

38. neemt kennis van de oproep van de Commissie om private equity of risicokapitaal, gereguleerd in de richtlijn inzake beheerders van alternatieve beleggingsfondsen (AIFM-richtlijn) en de verordening betreffende Europese durfkapitaalfondsen, als een alternatieve financieringsbron te beschouwen, met name voor bedrijven in de opstart- en de groeifase; wijst erop dat er momenteel gunstige belastingregels voor schuldfinanciering bestaan; is van oordeel dat particuliere beleggingsmaatschappijen en risicokapitaalondernemingen waardevolle niet-financiële ondersteuning kunnen bieden, met inbegrip van adviesdiensten, financieel advies, adviezen inzake marketingstrategieën en opleidingen; dringt er bij de Commissie op aan de rol van dergelijke on ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
38. Notes the Commission’s call for the use of private equity or venture capital, as regulated by the Alternative Investment Fund Managers (AIFM) Directive and the Regulation on European venture capital funds, as an alternative source of finance, in particular vis-à-vis companies in the start-up and growth phases; notes that there is currently a strong tax bias favouring debt financing; believes that venture capital and private equity firms can provide valuable non-financial support, including consultancy services, financial advice, advice on marketing strategy, and training; calls on the Commission further to assess the role of such firms in financi ...[+++]

38. neemt kennis van de oproep van de Commissie om private equity of risicokapitaal, gereguleerd in de richtlijn inzake beheerders van alternatieve beleggingsfondsen (AIFM-richtlijn) en de verordening betreffende Europese durfkapitaalfondsen, als een alternatieve financieringsbron te beschouwen, met name voor bedrijven in de opstart- en de groeifase; wijst erop dat er momenteel gunstige belastingregels voor schuldfinanciering bestaan; is van oordeel dat particuliere beleggingsmaatschappijen en risicokapitaalondernemingen waardevolle niet-financiële ondersteuning kunnen bieden, met inbegrip van adviesdiensten, financieel advies, adviezen inzake marketingstrategieën en opleidingen; dringt er bij de Commissie op aan de rol van dergelijke on ...[+++]


To promote rapid and efficient deployment of funds to the real economy and sound financial management, while assuring reasonable remuneration for bodies implementing financial instruments, criteria for determining management costs and fees on the basis of performance, applicable thresholds, and rules on reimbursement of capitalised management costs and fees for equity-based instruments and micro-credit should be set out.

Om snelle en efficiënte inzet van middelen in de reële economie en goed financieel beheer te bevorderen en tegelijkertijd instanties die financiële instrumenten invoeren te verzekeren van een redelijke vergoeding, moeten er criteria voor het vaststellen van de beheerskosten en -vergoedingen op basis van prestaties en toepasselijke drempels, alsmede bepalingen voor vergoeding van gekapitaliseerde beheerskosten en -vergoedingen voor instrumenten op basis van effecten en microkrediet worden opgezet.


With regard to the scope of activity of management companies and in order to take into account national law and permit such companies to achieve significant economies of scale, it is desirable to permit them also to pursue the activity of management of portfolios of investments on a client-by-client basis (individual portfolio management), including the management of pension funds as well as some specific non-core activities linked to the main business without prejudicing the stability of such companies.

Gelet op het werkterrein van beheermaatschappijen en teneinde met nationale wetgeving rekening te houden, alsook om beheermaatschappijen de gelegenheid te bieden aanzienlijke schaalvoordelen te behalen, is het wenselijk hen eveneens toe te staan zowel beleggingsportefeuilles per cliënt, met inbegrip van pensioenfondsen, te beheren (beheer van individuele beleggingsportefeuilles) als bepaalde specifieke nevenactiviteiten uit te oefenen die met het hoofdbedrijf verband houden, met behoud van de stabiliteit van dergelijke maatschappijen.


1. The Joint Managing Authority shall be responsible for managing and implementing the joint operational programme, including technical assistance, in line with the principle of sound financial management and the principles of economy, efficiency and effectiveness, and shall carry out any controls necessary in accordance with the rules and procedures provided for by the relevant regulations.

1. De gemeenschappelijke beheersautoriteit is belast met het beheer en de uitvoering van het gemeenschappelijke operationele programma, met inbegrip van de technische bijstand, waarbij zij zorgt voor een goed financieel beheer in overeenstemming met de beginselen zuinigheid, efficiëntie en doeltreffendheid, en voert daartoe overeenkomstig de in de geldende regelgeving opgenomen voorwaarden en bepalingen de nodige controles uit.


(9) Directive 85/611/EEC limits the scope of management companies to the sole activity of management of unit trusts/common funds and of investment companies (collective portfolio management). In order to take into account recent developments in national legislation of Member States and to permit such companies to achieve important economies of scale, it is desirable to revise this restriction. It is therefore desirable to permit such companies to carry out also the activity of management of portfolios of investments on a client-by-cli ...[+++]

(9) Richtlijn 85/611/EEG beperkt het werkterrein van beheermaatschappijen tot uitsluitend het beheren van unit trusts/beleggingsfondsen en beleggingsmaatschappijen (beheer van collectieve beleggingsportefeuilles); een herziening van deze beperking is wenselijk teneinde met recente ontwikkelingen in de nationale wetgevingen van de lidstaten rekening te houden en teneinde beheermaatschappijen de gelegenheid te bieden aanzienlijke schaalvoordelen te behalen; het is om die reden wenselijk beheermaatschappijen eveneens toe te staan zowel beleggingsportefeuilles per cliënt, met inbegrip van pensioenfondsen, te beheren (beheer van individuele ...[+++]


The result is less-than-human working conditions for large numbers of workers in many areas of a world now ruled by the global economy. These unacceptable wage levels and working conditions can be sustained in social terms purely because many women still work in pre-capitalist conditions, making a vital contribution to their local economies, by enabling their family members to survive through subsistence production or unpaid domestic labour or by playing an active part in the non-mercantile economy, in natural resource management and environmental p ...[+++]

Desondanks is deze onaanvaardbare loon- en arbeidssituatie sociaal verdraaglijk, omdat veel vrouwen hun arbeid voortzetten onder prekapitalistische omstandigheden en in beslissende mate bijdragen tot de plaatselijke economieën, hetzij bij het levensonderhoud, hetzij bij de onbetaalde arbeid in de huishouding voor het onderhoud van de gezinsleden, hetzij wegens hun actieve rol in de nietcommerciële economie, het beheer van de natuurlijke hulpbronnen en de milieubescherming.


w