Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Animal-drawn vehicle driver
Coordinate operations in road haulage
Coordinate road haulage operations
Country road
Elevated road
Farm road
Farm track
Forest road
Help in road accidents
Help recover in road accidents
High-level road
Local road
Low-level road
Manage operations in road haulage
Mule track
National road network
National road system
Perform road haulage coordination activities
Provide aid in road collisions
Public road network at national level
Public road system at national level
Rescue in road accidents
Road
Road connection
Road haulage
Road level
Road network
Road transport
Roads
Rural road
Rural road system
Street level
Transport by road
Viaduct

Vertaling van "road level " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
road level | street level

hoogte van de weg | straatniveau


national road system | public road system at national level | national road network | public road network at national level

nationaal wegennet


elevated road | high-level road | viaduct

hoog liggende weg | viaduct


road network [ road | road connection | Roads(ECLAS) ]

wegennet [ verkeersweg | wegverbinding ]


country road [ farm road | farm track | forest road | local road | mule track | rural road | rural road system ]

landweg [ bosweg | ezelpad | landbouwweg | landwegen | lokale weg ]




road transport [ road haulage | transport by road ]

wegvervoer [ transport over de weg ]


manage operations in road haulage | perform road haulage coordination activities | coordinate operations in road haulage | coordinate road haulage operations

wegvervoeractiviteiten coördineren


help recover in road accidents | provide aid in road collisions | help in road accidents | rescue in road accidents

hulp verlenen bij verkeersongevallen


Animal-drawn vehicle driver (road)

bestuurder van door dier getrokken voertuig op openbare weg
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Main measures: to propose a Directive on road infrastructure safety, draw up technical guidelines concerning audit methods, urban safety management and speed-moderation techniques, draw up good practice guidelines for level-crossings, carry out research and demonstration projects on 'intelligent roads', carry out safety impact assessments of new projects, improve safety levels in tunnels, etc.

Voornaamste maatregelen: voorstel voor een richtlijn inzake de veiligheid van de verkeersinfrastructuur, uitwerking van technische richtlijnen betreffende de auditmethoden, beheer van de veiligheid in een stedelijke omgeving, technieken om de snelheid te matigen, samenstelling van een gids met optimale praktijken voor de veiligheid van overwegen, realisatie van onderzoeks- en demonstratieprojecten over het thema "intelligente wegen", evaluatie van de impact op de veiligheid van nieuwe projecten, verbetering van het veiligheidsniveau in tunnels, enz.


Successful experiments, often carried out at local level by multidisciplinary teams of road trauma clinicians should be put to good use at EU level by encouraging exchanges of information between specialists and drawing up best practice guidelines.

Geslaagde experimenten, die vaak op lokaal niveau zijn uitgevoerd door multidisciplinaire teams van clinici die zich bezighouden met in het verkeer opgelopen letsel, dienen op Europees niveau geëxploiteerd te worden, waarbij de uitwisseling van informatie tussen de specialisten wordt gestimuleerd en er richtsnoeren worden opgesteld ten aanzien van optimale praktijken.


The Commission will pursue the improvement of the existing tools for data collection and analysis, such as CARE, the EU database on road accidents established in accordance with Council Decision 93/704/EC, as well as the European Road Safety Observatory (ERSO), which makes publicly available through the Internet road safety data and knowledge at European level.

De Commissie zal de verbetering nastreven van de bestaande instrumenten voor gegevensverzameling en -analyse, zoals CARE, de database van de EU voor verkeersongevallen, opgezet overeenkomstig Beschikking 93/704/EG van de Raad, en het Europees Observatorium voor de verkeersveiligheid (ERSO), dat gegevens en kennis over verkeersveiligheid op Europees niveau publiek beschikbaar stelt op het internet.


The existing Directives applicable to non-road mobile machinery do not, however, provide for harmonised requirements for road safety. Your Rapporteur considers that, in order to complete the internal market and ensure a high level of road safety, it is necessary to develop an appropriate instrument at Union level in order to harmonise requirements applicable to mobile machinery.

