Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anticipate wine trends
Automobile
Car
Economic trend
Economic trends
Foresee wine trends
Monitor aviation growth trends
Motor car
Observe aviation growth trends
Observe trends in aviation growth
Personal automobile
Private car
RCV
ROV
Remote operated vehicle
Remotely operated underwater vehicle
Remotely operated vehicle
Remotely-controlled vehicle
Short-term economic prospects
Stay abreast of a wine trend
Stay abreast of wine trends
Tourist vehicle
Transport equipment
Transport facilities
Transportation inclination
Trend
Vehicle
Vehicle influences vehicle directions
Vehicle leaning
Vehicle trends

Traduction de «vehicle trends » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
vehicle influences: vehicle directions | vehicle leaning | transportation inclination | vehicle trends

tendenzen in voertuigen | trends in voertuigen | tendensen in voertuigen | voertuigtrends


short-term economic prospects [ economic trend | economic trend(GEMET) | Trend(STW) | economic trends(UNBIS) ]

economische conjunctuur [ economische trend ]


observe aviation growth trends | possess up-to-date knowledge of aviation industry trends | monitor aviation growth trends | observe trends in aviation growth

groeitendensen in de luchtvaart volgen


anticipate wine trends | foresee wine trends | stay abreast of a wine trend | stay abreast of wine trends

op de hoogte blijven van wijntrends


vehicle [ transport equipment | transport facilities ]

voertuig [ transportmaterieel ]


Definition: Mainly exaggerations of normal developmental trends rather than phenomena that are qualitatively abnormal in themselves. Developmental appropriateness is used as the key diagnostic feature in defining the difference between these emotional disorders, with onset specific to childhood, and the neurotic disorders (F40-F48).

Omschrijving: Dit zijn hoofdzakelijk geaccentueerde vormen van het normale ontwikkelingsverloop en geen verschijnselen die in kwalitatief opzicht op zichzelf abnormaal zijn. De diagnostische sleutel om het verschil te bepalen tussen de emotionele stoornissen met een specifiek begin op kinderleeftijd (F93.-) en de neurotische stoornissen (F40-F48) wordt gevormd door het feit dat de stoornissen al dan niet passen bij de ontwikkeling.


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobiel [ auto | personenauto | personenwagen | wagen ]


remote operated vehicle | remotely operated underwater vehicle | remotely operated vehicle | remotely-controlled vehicle | RCV [Abbr.] | ROV [Abbr.]

op afstand bestuurd voertuig


Occupant of three-wheeled motor vehicle injured in collision with two- or three-wheeled motor vehicle

motorrijder gewond bij botsing met twee- of driewielig motorvoertuig


Occupant of three-wheeled motor vehicle injured in collision with heavy transport vehicle or bus

motorrijder gewond bij botsing met vrachtwagen of bus
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
| Reference scenario trends combined with significant delays and limits in technical progress and cost reductions of low carbon technologies such as electric vehicles, lack of favourable policy framework.

| Trends van het referentiescenario gecombineerd met aanzienlijke vertragingen bij en beperkingen van de technische vooruitgang en kostenreductie bij koolstofarme technologieën zoals elektrische voertuigen, gebrek aan een gunstig beleidskader.


Industry has taken up the challenge of using existing infrastructure and vehicles more efficiently by developing sophisticated logistics chains. Advanced information and communication technologies enable their implementation and deliver the services needed to make intelligent logistics a reality. The trend towards integrated logistics companies needs to be matched by public policies enabling the optimal use and combination (“co-modality”) of different modes of transport.

Door de ontwikkeling van complexe logistieke ketens wil de sector efficiënter gebruik maken van de bestaande infrastructuur en voertuigen. De invoering daarvan is mogelijk dankzij geavanceerde informatie- en communicatietechnologieën, die faciliteiten bieden om intelligente logistiek te creëren. De trend naar geïntegreerde logistieke bedrijven moet worden ondersteund door een overheidsbeleid dat een optimaal gebruik en combinatie (intermodaliteit) van verschillende vervoerswijzen mogelijk maakt.


* studies on the expected development of vehicle emissions on the basis of current trends.

* studies betreffende de verwachte ontwikkeling van voertuigemissies op basis van de huidige trends.


