Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aeroplane co-pilot
Aeroplane pilot
Control port
Dispatcher of ship pilots
Harbour
Harbour installation
Lock operator
Pilot port
Port
Port arch
Port cap
Port cover
Port crown
Port pilot
Port roof
Ports
Provide advice on pilot licensing processes
River port
Screen television series pilot
Screen television series pilots
Seaport
Ship pilot controller
Ship pilot coordinator
Ship pilot dispatcher
Uptake crown
View television series pilots
Watch television series pilots
Yacht harbour

Vertaling van "pilot port " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




Lock operator (canal or port)

sluiswachter in kanaal en/of haven


ship pilot controller | ship pilot coordinator | dispatcher of ship pilots | ship pilot dispatcher

loodsdienstcoördinatrice | loodsdienstregelaar | loodsdienstcoördinator | rededienstcoördinator


advise individuals on the requirements for a pilot's licence | provide advice on how to make an application for a pilot's licence | provide advice on pilot licence application procedures | provide advice on pilot licensing processes

advies geven over aanvraagprocedures voor vliegvergunningen | raad geven over aanvraagprocedures voor vliegvergunningen


screen television series pilot | view television series pilots | screen television series pilots | watch television series pilots

pilootuitzendingen van televisieseries vertonen


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

haveninstallatie [ haven | jachthaven | rivierhaven | zeehaven ]


port arch | port cap | port cover | port crown | port roof | uptake crown

brandergewelf | toog van branderpoort




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It held meetings with the main industry associations in the port sector, inter alia: port authorities (ESPO), private terminal operators (FEPORT), inland ports (EFIP), ship-owners (ECSA), pilots (EMPA), tug owners and operators (ETA), mooring operators (EBA), ship's agents (ECASBA), shippers (ESC), dredgers (EuDA) and logistic operators (CLECAT).

Ook heeft het DG bijeenkomsten georganiseerd met de belangrijkste brancheorganisaties in de havensector, waaronder verenigingen van havenautoriteiten (ESPO), particuliere terminalexploitanten (FEPORT), binnenhavens (EFIP), scheepseigenaars (ECSA), havenloodsen (EMPA), sleepbooteigenaars- en exploitanten (ETA), exploitanten van afmeerplaatsen (EBA), scheepsagenten (ECASBA), expediteurs (ESC), baggeraars (EuDA) en logistieke bedrijven (CLECAT).


The second paragraph of Annex VIII to Directive 2009/42/EC of the European Parliament and of the Council (2) provides that the conditions for collecting data set B1 (data concerning ‘Seaborne transport in the main European ports, by port, type of cargo, goods and relation’) are to be decided by the Council on a proposal from the Commission in the light of the results of the pilot study carried out during a three-year transitional period, as provided for in Article 10 of Council Directive 95/64/EC of 8 December 1995 on statistical retu ...[+++]

De tweede alinea van bijlage VIII bij Richtlijn 2009/42/EG van het Europees Parlement en de Raad (2) bepaalt dat de voorwaarden voor het bijeenbrengen van gegevensverzameling B1 (gegevens betreffende „Zeevervoer in de voornaamste Europese havens, naar haven, vrachttype, goederen en traject”) door de Raad op voorstel van de Commissie moeten worden vastgesteld in het licht van de resultaten van het proefonderzoek dat is verricht tijdens de overgangsperiode van drie jaar zoals is bepaald in artikel 10 van Richtlijn 95/64/EG van de Raad van 8 december 1995 betreffende de statistiek van het zeevervoer van goederen en personen (3).


call for the assistance of the relevant authorities in the respective States, including flag-State and port-State surveyors, coastguard officers, vessel traffic service operators, search and rescue teams, pilots or other port or maritime personnel.

een beroep kunnen doen op ondersteuning door de betrokken autoriteiten in de respectieve staten, waaronder inspecteurs van de vlaggenstaat en de havenstaat, personeel van de kustwacht, operators van verkeersbegeleidingsdiensten voor de scheepvaart, opsporings- en reddingsbrigades, loodsen en ander personeel van haven- of scheepvaartdiensten.


