Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aeroplane co-pilot
Aeroplane pilot
Control port
Dispatcher of ship pilots
Harbour
Harbour installation
Lock operator
Pilot port
Port
Port arch
Port cap
Port cover
Port crown
Port pilot
Port roof
Ports
Provide advice on pilot licensing processes
River port
Screen television series pilot
Screen television series pilots
Seaport
Ship pilot controller
Ship pilot coordinator
Ship pilot dispatcher
Uptake crown
View television series pilots
Watch television series pilots
Yacht harbour

Traduction de «port pilot » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




Lock operator (canal or port)

sluiswachter in kanaal en/of haven


ship pilot controller | ship pilot coordinator | dispatcher of ship pilots | ship pilot dispatcher

loodsdienstcoördinatrice | loodsdienstregelaar | loodsdienstcoördinator | rededienstcoördinator


advise individuals on the requirements for a pilot's licence | provide advice on how to make an application for a pilot's licence | provide advice on pilot licence application procedures | provide advice on pilot licensing processes

advies geven over aanvraagprocedures voor vliegvergunningen | raad geven over aanvraagprocedures voor vliegvergunningen


screen television series pilot | view television series pilots | screen television series pilots | watch television series pilots

pilootuitzendingen van televisieseries vertonen


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

haveninstallatie [ haven | jachthaven | rivierhaven | zeehaven ]


port arch | port cap | port cover | port crown | port roof | uptake crown

brandergewelf | toog van branderpoort




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. Member States shall take appropriate measures to ensure that their pilots engaged on the berthing or unberthing of ships or engaged on ships bound for a port or in transit within a Member State immediately inform the competent authority of the port State or the coastal State, as appropriate, whenever they learn in the course of their normal duties that there are apparent anomalies which may prejudice the safe navigation of the ship, or which may pose a threat of harm to the marine environment.

1. De lidstaten nemen de nodige maatregelen om te waarborgen dat hun loodsen die betrokken zijn bij het aanleggen en losmaken van schepen of werkzaam zijn op schepen die op weg zijn naar een haven van een lidstaat of via de wateren van een lidstaat varen de bevoegde instantie van de havenstaat of kuststaat, naar gelang wat van toepassing is, onmiddellijk inlichten wanneer zij bij het vervullen van hun normale taak opmerken dat er klaarblijkelijke anomalieën zijn die afbreuk kunnen doen aan de veilige vaart van het schip of gevaar voor schade aan het mariene milieu kunnen opleveren.


This Wednesday, 18 January 2006, the Front National’s MEPs have secured a parliamentary majority for refusing, for the second time, to allow European dockworkers, port pilots or any of our personnel responsible for stowage and other dock work to be sacrificed in Europe for the sole benefit of the multinationals that hold sway over maritime freight.

De Europese afgevaardigden van het Front National hebben op deze woensdag 18 januari 2006 bijgedragen tot de parlementaire meerderheid die zich andermaal heeft uitgesproken tegen het opofferen van al onze havenarbeiders, havenloodsen, stuwers en verladers in Europa, tot profijt van de multinationals die het zeevrachtvervoer beheersen.


This Wednesday, 18 January 2006, the Front National’s MEPs have secured a parliamentary majority for refusing, for the second time, to allow European dockworkers, port pilots or any of our personnel responsible for stowage and other dock work to be sacrificed in Europe for the sole benefit of the multinationals that hold sway over maritime freight.

De Europese afgevaardigden van het Front National hebben op deze woensdag 18 januari 2006 bijgedragen tot de parlementaire meerderheid die zich andermaal heeft uitgesproken tegen het opofferen van al onze havenarbeiders, havenloodsen, stuwers en verladers in Europa, tot profijt van de multinationals die het zeevrachtvervoer beheersen.


1. Member States shall take appropriate measures to ensure that their pilots engaged on ships bound for a port or in transit within a Member State may immediately inform the competent authority of the port State or the coastal State, as appropriate, whenever they learn in the course of their normal duties that there are anomalies, findings or apparent defects which may prejudice the safe navigation of the ship, or which may pose a threat of harm to the marine environment.

