Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assign vehicles in accordance with requirements
Conduct railway services management
Coordinate rail services
Deadhead traffic
Effectively match appropriate vehicles to services
Fire and rescue service vehicle operator
Fire appliance driver
Fire engine operator
Fire service vehicle operator
Locomotive
Manage rail services
Manage railway services
Non-revenue earning traffic
PSV
Public service vehicle
Public transport vehicle
Railway carriage
Railway equipment
Railway service vehicle
Traffic conveyed on railway service
Train
Trains
Tram
Vehicle on rails
Vehicles in accordance with requirement criteria

Traduction de «railway service vehicle » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


manage rail services | manage railway services | conduct railway services management | coordinate rail services

spoorwegdiensten coördineren


effectively match appropriate vehicles to services | vehicles in accordance with requirement criteria | assess task requirements and assign appropriate vehicle | assign vehicles in accordance with requirements

voertuigen toewijzen conform de vereisten | voertuigen toewijzen in overeenstemming met de vereisten


fire and rescue service vehicle operator | fire appliance driver | fire engine operator | fire service vehicle operator

brandweerwagenbestuurder | chauffeur-pompbediener | bestuurder blusvoertuigen | chauffeur-pompbediener brandweer


public service vehicle | public transport vehicle | PSV [Abbr.]

voertuig voor openbaar vervoer


deadhead traffic | non-revenue earning traffic | traffic conveyed on railway service

dienstvervoer


Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall from railway train or railway vehicle

inzittende van trein of spoorwegvoertuig gewond door val uit trein of spoorwegvoertuig


Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall in railway train or railway vehicle

inzittende van trein of spoorwegvoertuig gewond door val in trein of spoorwegvoertuig


Occupant of three-wheeled motor vehicle injured in collision with railway train or railway vehicle

motorrijder gewond bij botsing met trein of spoorwegvoertuig


vehicle on rails [ locomotive | railway carriage | railway equipment | train | tram | Trains(ECLAS) ]

voertuig op rails [ locomotief | spoorwegmaterieel | tram | trein | wagon ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
But to put EU railways on track for the 21st century, it is necessary to take bold measures: streamline vehicle authorisation procedures, increase investment in infrastructure and boost research and innovation in rail but also open domestic intercity markets to competition and generalise tendering for public service contracts, as proposed in the 4th Railway Package".

Om de Europese spoorwegen de 21ste eeuw binnen te loodsen voorziet het 4de spoorwegpakket in ingrijpende maatregelen: de procedure voor de homologatie van voertuigen stroomlijnen, de investeringen in infrastructuur aanzwengelen, onderzoek en innovatie op het gebied van spoorvervoer stimuleren, maar ook het binnenlands spoorvervoer openstellen voor concurrentie en de aanbesteding van openbaredienstcontracten veralgemenen".


Therefore, the current Article 14 of Directive 2004/49/EC should be deleted and a new provision regarding authorisation of placing in service vehicles already in use should be included in Directive 2008/57/EC of the European Parliament and of the Council of 17 June 2008 on the interoperability of the rail system within the Community (recast) , (hereinafter referred to as the ‘Railway Interoperability Directive’), that has replaced Directives 96/48/EC and 2001/16/EC.

Daarom moet het huidige artikel 14 van Richtlijn 2004/49/EG vervallen en moet een nieuwe bepaling inzake machtigingen voor het in dienst stellen van voertuigen die reeds in gebruik zijn, worden opgenomen in Richtlijn 2008/57/EG van het Europees Parlement en de Raad van 17 juni 2008 betreffende de interoperabiliteit van het communautaire spoorwegsysteem (herschikking) (hierna de „spoorweginteroperabiliteitsrichtlijn” genoemd) die de Richtlijnen 96/48/EG en 2001/16/EG heeft vervangen.


This article requires the European Railway Agency to draft a document cross-referencing all the national rules applied by the member states for placing railway vehicles in service.

