Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess the ergonomic qualities of urban transportation
City planning
City toll
Community planning
Consider ergonomic aspects of urban transportation
Consider urban transportation ergonomics
EAUE
European Academy of the Urban Environment
European academy for urban environment questions
Metropolitan area
Nature of impacts of urban pollution
Nature of urban pollution implications
Science of urban pollution implications
Toll manufacturing agreement
Toll processing agreement
Tolling agreement
Tolling contract
Town
Town development
Town planning
Urban area
Urban design
Urban development policy
Urban environment
Urban habitat
Urban housing
Urban management
Urban planning
Urban planning law
Urban planning laws
Urban planning legality
Urban planning regulation
Urban planning scheme
Urban pollution implications
Urban region
Urban settlement
Urban toll
Urbanised region

Traduction de «urban toll » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


toll manufacturing agreement | toll processing agreement | tolling agreement | tolling contract

gebruiksovereenkomst | maakloonovereenkomst | uitbestedingsovereenkomst | verwerkingsovereenkomst


urban habitat [ urban environment | urban settlement | Urban housing(ECLAS) | Town(STW) ]

stedelijk woonmilieu [ stadsvestiging | stedelijk milieu ]


town planning [ city planning | community planning | town development | urban design | urban development policy | urban planning | urban planning scheme | urban management(UNBIS) | urban planning(UNBIS) ]

stedenbouw [ stadsplanningsbeleid | stedebouw | stedelijk beleid | stedelijke planning ]


urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

stedelijk gebied [ stadsgebied | verstedelijkt gebied ]


European academy for urban environment questions | European Academy for Urban Environment, Urban Ecology and Urban Open-space Planning | European Academy of the Urban Environment | EAUE [Abbr.]

Europese Academie voor Stadsecologie


urban planning legality | urban planning regulation | urban planning law | urban planning laws

ruimtelijke-ordeningsrecht | wettelijke voorschriften voor stadsplanning | wettelijke voorschriften voor stedelijke planning


assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics

ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer


nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications

gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling


Parking/toll fee collector

medewerker innen van parkeergelden en tolheffing
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To remedy this situation, the rapporteur proposes that 50 % of Eurovignette revenue be dedicated to improving urban mobility and that 75 % of urban tolls be used for developing and maintaining urban transport infrastructure.

Om dit te verhelpen stelt de rapporteur voor dat 50 % van de inkomsten van het eurovignet wordt besteed aan de verbetering van de stedelijke mobiliteit, en dat 75 % van de tolinkomsten in de stad wordt uitgegeven aan de instandhouding en de ontwikkeling van de infrastructuur van het stadsvervoer.


The second issue is what we originally envisaged as a broad participatory consultation to anticipate the social impact of measures such as urban tolls, for example, which is a major consideration.

De tweede kwestie gaat over wat oorspronkelijk was bedoeld als brede participatieve raadpleging om een idee te krijgen van de sociale impact van maatregelen zoals tolheffing in de steden, wat een belangrijke overweging is.


2. Continuity of traffic and freight management ITS services in European transport corridors and conurbations: continuity of ITS services (2011), eFreight (2010), multimodal European ITS framework architecture (2010) and for urban transport mobility (2010), electronic road toll system (2012/2014).

2. Voortzetting ITS-diensten inzake het verkeer- en goederenbeheer van Europese transportcorridors en agglomeraties: voortzetting van de ITS-diensten (2011), eFreight (2010), de multimodale Europese ITS-kaderarchitectuur en voor de stedelijke transportmobiliteit (2010) en elektronische tolheffingsysteem (2012/2014).


Paradoxically, however, this directive addresses environmental problems, congestion and safety most effectively through a surrender of competence: it has been decided not to treat urban areas in the same way as sensitive mountain regions, yet on the other hand the full compatibility of the Eurovignette has been recognised, with urban tolls à la Ken Livingstone being used directly to regulate congestion and combat pollution.