1. De lidstaten nemen de nodige maatregelen om te waarborgen dat hun loodsen die dienst verrichten op schepen die op weg zijn naar een haven van een lidstaat of via de wateren van een lidstaat varen de bevoegde instantie van de havenstaat of kuststaat, naar gelang wat van toepassing is, onmiddellijk kunnen inlichten wanneer zij bij het vervullen van hun normale taak opmerken dat er onregelmatigheden of bevindingen, dan wel klaarblijkelijke tekortkomingen zijn die afbreuk kunnen doen aan de veilige vaart van het schip of gevaar voor schade aan het mariene milieu kunnen opleveren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Operations provided for in Article 37 (collective actions), Article 38 (measures intended to protect and develop aquatic fauna and flora), Article 39 (fishing ports, landing sites and shelters), Article 41 (pilot projects) and Article 44 (eligible measures for the sustainable development of fisheries areas).

Concrete acties in de zin van artikel 37 (collectieve acties), artikel 38 (maatregelen ter bescherming en ontwikkeling van de aquatische fauna en flora), artikel 39 (vissershavens, aanvoer- en beschuttingsplaatsen), artikel 41 (proefprojecten), artikel 44 (maatregelen voor de duurzame ontwikkeling van visserijgebieden).


Operations provided for in Article 23 (public aid for permanent cessation of fishing activities), Article 24 (public aid for temporary cessation of fishing activities), Article 26(3) (socio-economic compensation for small-scale coastal fishers), Article 26(4) (premiums for fishers and vessels owners involved in small-scale coastal fishing), Article 27 (socio-economic compensation for the management of the Community fishing fleet), Article 30 (aqua-environmental measures), Article 31 (public health measures), Article 32 (animal health measures), the first subparagraph of Article 33(2) (investments on inland fishing facilities), Article 33(3) (reassignment of vessels operating in inland fishing), Article 37 (collective actions), Article 38 (m ...[+++]

Concrete acties in de zin van artikel 23 (overheidssteun voor definitieve beëindiging), artikel 24 (overheidssteun voor tijdelijke beëindiging), artikel 26, lid 3, (sociaal-economische compensatie voor kleinschalige kustvissers), artikel 26, lid 4, (subsidies voor vissers en reders in de kleinschalige kustvisserij), artikel 27 (sociaal-economische compensatie voor het beheer van de communautaire vloot), artikel 30 (maatregelen inzake het aquatische milieu); artikel 31 (maatregelen betreffende de volksgezondheid), artikel 32 (maatregelen betreffende de diergezondheid), artikel 33, lid 2, eerste zin, (investeringen in voorzieningen voor binnenvisserij), artikel 33, lid 3, (aanpassing van vaartuigen die in de binnenvisserij actief zijn), arti ...[+++]


Technical-nautical service providers in some Member States - port pilots and mooring service providers in particular - gain access to the market after having been selected by the public authorities, which have assessed their professional skills and their ability to retain them over time.

In sommige lidstaten betreden de verleners van technisch-nautische diensten (met name praktische diensten en afmeerdiensten), de markt nadat door de openbare instanties een selectie heeft plaatsgevonden waarbij hun professionele deskundigheid en het op peil houden ervan in de tijd zijn onderzocht.


(d) for a ship coming from a port located outside the Community and bound for a port in a Member State: estimated time of arrival at the port of destination or pilot station, as required by the competent authority.

d) Voor een schip dat vanuit een buiten de Gemeenschap gelegen haven komt en naar een in een lidstaat gelegen haven vaart: verwachte tijd van aankomst in de haven van bestemming of bij het loodsstation, zoals verlangd door de bevoegde instantie.


(c) for a ship leaving a port in a Member State: estimated time of departure from the port of departure or pilot station, as required by the competent authority, and estimated time of arrival at the port of destination.

c) Voor een schip dat een in een lidstaat gelegen haven verlaat: verwachte tijd van afvaart uit de haven van vertrek of uit het loodsstation, zoals verlangd door de bevoegde instantie, en verwachte tijd van aankomst in de haven van bestemming.


(c) estimated time of arrival at the port of destination or pilot station, as required by the competent authority, and estimated time of departure from that port.

c) Verwachte tijd van aankomst in de haven van bestemming of bij het loodsstation, zoals verlangd door de bevoegde instantie, en verwachte tijd van afvaart uit die haven.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'port pilot' ->

Date index: 2024-12-07
w