Dat artikel bepaalt dat het Europees Spoorwegbureau een referentiedocument moet opstellen waarin wordt verwezen naar alle nationale voorschriften die door de lidstaten worden toegepast om spoorvoertuigen in dienst te nemen.


Member States should be allowed to fulfil the obligations to identify the entity in charge of maintenance and to certify it through alternative measures in the case of vehicles registered in a third country and maintained according to the law of that country, vehicles which are used on networks or lines the track gauge of which is different from that of the main rail network within the Community and for which the requirement to identify an entity in charge of maintenance is ensured alternatively by international agreements with third countries and vehicles used by heritage, museum and tourist railways ...[+++]

De lidstaten moet aan de hand van alternatieve maatregelen worden toegestaan te voldoen aan de verplichting om de met het onderhoud belaste entiteit aan te wijzen en te certificeren in het geval van voertuigen die in een derde land geregistreerd zijn en die worden onderhouden overeenkomstig de wetgeving van dat land, voertuigen die gebruikt worden op netwerken of spoorweglijnen waarvan de spoorbreedte verschilt van die van het algemene spoornetwerk binnen de Gemeenschap en waarvoor aan de verplichting om een met het onderhoud belaste entiteit aan te wijzen, wordt voldaan door middel van internationale overeenkomsten met derde landen, en voertuigen gebruikt door historische, museum- en toeristische spo ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Originally, authorisation procedures for placing in service railway vehicles were dealt with by Council Directive 96/48/EC of 23 July 1996 on the interoperability of the trans-European high-speed rail system and Directive 2001/16/EC of the European Parliament and of the Council of 19 March 2001 on the interoperability of the conventional rail system for new or upgraded parts of the Community rail system, and Directive 2004/49/EC for vehicles already in use.

Oorspronkelijk werden de vergunningsprocedures voor de indienststelling van spoorvoertuigen geregeld in Richtlijn 96/48/EG van de Raad van 23 juli 1996 betreffende de interoperabiliteit van het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem en Richtlijn 2001/16/EG van het Europees Parlement en de Raad van 19 maart 2001 betreffende de interoperabiliteit van het conventionele Europese spoorwegsysteem voor nieuwe of aangepaste delen van het communautaire spoorwegsysteem, en in Richtlijn 2004/49/EG voor voertuigen die reeds in gebruik zijn.


In accordance with better regulation, and with a view to simplifying and modernising Community legislation, all provisions regarding authorisations for placing railway vehicles in service should be incorporated in a single legal text.

Conform het principe van betere regelgeving, en met het oog op de vereenvoudiging en modernisering van de communautaire wetgeving moeten alle bepalingen in verband met vergunningen voor het in dienst stellen van spoorvoertuigen in één wetgevingsbesluit ondergebracht worden.


by the competent appeal body referred to in Article 21(7) of the Railway Interoperability Directive, in the case of a decision by a competent national safety authority refusing the placing in service of a railway vehicle.

door de in artikel 21, lid 7, van de spoorweginteroperabiliteitsrichtlijn bedoelde bevoegde beroepsinstantie, aangaande een beslissing tot weigering tot indienststelling van een spoorwegvoertuig door een bevoegde nationale veiligheidsinstantie.


This practice leads to high costs for manufacturers, which have to apply for an authorisation in each member state where they wish their railway vehicle to be put into service, and makes it more difficult and more expensive for railway companies to purchase new vehicles.

Deze praktijk leidt tot hoge kosten voor fabrikanten, die in elke lidstaat waar zij hun voertuigen in dienst willen laten stellen, een vergunning moeten aanvragen, en maakt het voor spoorwegondernemingen moeilijker en duurder om nieuwe voertuigen te kopen.