Paradoxaal genoeg krijgen in deze richtlijn de milieuvraagstukken en de problemen rondom de verkeerscongestie en -veiligheid meer aandacht dankzij een beperking van bevoegdheden: men heeft de stadsgebieden namelijk niet op één hoop willen gooien met berggebieden. Anderzijds is wel erkend dat het Eurovignet volledig compatibel is met de stadstolheffing à la Ken Livingstone, die rechtstreeks bedoeld is om verkeersopstoppingen te regelen en milieuvervuiling tegen te gaan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For what the transport sector is being asked to do is this: reduce emissions from the different modes of transport; break free of the near total dependence on fossil fuels; intensify research into renewable forms of energy and devise new standards for the resulting new engines and power sources; invest in new or upgraded infrastructure – first and foremost the trans-European networks – and intelligent transport systems; reshape our cities along lines conducive to sustainable urban mobility; offer a ‘fair’ price for transport in the form of tolls and charg ...[+++]

Want dit is wat er van de transportsector wordt gevraagd: de uitstoot van de verschillende vervoersmiddelen verminderen, zich losmaken van de bijna volledige afhankelijkheid van fossiele brandstoffen; meer onderzoek voeren naar hernieuwbare energievormen en nieuwe normen invoeren voor de resulterende nieuwe motoren en energiebronnen; investeren in nieuwe of gemoderniseerde infrastructuur – eerst en vooral de trans-Europese netwerken – en intelligente transportsystemen; een nieuwe vorm geven aan onze steden volgens regels die de stedelijke mobiliteit bevorderen, een ‘eerlijke’ prijs bieden voor transport onder de vorm van tol en heffin ...[+++]


Access-based charging schemes: the charge is principally applied to urban areas and specific infrastructure, where the user is charged a toll for driving in the relevant zone.

Toegangsheffingen: deze worden in beginsel gebruikt in stedelijke gebieden en voor specifieke infrastructuur: de gebruiker betaalt tol om in de desbetreffende zone te rijden.


Private goods cover transport services such as urban public transport, toll roads, rail, port and airport services to which user access is controlled.

Private goederen zijn vervoersdiensten als openbaar stedelijk vervoer, tolwegen, spoor-, haven- en luchthavendiensten met gecontroleerde toegang voor de gebruiker.


Further action will examine the gradual phasing in of a mandatory harmonised internalisation system for commercial vehicles on the entire inter-urban network, putting an end to the current situation whereby international hauliers need the Eurovignette, 5 national vignettes and 8 different tags and tolling contracts to drive unhindered on Europe's tolled roads.

Er zal worden onderzocht of op het volledige interstedelijke netwerk geleidelijk een bindende geharmoniseerde internaliseringsregeling voor bedrijfsvoertuigen kan worden ingevoerd om een einde te maken aan de huidige situatie waarbij internationale wegvervoerders, naast het eurovignet, 5 nationale vignetten en 8 verschillende transponders en tolcontracten nodig hebben om ongehinderd op het hele Europese wegennet te kunnen rijden.


But the problems are building up now and the Commission discussion paper makes a series of suggestions that could be introduced at short notice: - adjusting existing Community legislation on road charges of Heavy Goods Vehicles in order to make progress towards fair and efficient pricing. - electronic kilometre charges based on infrastructure damage and possibly other parameters (HGV) - road tolls in urban areas - differentiated fuel taxes reflecting differences in fuel quality -differentiated vehicle taxes linked to a vehicle's environmental/noise characteristics (noisy, polluting vehicle pay mo ...[+++]

De problemen stapelen zich echter nu al op en daarom worden in het discussiestuk van de Commissie een aantal suggesties gedaan die op korte termijn kunnen worden gerealiseerd: - aanpassing van de huidige communautaire wetgeving inzake de voor vrachtwagens geldende gebruiksrechten voor wegen om tot een eerlijke en efficiënte prijsstelling te komen; - elektronische kilometerheffingen gebaseerd op schade aan de infrastructuur en eventueel andere parameters (vrachtwagens); - tolgelden in stedelijke gebieden; - gedifferentieerde brandstofheffingen op basis van verschillen in de brandstofkwaliteit; - gedifferentieerde autobelastingen gebas ...[+++]


w