Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air-sea rescue
Appraise the strength of distillation
Assess the strength of distillation
CSAR
Check strength of materials
Checks for strength of materials
Combat search and rescue
Compression strength
Compressive strength
Cough strength
Crushing strength
Fatigue failure
Ground search and rescue
Lifesaving
Liquidity control
MSAR
Manage accounting operations accounting operations
Maritime search and rescue
Materials fatigue
Materials fracture
Materials strength checks
Measure strengths of distillation
Measure the strength of distillation
Measurement of strength of materials
Mountain rescue
Normal operating amperage
Normal operating current
Normal operating strength
Open market operations
Open-market operations
Open-market policy
Operational strength
Resistance of materials
SAR operation
Search and rescue
Search and rescue mission
Search and rescue operation
Search-and-rescue operation
Strength of materials
Supervise account operations
Supervise accounting operations
Supervising accounting operations
USAR
Urban search and rescue
Yield strength under compression

Vertaling van "operational strength " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


normal operating amperage | normal operating current | normal operating strength

bedrijfsstroomsterkte | stroomsterkte in de tractiestroomkring


appraise the strength of distillation | assess the strength of distillation | measure strengths of distillation | measure the strength of distillation

distilleersterkte meten


materials strength checks | measurement of strength of materials | check strength of materials | checks for strength of materials

materiaalsterkte nakijken | sterkte van materialen nakijken | materiaalsterkte controleren | sterkte van materialen controleren


compression strength | compressive strength | crushing strength | yield strength under compression

druksterkte | drukvastheid | weerstand tegen samendrukking


resistance of materials [ fatigue failure | materials fatigue | materials fracture | strength of materials | Strength of materials(ECLAS) ]

materiaalweerstand [ materiaalbreuk | materiaalmoeheid ]




manage accounting operations accounting operations | supervising accounting operations | supervise account operations | supervise accounting operations

toezicht houden op boekhoudkundige werkzaamheden | toezicht houden op boekhoudtransacties


liquidity control [ open-market operations | open-market policy | Open market operations(STW) | open market operations(UNBIS) ]

liquiditeitscontrole [ openmarktbeleid | openmarktoperatie ]


search and rescue [ air-sea rescue | combat search and rescue | CSAR | ground search and rescue | maritime search and rescue | mountain rescue | MSAR | SAR operation | search and rescue mission | search and rescue operation | search-and-rescue operation | urban search and rescue | USAR | Lifesaving(ECLAS) ]

opsporing en redding [ maritieme opsporing en redding | opsporing en redding in steden | opsporing en redding op land | opsporings- en reddingsmissie | opsporings- en reddingsoperatie | redding in de bergen | redding in de lucht of op zee | zoek- en reddingsoperatie in gevechtsomstandigheden ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Against this background, in order to enhance the coherence and the focus of the EIB external financing activity on supporting Union policies, and for the maximum benefit of beneficiaries, Decision No 1080/2011/EU sets out general objectives for EIB financing operations across all eligible regions and countries, i.e. local private sector development, in particular in support of small and medium-sized enterprises (SMEs), social and economic infrastructure and climate change mitigation and adaptation, building on the comparative strengths of the EIB in areas ...[+++]

Tegen deze achtergrond, om de samenhang te bevorderen en ervoor te zorgen dat de externe EIB-financieringsactiviteit sterker op de ondersteuning van het Uniebeleid wordt gericht, bepaalt Besluit nr. 1080/2011/EU, met het optimale voordeel van de begunstigden voor ogen, algemene doelstellingen voor EIB-financieringsverrichtingen, namelijk de ontwikkeling van de lokale particuliere sector, met name ter ondersteuning van het midden- en kleinbedrijf (mkb), maatschappelijke en economische infrastructuur en de beperking van en aanpassing aan de klimaatverandering (mitigatie en adaptatie), waarbij wordt voortgebouwd op de comparatieve voordelen van de EIB op terreinen waarop zij haar strepen ...[+++]


(21) While the EIB's strength remains its distinctive model as a publicly owned investment bank whose remit is that of providing long-term lending so as to meet the policy goals set by its shareholders , EIB financing operations should contribute to the general principles guiding Union external action, as referred to in Article 21 TEU , of consolidating and supporting democracy and the rule of law, human rights and fundamental freedoms, and to the implementation of international commitments and agreements, including environmental agre ...[+++]

(21) Terwijl de kracht van de EIB gelegen blijft in haar bijzondere functie als publiekrechtelijke investeringsbank die de taak heeft om met langetermijnleningen de beleidsdoeleinden van haar aandeelhouders te verwezenlijken , moeten de financieringsverrichtingen van de EIB bijdragen tot de in artikel 21 VEU bedoelde algemene beginselen die aan het externe optreden van de Unie ten grondslag liggen, namelijk consolidering en ondersteuning van de democratie, de rechtsstaat, de mensenrechten en de fundamentele vrijheden, alsook tot de uitvoering van de internationale toezeggingen en overeenkomsten, waaronder milieuovereenkomsten waarbij de ...[+++]


(4b) The decommissioning of the Ignalina nuclear power plant is a long-term operation and represents for Lithuania an exceptional financial burden not commensurate with its size or economic strength. Protocol No 4 to the 2003 Act of Accession states that ‘The Ignalina Programme will be, for this purpose seamlessly continued and extended beyond 2006’.

