Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Aid in the organisation of school events
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
Attendance at school
Characteristics of psychotherapeutic schools
Class attendance
Country school
Country school system
Country schools
Educational institution
Historic development of psychotherapeutic schools
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
Rural area
Rural home economics school
Rural region
Rural school
Rural school system
Rural zone
School
School absence
School attendance
Teaching institution
Timeline of psychotherapeutic schools of practice
Truancy

Vertaling van "rural school " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
country school system | country schools | rural school system

plattelandsonderwijs






educational institution [ school | teaching institution ]

onderwijsinstelling [ school ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

schoolbezoek [ aanwezigheid van leerlingen | presentie | regelmatig volgen van de lessen | spijbelen ]


historic development of psychotherapeutic schools of practice | timeline of psychotherapeutic schools of practice | characteristics of psychotherapeutic schools | historic development of psychotherapeutic schools

historische ontwikkeling van psychotherapeutische scholen


rural region [ rural area | rural zone ]

plattelandsgebied [ plattelandszone ]


aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

helpen bij de organisatie van schoolevenementen


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

culturele ontmoetingsplaatsen in scholen promoten


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Local service businesses are moving out of rural communities; many shops, banking and postal services are disappearing and small rural schools are closing.

Lokale dienstverlenende bedrijven trekken uit plattelandsgemeenschappen weg. Heel wat winkels, banken en postkantoren verdwijnen en kleine scholen op het platteland sluiten hun deuren.


Availability of tailored employment measures, schools and child-care together with affordable housing in rural areas is crucial to enable young people and families with children to remain in or return to rural communities.

Beschikbaarheid van op maat gesneden werkgelegenheidsmaatregelen, scholen en kinderopvang en betaalbare huisvesting in landelijke gebieden is cruciaal om het voor jonge mensen en gezinnen met kinderen mogelijk te maken in plattelandsgemeenschappen te blijven wonen of ernaar terug te keren.


In some, early school leaving is a predominantly rural phenomenon, has high incidence in remote areas and can be linked to insufficient access to education.

In sommige landen is voortijdig schoolverlaten een verschijnsel dat zich voornamelijk op het platteland voordoet, dat veel voorkomt in afgelegen gebieden en waarbij een verband met onvoldoende toegang tot onderwijs kan worden geconstateerd.


It asked the Commission and the Member States to encourage, within the framework of the usual Community funding channels, in particular the Structural Funds, support for cooperation and exchange projects between companies, schools, training bodies, universities and agricultural/rural research centres The Committee also asked for support for decentralised action plans at local and regional level and the creation of new local agencies for the development of agriculture and rural communities and proposed a series of concrete initiatives ...[+++]

Het ESC verzoekt de Commissie en de lidstaten via de gewone wegen van communautaire financiering, en met name de Structuurfondsen, steun te bieden aan samenwerkings- en uitwisselingsprojecten van ondernemingen, scholen, opleidingsinstanties, universiteiten en onderzoekscentra in de landbouw- en plattelandswereld. Voorts vraagt het Comité om steun voor gedecentraliseerde actieplannen op lokaal en regionaal niveau en de oprichting van nieuwe lokale bureaus voor de ontwikkeling van de landbouw en de plattelandsgemeenschappen. Om dit te bereiken is een reeks concrete initiatieven voorgesteld.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The EESC suggests making it possible for all operational programmes that are implemented in rural areas and have potential beneficiaries there (e.g. small municipalities, rural schools, microbusinesses and small- and medium-sized enterprises, agricultural operations, not-for-profit organisations, etc.) to be included in the respective programme through the LEADER method, within the framework of the EAFRD, and that 5% to 25% of funding be earmarked for this purpose.

Daarnaast zouden alle andere operationele programma's waarvan de doelstellingen en begunstigden op het platteland betrekking hebben (kleine gemeentes, plattelandsscholen, micro-, kleine en middelgrote ondernemingen, landbouwentiteiten, non-profitorganisaties enz.), de mogelijkheid moeten bieden om aan het betreffende programma deel te nemen via de Leader-methode, die in het ELFPO toegepast wordt. Hiervoor dient 5 tot 25 % van de middelen uitgetrokken te worden.


Adopt measures to increase school enrolment rates at secondary level and among children in rural areas, in particular girls, and in vocational schools.

Maatregelen nemen om de inschrijvingen op de middelbare scholen en op het platteland, meer bepaald voor meisjes, en in beroepsscholen te verbeteren.


It asked the Commission and the Member States to encourage, within the framework of the usual Community funding channels, in particular the Structural Funds, support for cooperation and exchange projects between companies, schools, training bodies, universities and agricultural/rural research centres The Committee also asked for support for decentralised action plans at local and regional level and the creation of new local agencies for the development of agriculture and rural communities and proposed a series of concrete initiatives ...[+++]

Het ESC verzoekt de Commissie en de lidstaten via de gewone wegen van communautaire financiering, en met name de Structuurfondsen, steun te bieden aan samenwerkings- en uitwisselingsprojecten van ondernemingen, scholen, opleidingsinstanties, universiteiten en onderzoekscentra in de landbouw- en plattelandswereld. Voorts vraagt het Comité om steun voor gedecentraliseerde actieplannen op lokaal en regionaal niveau en de oprichting van nieuwe lokale bureaus voor de ontwikkeling van de landbouw en de plattelandsgemeenschappen. Om dit te bereiken is een reeks concrete initiatieven voorgesteld.


As with other aspects of rural poverty, no specific targets are set, although there are global targets that will benefit rural inhabitants, such as that to drastically reduce early school leaving and raise qualification levels.

Net als voor andere aspecten van plattelandsarmoede zijn er geen specifieke doelen gesteld, hoewel er enkele globale doelen zijn waar bewoners van plattelandsgebieden van zullen profiteren, zoals het doel om vroegtijdige schoolverlating drastisch te verlagen en om het opleidingsniveau van mensen te verhogen.


Nevertheless, observations in the field often stress the dynamism of small schools situated in rural areas.

Uit de ter plekke verrichte waarnemingen blijkt echter dat kleine scholen in plattelandsgebieden vaak het meest dynamisch zijn.


Nevertheless, observations in the field often stress the dynamism of small schools situated in rural areas.

Uit de ter plekke verrichte waarnemingen blijkt echter dat kleine scholen in plattelandsgebieden vaak het meest dynamisch zijn.


w