Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agri-tourism activities managing
C5
Economic development director
Environmental management
Environmental policy
European tourism policy
Hospitality management
Manage agri-tourism activites
Managing agri-tourism activities
Managing agri-tourism resources
Policy director tourism
Policy on tourism
Tourism
Tourism distribution manager
Tourism management
Tourism planning
Tourism policy
Tourism policy director
Tourism policy manager
Tourism product developer
Tourism product manager
Tourist industry

Vertaling van "tourism policy manager " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
economic development director | tourism policy manager | policy director tourism | tourism policy director

directeur productontwikkeling toerisme | manager productontwikkeling toerisme | beleidsdirecteur recreatie en toerisme | manager toeristisch informatiebureau








agri-tourism activities managing | managing agri-tourism activities | manage agri-tourism activites | managing agri-tourism resources

agrotoeristische activiteiten beheren


tourism [ hospitality management | tourism management | tourism planning | tourist industry ]

toerisme [ horecamanagement | toerismebeheer | toerismeplanning | toeristenindustrie ]


tourism distribution manager | tourism product developer | tourism product manager

manager reisproducten | toeristisch manager | manager toeristische dienstverlening | productmanager toerisme


environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]

milieubeleid [ milieubeheer ]


Commission for Social Policy, Public Health, Consumer Protection, Research and Tourism | C5 [Abbr.]

Commissie sociaal beleid, volksgezondheid, consumentenbescherming, onderzoek, toerisme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As a result, changes should be made in the areas of financial sector reform, fiscal policy and structural reforms, in particular with regard to: (i) providing an updated plan for the gradual relaxation of external restrictions, which the authorities commit to starting only after the successful completion of the comprehensive assessment and a smooth transition to the Single Supervisory Mechanism (SSM); (ii) further measures to strengthen the banks' management of non-performing loans; (iii) a requirement to conclude the follow-up on t ...[+++]

Op basis daarvan moeten wijzigingen worden doorgevoerd op het gebied van de hervorming van de financiële sector, het begrotingsbeleid en de structurele hervormingen, met name de volgende: i) vaststellen van een bijgesteld plan voor de geleidelijke versoepeling van de externe beperkingen, waarmee de autoriteiten pas zullen starten nadat de uitgebreide beoordeling met succes is afgerond en de overgang op het gemeenschappelijk toezichtsmechanisme (GTM) vlot is verlopen; ii) nemen van verdere maatregelen ter versterking van het beheer van slechte leningen door de banken; iii) afsluiten van de follow-up van de audit van 2013 met betrekking ...[+++]


The EESC believes that the cruise sector should be given a bigger role, while being better managed and integrated into the tourist product and it would support a stronger focus on maritime tourism through new policy initiatives and Europe 2020 objectives as part of the Commission’s attempts to develop an integrated strategy for coastal and maritime tourism.

Het EESC vindt dat de cruisesector een grotere rol moet krijgen, beter moet worden beheerd en deel moet gaan uitmaken van het toeristisch product, en is voorstander van meer aandacht voor maritiem toerisme d.m.v. nieuwe beleidsinitiatieven en de Europa 2020-doelstellingen, zulks in het kader van de pogingen van de Commissie om een geïntegreerde strategie voor kust- en maritiem toerisme te ontwikkelen.


These mainly include sustainable conservation and management of natural and cultural resources, minimising resource use and pollution at tourism destinations including the production of waste, managing change in the interests of the well being of the community, reducing the seasonality of demand, addressing the environmental impact of transport linked to tourism, making tourism experiences available to all without discrimination, and improving the quality of tourism jobs – also by addressing the issue of employment of illegally stayin ...[+++]

Daarbij gaat het voornamelijk om de volgende kwesties: duurzaam behoud en beheer van natuurlijke en culturele hulpbronnen, beperking van het verbruik van grondstoffen en van vervuiling op toeristische bestemmingen, met inbegrip van het produceren van afval, aansturing van veranderingen in het belang van de gemeenschap, vermindering van het seizoensgebonden karakter van de vraag, bestrijding van de milieueffecten van het toeristenverkeer, mogelijkheid tot deelname aan toeristische ervaringen voor iedereen en kwalitatieve verbetering van de werkgelegenheid binnen de toeristische sector – mede door de aanpak van de problematiek van de arbei ...[+++]


Both the further consolidation of public finances and management of the increasing tourism dependence need to be supported by policies which assist in perpetuating the strong growth performance into the medium and long term.