(4 ter) De ontmanteling van de kerncentrale van Ignalina is een langetermijnproject en brengt voor Litouwen uitzonderlijke financiële lasten met zich mee die niet in verhouding staan tot de omvang en de economische draagkracht van het land, en Protocol nr. 4 van het Toetredingsverdrag van 2003 stelt: „Met het oog hierop wordt het Ignalina-programma ononderbroken voortgezet en verlengd tot na 2006”.


Different factors pull in different directions, and vary in relative strength: according to context and in their effect on alternative and incumbent operators.

Verschillende factoren werken verschillende kanten op en variëren in relatieve sterkte, al naar gelang de context en hun uitwerking op alternatieve en gevestigde aanbieders.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The European Union provides a budgetary guarantee to the European Investment Bank (EIB) covering risks of a sovereign and political nature in connection with its loan and loan guarantee operations carried out outside the EU in support of EU external policy objectives. The EU guarantee for the EIB's external operations is an effective means to combine EU budgetary funds (through the provisioning of the Guarantee Fund for external actions which backs the EU guarantee) with EIB own resources, building on the EIB's financial strength, while ensuring tha ...[+++]

De Europese Unie verleent een begrotingsgarantie aan de Europese Investeringsbank (EIB) ter dekking van de politieke en landenrisico's die verbonden zijn aan de lenings- en leninggarantieactiviteiten die de EIB buiten de EU ontplooit ter ondersteuning van de externe beleidsdoelstellingen van de EU. De EU-garantie voor de externe verrichtingen van de EIB is een doeltreffend instrument om EU-begrotingsfondsen (via de voorziening van het Garantiefonds ter dekking van de EU-garantie) met eigen middelen van de EIB te combineren.


The Green Paper looks at the range of standards, quality and certification programmes and labelling schemes currently operating in the EU – including geographical indications, organic farming, and private and regional food quality certification schemes – and asks what could be done better to exploit the strengths of EU farming and better inform consumers about the products on offer.

In het groenboek wordt een overzicht gegeven van het hele scala van momenteel in de EU toegepaste normen, kwaliteits- en certificeringsprogramma's en etiketteringsregelingen, waaronder de regelingen op het gebied van geografische aanduidingen en biologische landbouw en particuliere en regionale regelingen voor de certificering van de voedselkwaliteit. Ook wordt in het groenboek de vraag gesteld wat zou kunnen worden gedaan om meer te halen uit de sterke kanten van de landbouw in de EU en om de consumenten beter te informeren over de aangeboden producten.


(6) Building on the experience and strengths of the Urban Community initiative foreseen by Article 20(1)(b) of Council Regulation (EC) No 1260/1999 of 21 June 1999 laying down general provisions on the Structural Funds [5], the urban dimension should be reinforced by fully integrating measures in that field into the operational programmes co-financed by the ERDF.

(6) Voortbouwend op de ervaringen met, en de sterke punten van, het communautair initiatief Urban als bedoeld in artikel 20, lid 1, onder b), van Verordening (EG) nr. 1260/1999 van de Raad van 21 juni 1999 houdende algemene bepalingen inzake de Structuurfondsen, moet de stedelijke dimensie worden versterkt door de activiteiten op dat gebied volledig te integreren in de door het EFRO medegefinancierde operationele programma's.


The Council recognises that the UN, due to its unique global mandate, has a strong legitimacy and specific operational strengths.

De Raad erkent dat de VN, gezien haar unieke en wereldomspannende taak, over een sterke legitimiteit en speciale operationele vermogens beschikt.


The strength of the remaining competitors as well as the impact of the operation on the upstream and downstream markets need to be further investigated by the Commission to fully assess the effects of the operation on the competition in the common market.

De kracht van de overblijvende concurrenten alsmede de gevolgen van de operatie voor de markten upstream en downstream zullen door de Commissie nader dienen te worden onderzocht ten einde de gevolgen van de operatie voor de mededinging op de gemeenschappelijke markt volledig te kunnen beoordelen.


Over a transitional period of three to four years these practices should be restricted i.e. - an increase in the minimum natural alcoholic strength in northern regions; - Member States to be allowed to authorise sugaring at the rate of 1.5% vol in southern regions and 2% in northern regions - enrichment (additional or not) with concentrated "must" allowed, but without aid (at present 150 mecu/year from budget) Reform of distillation arrangements: Compulsory distillation should remain the cornerstone of the system and should operate a ...[+++]

In een overgangsperiode van drie à vier jaar zouden deze praktijken moeten worden beperkt, d.w.z. - zou het minimum natuurlijk alcoholgehalte voor de noordelijke gebieden moeten worden verhoogd; - zou de Lid-Staten nog slechts moeten worden toegestaan om chaptalisatie toe te laten à raison van 1,5 % vol. in de zuidelijke gebieden en 2 % in de noordelijke gebieden; - zou verrijking (aanvullend of niet) met geconcentreerde most moeten worden toegestaan, doch zonder steun (huidige begrotingsuitgaven 150 miljoen ecu per jaar). Hervorming van de distillatieregelingen : De verplichte distillatie zou de hoeksteen van de nieuwe regeling blijve ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'operational strength' ->

Date index: 2021-02-13
w