1. Member States shall take appropriate measures to ensure that their pilots engaged on the berthing or unberthing of ships or engaged on ships bound for a port or in transit within a Member State immediately inform the competent authority of the port State or the coastal State, as appropriate, whenever they learn in the course of their normal duties that there are apparent anomalies which may prejudice the safe navigation of the ship, or which may pose a threat of harm to the marine environment.

1. De lidstaten nemen de nodige maatregelen om te waarborgen dat hun loodsen die betrokken zijn bij het aanleggen en losmaken van schepen of werkzaam zijn op schepen die op weg zijn naar een haven van een lidstaat of via de wateren van een lidstaat varen de bevoegde instantie van de havenstaat of kuststaat, naar gelang wat van toepassing is, onmiddellijk inlichten wanneer zij bij het vervullen van hun normale taak opmerken dat er klaarblijkelijke anomalieën zijn die afbreuk kunnen doen aan de veilige vaart van het schip of gevaar voor schade aan het mariene milieu kunnen opleveren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Member States shall take appropriate measures to ensure that their pilots engaged on ships bound for a port or in transit within a Member State may immediately inform the competent authority of the port State or the coastal State, as appropriate, whenever they learn in the course of their normal duties that there are anomalies, findings or apparent defects which may prejudice the safe navigation of the ship, or which may pose a threat of harm to the marine environment.

1. De lidstaten nemen de nodige maatregelen om te waarborgen dat hun loodsen die dienst verrichten op schepen die op weg zijn naar een haven van een lidstaat of via de wateren van een lidstaat varen de bevoegde instantie van de havenstaat of kuststaat, naar gelang wat van toepassing is, onmiddellijk kunnen inlichten wanneer zij bij het vervullen van hun normale taak opmerken dat er onregelmatigheden of bevindingen, dan wel klaarblijkelijke tekortkomingen zijn die afbreuk kunnen doen aan de veilige vaart van het schip of gevaar voor schade aan het mariene milieu kunnen opleveren.


Reports from pilots and port authorities

Rapporten van loodsen en havenautoriteiten


(21) Pilots and port authorities should be enabled to provide useful information on anomalies found on board ships.

(21) Loodsen en havenautoriteiten moet de gelegenheid worden geboden nuttige inlichtingen te geven over aan boord van schepen vastgestelde onregelmatigheden.


"Complaint" means any information or report, other than the report on apparent anomalies or defects drawn up by pilots or port authorities in accordance with Article 22, submitted by any physical or legal person with a legitimate interest in the safety of the ship, including an interest in safety or health hazards to its crew, shipboard living and working conditions and the prevention of pollution.

"klacht": informatie die of rapport, uitgezonderd rapporten van loodsen of havenautoriteiten over onregelmatigheden of tekortkomingen zoals bedoeld in artikel 22, dat is ingediend door een natuurlijke of rechtspersoon die een gerechtvaardigd belang heeft bij de veiligheid van het schip, met inbegrip van de veiligheids- en gezondheidsrisico's voor de bemanning, leef- en werkomstandigheden aan boord en de voorkoming van verontreiniging;


7 port service vessels, including pilot boats, tugs, lighters, etc.; .

7 schepen voor havendiensten, waaronder loodsboten, sleepboten, lichters, enz..


It would not normally be required to include records of transfers of pilots or of customs, immigration or security officials nor bunkering, lightering, loading of supplies and unloading of waste by ship within port facilities as these would normally fall within the auspices of the PFSP.

Het is doorgaans niet nodig de overdracht van loodsen of van douane-, immigratie- of veiligheidsbeambten, noch het bunkeren, lichten, laden van voorraden en het lossen van afval door het schip binnen havenfaciliteiten te documenteren, omdat deze activiteiten normaal gesproken binnen de verantwoordelijkheid van het havenfaciliteitsveiligheidsplan vallen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'pilot port' ->

Date index: 2023-12-05
w