Zowel de verdere consolidatie van de openbare financiën als de beheersing van de toenemende afhankelijkheid van het toerisme moet worden ondersteund door een beleid dat ertoe bijdraagt de krachtige groei op middellange en lange termijn te bestendigen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13. Calls for the promotion of innovative projects in sensitive areas such as coasts and mountains, which are under the pressure of mass tourism and in rapid urbanisation, on the basis of the following principles: adoption of an urban development ceiling, conversion to a quality-based tourism policy and promotion of cooperation agreements between tour operators and the local community in order to manage tourism flows appropriately ...[+++]

13. dringt aan op bevordering van innovatieve projecten in kwetsbare gebieden als kustgebieden en bergstreken, die bedreigd worden door massatoerisme en snelle urbanisatie, op basis van de volgende beginselen: vaststelling van een uiterste limiet voor de stadsontwikkeling, omschakeling naar een op kwaliteit gebaseerd toerismebeleid, en stimulering van samenwerkingsovereenkomsten tussen tour operators en plaatselijke instanties met het doel de toeristenstromen adequaat te beheren en de plaatselijke economie duurzaam te ondersteunen;


The Court of Auditors' Special Report No 3/96 analyses the budgetary management of DirectorateGeneral XXIII in relation to the European Year of Tourism (1990), the 1993-1995 action plan in favour of tourism, the coordination of tourism policy with other Community policies and the promotion of tourism as part of the Community's structural policy.

Het Speciaal verslag nr. 3/96 van de Rekenkamer analyseert het budgettair beheer van directoraatgeneraal XXIII met betrekking tot het Europees Jaar van het Toerisme (1990), het actieprogramma 1993-1995 ten behoeve van het toerisme, de coördinatie van het toerismebeleid met andere takken van communautair beleid en de bevordering van het toerisme in het kader van het structuurbeleid van de Gemeenschap.


5. Considers that the irregularities that occurred in the management of the tourism policy can not be attributed solely to the general disorder, lack of adequate procedures and disorganized management within DG XXIII, but that precise individual responsibilities are involved aside from the legal proceedings now under way, and therefore:

5. is van mening dat de onregelmatigheden die het beheer van het beleid inzake het toerisme hebben gekenmerkt, niet alleen te wijten zijn aan de wanorde en de inadequate procedures en de slechte organisatie van het beheer van DG XXIII, maar dat er precieze verantwoordelijkheden bestaan op individueel niveau, afgezien van de lopende gerechtelijke procedures; bijgevolg:


Although the Commission made it clear, in its replies to the observations of the Court of Auditors, that some mistakes had already been rectified and that not all the Court's criticisms were justified, the overall impression nevertheless remains that tourism policy was handled amateurishly as regards both substance and budgetary management.

Hoewel de Commissie in haar antwoorden op de opmerkingen van de Rekenkamer verklaart dat sommige fouten reeds zijn hersteld en zij niet alle kritiek van de Kamer gerechtvaardigd acht, blijft niettemin de algemene indruk bestaan dat het toerismebeleid op amateuristische wijze is aangepakt, zowel inhoudelijk als qua budgettair beheer.


Administrative policies, programmes and plans (land use, energy, tourism, regional development, etc.) set the context for the management of coastal areas and their natural resources.

Bestuurlijk beleid, programma's en plannen (landgebruik, energie, toerisme, regionale ontwikkeling enz.) bepalen de context voor het beheer van kustgebieden en hun natuurlijke hulpbronnen.


Direct measures in favour of tourism are managed by the Tourism Unit of DG XXIII (Enterprise policy, distributive trades, tourism and cooperatives), whereas indirect measures are managed by the individual Directorates-General concerned, and in particular by those responsible for the Structural Funds.

De directe maatregelen worden beheerd door de Eenheid toerisme van DG XXIII (ondernemingenbeleid, handel, toerisme en coöperaties), terwijl de indirecte maatregelen worden beheerd door de desbetreffende directoraten-generaal, en met name door de DG's die verantwoordelijk zijn voor de structuurfondsen.


w