Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Engineering professionals not elsewhere classified
NSE
Natural sciences and engineering
SERC
SRC
STEM
Science Research Council
Science and Engineering Research Council
Science and engineering associate professionals
Science and engineering professionals

Vertaling van "science and engineering professionals " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Science and engineering professionals

Wetenschappers en ingenieurs


Science and engineering associate professionals

Vakspecialisten op het gebied van wetenschap en techniek


Engineering professionals not elsewhere classified

Ingenieurs, niet elders geclassificeerd


science, technology, engineering and maths | STEM [Abbr.]

wetenschap, technologie, engineering en wiskunde | STEM [Abbr.]


natural sciences and engineering | NSE [Abbr.]

bètawetenschappen | natuurwetenschappen


Science and Engineering Research Council | Science Research Council | SERC [Abbr.] | SRC [Abbr.]

Zweedse Commissie voor energieonderzoek
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
60. Stresses the need to develop measures to encourage girls to engage in STEM subjects and establish quality career guidance to support them in continuing their professional careers in this field since women remain largely under-represented in STEM-related professions, accounting for just 24 % of science and engineering professionals and since STEM occupations are among the top 20 bottleneck vacancies in the Member States;

60. benadrukt dat er maatregelen moeten worden ontwikkeld om meisjes aan te moedigen wetenschap, technologie, engineering en wiskunde te volgen en dat er kwalitatieve loopbaanbegeleiding moet worden ingevoerd om hen te ondersteunen hun professionele loopbaan op dit vlak voort te zetten, omdat vrouwen nog altijd fors ondervertegenwoordigd zijn in beroepen op voornoemde vlakken en slechts 24 % van de wetenschappelijke en technische beroepsbevolking vormen, en omdat voornoemde beroepen tot de top 20 van knelpuntvacatures in de EU-lidstat ...[+++]


61. Stresses the need to develop measures to encourage girls to engage in STEM subjects and establish quality career guidance to support them in continuing their professional careers in this field since women remain largely under-represented in STEM-related professions, accounting for just 24% of science and engineering professionals and since STEM occupations are among the top 20 bottleneck vacancies in the Member States;

61. benadrukt dat er maatregelen moeten worden ontwikkeld om meisjes aan te moedigen wetenschap, technologie, engineering en wiskunde te volgen en dat er kwalitatieve loopbaanbegeleiding moet worden ingevoerd om hen te ondersteunen hun professionele loopbaan op dit vlak voort te zetten, omdat vrouwen nog altijd fors ondervertegenwoordigd zijn in beroepen op voornoemde vlakken en slechts 24 % van de wetenschappelijke en technische beroepsbevolking vormen, en omdat voornoemde beroepen tot de top 20 van knelpuntvacatures in de EU-lidstat ...[+++]


D. whereas according to the available statistics and surveys, women are under-represented in most scientific, engineering and management posts and at higher hierarchical levels, even in sectors where they form a majority such as the educational sector; whereas women are hugely under-represented in STEM-related educational fields and careers, accounting for just 24 % of science and engineering professionals; whereas female representation varies depending on the STEM specialism, for example, the chemistry specialism faces a retention problem whilst engineering and physics face a recruitment problem;

D. overwegende dat vrouwen volgens de beschikbare statistieken en onderzoeken ondervertegenwoordigd zijn in de meeste wetenschappelijke, technische en managementfuncties en in hogere posities, zelfs in sectoren waarin zij de meerderheid vormen, zoals het onderwijs; overwegende dat vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in STEM-gerelateerde onderwijsgebieden en carrières, waar zij slechts 24 % van de wetenschappers en ingenieurs uitmaken; overwegende dat vrouwelijke vertegenwoordiging afhankelijk van het STEM-specialisme varieert, dat er bij het chemisch specialisme bijvoorbeeld sprake is van problemen met personeelsbehoud, terwijl t ...[+++]


D. whereas according to the available statistics and surveys, women are under-represented in most scientific, engineering and management posts and at higher hierarchical levels, even in sectors where they form a majority such as the educational sector; whereas women are hugely under-represented in STEM-related educational fields and careers, accounting for just 24 % of science and engineering professionals; whereas female representation varies depending on the STEM specialism, for example, the chemistry specialism faces a retention problem whilst engineering and physics face a recruitment problem;

D. overwegende dat vrouwen volgens de beschikbare statistieken en onderzoeken ondervertegenwoordigd zijn in de meeste wetenschappelijke, technische en managementfuncties en in hogere posities, zelfs in sectoren waarin zij de meerderheid vormen, zoals het onderwijs; overwegende dat vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in STEM-gerelateerde onderwijsgebieden en carrières, waar zij slechts 24 % van de wetenschappers en ingenieurs uitmaken; overwegende dat vrouwelijke vertegenwoordiging afhankelijk van het STEM-specialisme varieert, dat er bij het chemisch specialisme bijvoorbeeld sprake is van problemen met personeelsbehoud, terwijl te ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
D. whereas according to the available statistics and surveys, women are under-represented in most scientific, engineering and management posts and at higher hierarchical levels, even in sectors where they form a majority such as the educational sector; whereas women are hugely under-represented in STEM-related educational fields and careers, accounting for just 24 % of science and engineering professionals; whereas female representation varies depending on the STEM specialism, for example, the chemistry specialism faces a retention problem whilst engineering and physics face a recruitment problem;