IV?EASA Establishment of the European Aviation Safety Agency Council conclusions PAGEREF _Toc505419329 \h IV?Harmonisation of technical requirements and administrative procedures in the field of civil aviation PAGEREF _Toc505419330 \h V?Safety requirements and attestation of professional competence for cabin crews in civil aviation PAGEREF _Toc505419331 \h V?Transatlantic relations in the aviation field Presidency conclusions PAGEREF _Toc505419332 \h V?Towards the creation of a "Single European Sky" PAGEREF _Toc505419333 \h VISHIPPING TRANSPORT PAGEREF _Toc505419334 \h VI?Maritime safety PAGEREF _Toc505419335 \h VI?Directive on manning conditions for passenger and ferry services PAGEREF ...[+++]

IV?EASA - oprichting van het Europese Agentschap voor de veiligheid van de burgerluchtvaart - conclusies van de Raad PAGEREF _Toc505489278 \h IV?Harmonisatie van de technische voorschriften en van de administratieve procedures op het gebied van de burgerluchtvaart PAGEREF _Toc505489279 \h V?Veiligheidseisen en vakbekwaamheidsattesten voor cabinepersoneel in de burgerluchtvaart PAGEREF _Toc505489280 \h V?Transatlantische betrekkingen op het gebied van de luchtvaart - conclusies van het voorzitterschap PAGEREF _Toc505489281 \h V?Schepping van een gemeenschappelijk Europees luchtruim PAGEREF _Toc505489282 \h VIZEEVERVOER PAGEREF _Toc5054892 ...[+++]


IV-REVITALISATION OF THE EUROPEAN RAILWAYS - COUNCIL CONCLUSIONS PAGEREF _Toc463897073 \h IV-WORKING TIME DIRECTIVE PAGEREF _Toc463897074 \h V-DRIVING RESTRICTIONS ON HEAVY GOODS VEHICLES PAGEREF _Toc463897075 \h VAIR TRANSPORT PAGEREF _Toc463897076 \h VI-AVIATION NOISE PROBLEM - SHORT AND LONG-TERM PERSPECTIVES : CONCLUSIONS BY THE PRESIDENCY PAGEREF _Toc463897077 \h VITRANSPORT AND ENVIRONMENT - REPORT TO THE EUROPEAN COUNCIL OF HELSINKI PAGEREF _Toc463897078 \h VIGALILEO - THE PROJECT FOR EUROPEAN SATELLITE NAVIGATION SERVICES PAGEREF _Toc463897079 \h VIIOTHER BUSINESS PAGEREF _Toc463897080 \h VII-TRANSPORT PROBLEMS IN THE ALPS PAGEREF _Toc463897081 \h VII-AIR TRAFFIC MANAGEMENT PAGEREF _Toc463897082 \h VIII-BEYOND OPEN SKIES - AMERICAN ...[+++]

IV-EEN NIEUWE DYNAMIEK VOOR DE EUROPESE SPOORWEGEN - CONCLUSIES VAN DE RAAD PAGEREF _Toc464535947 \h IV-RICHTLIJN NIEUWE ARBEIDSTIJD PAGEREF _Toc464535948 \h V-RIJBEPERKINGEN VOOR ZWARE VRACHTAUTOS PAGEREF _Toc464535949 \h VLUCHTVERVOER PAGEREF _Toc464535950 \h VI-GELUIDSOVERLAST VAN VLIEGTUIGEN VOORUITZICHTEN OP KORTE EN LANGE TERMIJN: CONCLUSIES VAN HET VOORZITTERSCHAP PAGEREF _Toc464535951 \h VIVERVOER EN MILIEU VERSLAG AAN DE EUROPESE RAAD VAN HELSINKI PAGEREF _Toc464535952 \h VIGALILEO HET PROJECT VOOR EUROPESE SATELLIETNAVIGATIEDIENSTEN PAGEREF _Toc464535953 \h VIIDIVERSEN PAGEREF _Toc464535954 \h VII-VERVOERSPROBLEMEN IN DE ALPEN PAGEREF _Toc464535955 \h VII-BEHEER VAN HET LUCHTVERKEER PAGEREF _Toc464535956 \h VIII-BEYOND OPEN SKIES ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'railway service vehicle' ->

Date index: 2021-05-25
w