The application is based on the fact that the EU share in the global market for passenger vehicles has been shrinking in recent years, within the general upward trend of the sector.

De aanvraag is gebaseerd op het feit dat het aandeel van de EU in de wereldmarkt van personenauto's de jongste jaren is gekrompen, terwijl de algemene trend van de sector stijgend is.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Given the trends for globalisation on the automotive sector, the work of the World Forum for Harmonisation of Vehicle Regulations – ‘the Working Party 29 (WP.29)’ - is increasingly significant.

Vanwege de globaliseringstrends in de automobielsector wordt het werk van het Wereldforum voor de harmonisatie van reglementen voor voertuigen (de „Working Party 29” of WP.29) steeds belangrijker.


This matters because greenhouse gas trends are worst in transport, and biofuels are one of the few measures – alongside vehicle fuel efficiency – realistically capable of making a significant impact on greenhouse gas emissions from transport.

Dat hier veel op het spel staat toont de evolutie van de broeikasgasemissies, die vooral in de vervoerssector radicaal de verkeerde kant op gaat. Het gebruik van biobrandstoffen is – samen met zuiniger motoren – één van de weinige haalbare instrumenten die de broeikasgasemissies in het vervoer significant kunnen beïnvloeden.


No later than ., the Commission shall present a report to the European Parliament and the Council on the implementation and effects of this Directive, taking account of developments in technology and the trend in traffic density, including the use of vehicles of more than 3,5 and less than 12 tonnes , and evaluating its impact on the internal market, including on island, landlocked and peripheral regions of the Community, levels of investment in the sector and its contribution to the objectives of a sustainable transport policy .

Uiterlijk op . legt de Commissie het Europees Parlement en de Raad een verslag voor over de uitvoering en de gevolgen van deze richtlijn, waarbij zij rekening houdt met de technologische ontwikkelingen en de trend van de verkeersdichtheid, o.m. het gebruik van voertuigen zwaarder dan 3,5 ton en lichter dan 12 ton en een evaluatie geeft van de gevolgen voor de interne markt, met inbegrip van de gevolgen voor de insulaire , de niet aan zee grenzende en de perifere regio's van de Gemeenschap, de hoogte van de investeringen in de sector en de bijdrage van de richtlijn tot de doelstellingen van een duurzaam vervoersbeleid .


(8a) Some exemptions granted by the competent authorities of Member States are inconsistent with the general trend towards safer vehicles and provide a loophole which can undermine the achievement of the purposes of this Directive.

(8 bis) Bepaalde vrijstellingen die de bevoegde autoriteiten van de lidstaten hebben toegekend, staan haaks op de algemene ontwikkeling in de richting van veiliger voertuigen en bieden een ontsnappingsmogelijkheid die de verwezenlijking van de doelstellingen van deze richtlijn kan ondergraven.


Technical, economic and social aspects have to be addressed in cooperation with professional organisations, authorities at the local, regional and national levels and industries, including SMEs. 3. Transport: changing market structures, improving vehicle efficiency and fostering behavioural change The transport sector in the EU accounts for about 25% of total CO2 emissions, which are forecasted to increase significantly under a "business-as-usual" scenario, in relative as well as absolute terms, as transport demand is likely to continue its upward trend.

De technische, economische en sociale aspecten van duurzame energie moeten onder de loep worden genomen in samenwerking met beroepsorganisaties, plaatselijke, regionale en nationale overheden en de bedrijfswereld, inclusief het MKB. 3. Vervoer: verandering van marktstructuren, verbetering van de voertuigefficiëntie en bevordering van nieuwe gedragspatronen De vervoersector in de EU is verantwoordelijk voor circa 25% van de totale CO2-uitstoot en de prognoses wijzen uit dat, als op de oude voet wordt voortgegaan, deze emissies zowel in relatieve als in absolute termen sterk zullen toenemen aangezien ook de vraag naar transport waarschijnlijk in stijgende lij ...[+++]


For the first time in recent years, there has been a reduction in the production of coated products, the largest fall was for electrogalvanised sheet as a result of changing trends in the motor vehicle sector.

Voor het eerst in de laatste jaren was er een vermindering van de produktie van beklede produkten, waarbij de grootste daling betrekking had op elektrisch verzinkte plaat als gevolg van veranderende tendensen in de sector motorvoertuigen.


w