Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BBP
BBP naar volume
BBP naar waarde
BBP tegen constante prijzen
BBP tegen lopende prijzen
Bruto binnenlands product
Bruto binnenlands produkt
Nominaal BBP
Reeel BBP
Schuld-bbp-ratio
Schuld-bbp-verhouding
Schuldquote
Verhouding totaal overheidstekort-BBP

Traduction de «BBP » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
schuld-bbp-ratio | schuld-bbp-verhouding | schuldquote | verhouding totaal overheidstekort-BBP

debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio


BBP naar waarde | BBP tegen lopende prijzen | nominaal BBP

GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP


BBP naar volume | BBP tegen constante prijzen | reeel BBP

GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product


bruto binnenlands product [ BBP | bruto binnenlands produkt ]

gross domestic product [ GDP ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Met betrekking tot de overheidsfinanciën nam het structurele tekort (exclusief de herkapitaliseringskosten voor banken), na een zekere mate van begrotingsconsolidatie in 2014, in 2015 toe van 4,2 % van het bbp tot 4,7 % van het bbp, voornamelijk als gevolg van uitgavenmaatregelen die zijn genomen na de terroristische aanslagen, en dit ondanks de besparingen op de uitgaven die het gevolg zijn van het feit dat de olieprijzen lager uitvallen dan verwacht.Ondertussen is de overheidsschuld blijven stijgen tot 53 % van het bbp in 2015; tegen eind 2018 zal hij naar verwachting oplopen tot 61 % van het bbp voordat de trend begint om te buigen.

On public finances, after achieving a certain degree of fiscal consolidation in 2014, the structural deficit (excluding banking recapitalisation costs) increased in 2015 from 4.2 % of GDP to 4.7 % of GDP, largely driven by expenditure measures taken in the aftermath of the terrorist attacks, and despite expenditure savings generated by the lower than expected oil prices. The debt of the general government has continued to increase, reaching 53 % of GDP in 2015, and is forecast to peak at 61 % of GDP by the end of 2018 before the trend starts to reverse.


In normale tijden, geïnterpreteerd als tijden waarin de output gap tussen -1,5 % en +1,5 % ligt, wordt van alle lidstaten met een schuldquote van minder dan 60 % van het bbp een inspanning van 0,5 % van het bbp gevraagd, terwijl de lidstaten met een schuldquote van meer dan 60 % van het bbp een aanpassing moeten verrichten van meer dan 0,5 % van het bbp.

In normal times, interpreted as an output gap between -1.5 % and +1.5 %, all Member States with a debt-to-GDP ratio below 60 % would be required to make an effort of 0.5 % of GDP, whereas the Member States with debt levels above 60 % of GDP would need to make an adjustment greater than 0.5 % of GDP.


|| || % bbp || % bbp || % bbp || % bbp || % bbp

|| || % GDP || % GDP || % GDP || % GDP || % GDP


|| % bbp || % bbp || % bbp || % bbp

|| % GDP || % GDP || % GDP || % GDP


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Dat stemt overeen met een verbetering van het structurele saldo met 0,5 % van het bbp in 2014, 0,9 % van het bbp in 2015 en 0,7 % van het bbp in 2016 en met de vaststelling van consolidatiemaatregelen ter grootte van 2,3 % van het bbp in 2014 en 1,0 % van het bbp in 2015 en 2016, zodat aan de vereiste aanpassing van het structurele saldo wordt voldaan.

This is consistent with an improvement in the structural balance of 0.5% of GDP in 2014, 0.9% of GDP in 2015 and 0.7% of GDP in 2016, and with adopting consolidation measures amounting to 2.3% of GDP in 2014 and 1.0% of GDP in 2015 and 2016, in order to reach the required adjustment of the structural balance.


Spanje opgeroepen zijn tekort terug te brengen tot 6,5% van het bbp in 2013, 5,8% van het bbp in 2014, 4,2% van het bbp in 2015 en 2,8% van het bbp in 2016, hetgeen overeenkomt met een verbetering van de structurele balans met respectievelijk 1,1%, 0,8%, 0,8% en 1,2% van het bbp.

Spain to reduce its deficit to 6.5% of GDP in 2013, 5.8% of GDP in 2014, 4.2% of GDP in 2015 and 2.8% of GDP in 2016, consistent with 1.1%, 0.8%, 0.8% and 1.2% of GDP improvements in the structural balance respectively.


De Portugese autoriteiten moeten een nominaal tekort halen van 5,5 % van het bbp in 2013, 4,0 % van het bbp in 2014 en 2,5 % van het bbp in 2015, wat, uitgaande van de economische vooruitzichten voor Portugal die in mei 2013 door de diensten van de Commissie zijn geactualiseerd, neerkomt op een verbetering van het structurele saldo met 0,6 % van het bbp in 2013, 1,4 % van het bbp in 2014 en 0,5 % van het bbp in 2015.

The Portuguese authorities should bring the headline deficit targets to 5.5% of GDP in 2013, 4.0% of GDP in 2014 and 2.5% of GDP in 2015, which is consistent with an improvement in the structural balance of 0.6% of GDP in 2013, 1.4% of GDP in 2014 and 0.5% of GDP in 2015, based on the Commission services' May 2013 update of the economic outlook for Portugal.


Slovenië moet een nominaal overheidstekort halen van 4,9 % van het bbp in 2013 (3,7 % van het bbp exclusief eenmalige uitgaven ten belope van 1,2 % van het bbp voor de herkapitalisatie van de twee grootste banken), van 3,3 % van het bbp in 2014 en van 2,5 % van het bbp in 2015.

Slovenia should reach a headline general government deficit target of 4.9% of GDP in 2013 (3.7% of GDP excluding 1.2% of GDP one-off expenditure to recapitalise the two largest banks), 3.3% of GDP in 2014 and 2.5% of GDP in 2015.


Om uiterlijk in 2016 het nominale overheidstekort onder de referentiewaarde van 3 % van het bbp te brengen, moet Spanje, uitgaande van de voorjaarsprognoses 2013 van de diensten van de Commissie, een verbetering van het structurele begrotingssaldo tot stand brengen ten belope van 1,1 % van het bbp in 2013, 0,8 % van het bbp in 2014, 0,8 % van het bbp in 2015 en 1,2 % van het bbp in 2016.

Spain should deliver an improvement of the structural budget balance of 1.1% of GDP in 2013, 0.8% of GDP in 2014, 0.8% of GDP in 2015, and 1.2% of GDP in 2016, in order to bring the headline government deficit below the 3% of GDP reference value by 2016, based on the Commission services' 2013 Spring Forecast.


Mededeling van de Commissie van 11 september 2002: "Meer onderzoek voor Europa - Op weg naar 3% van het BBP [COM(2002) 499 def. - Niet in het Publicatieblad verschenen]. De doelstelling die door de Raad van Barcelona in maart 2002 werd geformuleerd, behelst een stijging van de investeringen - die momenteel 1,9% van het BBP bedragen - tot 3% van het BBP uiterlijk 2010.

The objective laid down by the Barcelona European Council in March 2002 was an increase in the level if investment from the current figure of 1.9% of GDP to 3% by 2010.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'BBP' ->

Date index: 2023-10-03
w