D. overwegende dat vrouwen volgens de beschikbare statistieken en onderzoeken ondervertegenwoordigd zijn in de meeste wetenschappelijke, technische en managementfuncties en in hogere posities, zelfs in sectoren waarin zij de meerderheid vormen, zoals het onderwijs; overwegende dat vrouwen zwaar ondervertegenwoordigd zijn in STEM-gerelateerde onderwijsgebieden en carrières, waar zij slechts 24 % van de wetenschappers en ingenieurs uitmaken; overwegende dat vrouwelijke vertegenwoordiging afhankelijk van het STEM-specialisme varieert, dat er bij het chemisch specialisme bijvoorbeeld sprake is van problemen met personeelsbehoud, terwijl t ...[+++]


The Commission services also provided in 2013 a working document containing templates for the provisions of an ERIC based on the experience gained in the application process of the first ERICs in order to facilitate the drafting of the provisions by the applicants and achieving a more coherent set of provisions for the ERICs without prejudice to the flexibility and adaptation necessary for reflecting the diverse character of the various ERICs in terms of structure (single sited, distributed, virtual) and in terms of areas of researc ...[+++]

De diensten van de Commissie hebben in 2013 ook een werkdocument met modelbepalingen voor een ERIC gepubliceerd, op basis van de ervaringen die zijn opgedaan bij de aanvraagprocessen van de eerste ERIC’s, teneinde het opstellen van de bepalingen door aanvragers te vergemakkelijken en meer samenhang in de bepalingen te brengen, zonder daarbij afbreuk te doen aan de flexibiliteit en aanpasbaarheid die nodig zijn om het uiteenlopende karakter van ERIC’s in termen van structuur (één locatie, verspreid, virtueel) en onderzoeksgebieden (sociale wetenschappen en geesteswetenschappen, milieuwetenschappen, energie, biologische en medische wetensc ...[+++]


The ERC employs a structure of high-level peer review panels whose members are selected by the Scientific Council and include scientists, engineers and scholars from both within the EU and beyond. These panels cover all research disciplines and are organised in a framework of three main research domains: Physical Sciences and Engineering, Life Sciences, and Social Sciences and Humanities.

De ERC gebruikt een structuur van peer review-panels van hoog niveau, samengesteld door de Wetenschappelijke Raad, die bestaan uit wetenschappers, technici en geleerden van zowel binnen als buiten de EU. Deze panels bestrijken alle onderzoeksdisciplines en worden samengebracht in het kader van drie hoofdonderzoeksgebieden: natuur- en ingenieurswetenschappen (Physical Sciences and Engineering), biowetenschappen (Life Sciences) en menswetenschappen (Social Sciences and Humanities).


In total, 4741 proposals were received, distributed by domain as follows: 2058 proposals in Physical Sciences and Engineering (43%), 1653 in Life Sciences (35 %) and 1030 (22 %) in Social Sciences and Humanities.

In totaal werden 4 741 voorstellen ontvangen, als volgt verdeeld per onderzoeksgebied: 2 058 voorstellen voor natuur- en ingenieurswetenschappen (43 %), 1 653 voor biowetenschappen (35 %) en 1 030 (22 %) voor menswetenschappen.


While Europe has leading-edge research capabilities in key enabling technologies and can draw on a substantial knowledge base in science and engineering[11], it needs to continue to expand its science, technology, engineering and maths (STEM) graduate base and find ways to maximise their effective deployment across research and business.

Hoewel Europa voor sleuteltechnologieën over voortreffelijke onderzoekcapaciteiten beschikt en gebruik kan maken van een uitgebreide kennisbasis op het gebied van wetenschap en techniek[11], moet het blijven streven naar een groter aantal afgestudeerden voor wetenschappen, technologie, engineering en wiskunde, en zoeken hoe het ervoor kan zorgen dat een zo groot mogelijk aantal van hen daadwerkelijk wordt ingezet in onderzoek en bedrijfsleven.


According to Eurostat data on Human Resources in Science and Engineering, the EU has recently achieved an increase in the absolute number of maths, science and technology graduates [6], but the overall share of science and engineering graduates continues to decline, aggravating an unfavourable age structure in these disciplines in some countries and risking undermining the future capacity of Europe to innovate.

Volgens Eurostat-gegevens over de personele middelen in de wetenschap en de techniek, is de EU er onlangs in geslaagd het absolute aantal gediplomeerden in de richtingen wiskunde, wetenschap en technologie te doen toenemen[6], maar blijft het totale aandeel van de gediplomeerden in de richtingen wetenschap en techniek dalen. Daardoor neemt de reeds ongunstige leeftijdsstructuur in deze disciplines in sommige landen nog toe en komt het vermogen van Europa om te innoveren in het gedrang.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'science and engineering professionals' ->

Date index: 2021-07-26
w