De bestaande richtlijnen die van toepassing zijn op niet voor de weg bestemde mobiele machines voorzien echter niet in geharmoniseerde voorschriften voor de verkeersveiligheid. De rapporteur is van mening dat, ten einde de interne markt voor financiële diensten te vervolmaken en een hoog verkeersveiligheids- en milieubeschermingsniveau te waarborgen, het nodig is op het niveau van de Unie een geschikt instrument te ontwikkelen dat het mogelijk maakt de voorschriften die voor mobiele machines gelden te harmoniseren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
11. Recognises the fact that road transport has brought down considerably its emissions of particulate matter (PM 10), acidifying substances and ozone precursors, but is still worried about its level of nitrogen oxides and of fine particulates (Term report 2008, fig. 5.1). Is however particularly disappointed about its CO2 emissions, which in the period from 1990 - 2006 increased by 28 %, compared to a reduction of 3 % in the other sectors. Considers that the impact of black carbon (soot) particles on global warming should also be tak ...[+++]

11. erkent dat het vervoer over de weg erin geslaagd is zijn emissies van vaste deeltjes (PM 10), zuurvormende bestanddelen en voorloperstoffen van ozon aanzienlijk te verminderen, maar maakt zich nog steeds zorgen over het niveau van de stikstofoxiden en dat van de fijne deeltjes (Term report 2008, fig. 5.1); is echter bijzonder teleurgesteld over de ontwikkeling van de CO2-emissies van het wegverkeer, die in de periode van 1990 tot 2006 met 28% zijn toegenomen, vergeleken met een vermindering van 3% in de andere sectoren; Is van oordeel dat ook rekening moet worden gehouden met het effect van deeltjes zwarte koolstof (roet) op de wer ...[+++]


Road safety is of course a very important issue for us, but at EU level, a great deal has already been done to improve road safety, for example as regards driving and rest times, additional mirrors in lorries, tunnel safety, etc. These are areas where it is useful to have regulations at EU level.

Verkeersveiligheid is natuurlijk een heel belangrijke zaak voor ons, maar op EU-niveau is al een heleboel gedaan om de verkeersveiligheid te verbeteren, bijvoorbeeld op het gebied van rijden en rusttijden, extra spiegels op vrachtwagens, tunnelveiligheid, etc. Dit zijn zaken waarvoor het nuttig is regelgeving op EU-niveau te hebben.


An export-led return to growth could conceal an American-style jobless recovery that will leave us no better off when the road levels out or when the next climb begins.

Groei op basis van een stijging van de export kan net als in Amerika een stijging van de werkloosheid verhullen waardoor we uiteindelijk geen stap verder zijn als de hellingsgraad afneemt of als we aan de volgende klim beginnen.


The drivers of these vehicles are under particular pressure, as a great many of them deliver Internet orders and what are known as just-in-time services. This naturally means that they are under a great deal of pressure, and measures must be taken at EU level to protect them, just as measures must be taken to protect other road users from tired drivers.

Met name de bovengenoemde chauffeurs, die als gevolg van levering van internetbestellingen en just in time-diensten logischerwijs onder bijzonder hoge druk staan, moeten in heel Europa worden beschermd, zoals de andere verkeersdeelnemers tegen oververmoeide chauffeurs moeten worden beschermd.


Since the objective of the proposed action, namely the achievement of a uniform, constant and high level of protection for all European citizens in road tunnels, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore, by reason of the level of harmonisation required, be better achieved at Community level, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty.

Omdat de doelstellingen van de voorgestelde actie, namelijk het bereiken van een uniform, constant en hoog niveau van bescherming voor alle Europese burgers in wegtunnels, niet in voldoende mate door de lidstaten kunnen worden bereikt en daarom, vanwege het vereiste niveau van harmonisering, beter op Gemeenschapsniveau kunnen worden verwezenlijkt, kan de Gemeenschap maatregelen vaststellen volgens het subsidiariteitsbeginsel van artikel 5 van het Verdrag.


4. Notwithstanding paragraph 2, Member States which introduce a system of road user charges for motor vehicles or articulated vehicle combinations intended exclusively for the carriage of goods by road may apply a reduced rate on gas oil used by such vehicles, that goes below the national level of taxation in force on 1 January 2003, as long as the overall tax burden remains broadly equivalent, provided that the Community minimum levels are observed and that the national level of taxation in force on 1 January 2003 for gas oil used as ...[+++]

4. Niettegenstaande lid 2 kunnen lidstaten die een systeem van heffingen op het weggebruik invoeren voor motorvoertuigen of samenstellen van voertuigen die uitsluitend bestemd zijn voor het goederenvervoer over de weg, op door dergelijke voertuigen gebruikte gasolie een verlaagd belastingniveau toepassen dat lager is dan het op 1 januari 2003 geldende nationale belastingniveau, zolang de totale belastingdruk grotendeels gelijk blijft, de communautaire minimumbelastingniveaus gerespecteerd worden, en het op 1 januari 2003 geldende nationale belastingniveau voor gasolie gebruikt voor voortbeweging ten minste twee maal zo hoog is als het op 1 j ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'road level' ->

Date index: 2021-06-28
w