Celle-ci a exposé ses objectifs et ses réflexio
ns sur la politique européenne de recherche et de
formation (voir discours distribué), développant les thèmes
abordés par l'AEST au
cours de ses travaux : quelles sont les grandes lacunes de la recherche et les rigidités des systèmes de fo
rmation en Europe ? comment aboutir à une meill ...[+++]eure coordination des efforts de recherche menés au niveau européen et au sein de chaque Etat membre ? quelles priorités de recherche peut-on dès à présent identifier et développer ?Deze heeft haar doelstellingen en inzichten met
betrekking tot het Europees beleid inzake onderzoek en opleiding uiteengezet (zie rondgedeelde tekst van haar toespraak), en is daarbij nader ingegaa
n op de thema's die door de Adviesraad bij zijn w
erkzaamheden aan de orde zijn gesteld: welke grote leemten bestaan er nog in het onderzoek en op welke punten zijn de opleidingssystemen in Europa nog te rigide? hoe kan een betere coördina
...[+++]tie tot stand worden gebracht tussen de op Europees niveau en binnen de afzonderlijke Lid-Staten uitgevoerde onderzoekactiviteiten? welke onderzoekprioriteiten kunnen nu reeds worden vastgesteld en nader uitgewerkt?