Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Belastinggrondslag
Belastingheffing
Belastingheffing in de thuisstaat
Belastingheffing op inkomsten uit spaargelden
Belastingheffing volgens de regels van de thuisstaat
Fiscaal regime
Fiscaal systeem
Fiscale last
Fiscaliteit
Gemeenschappelijke basis van belastingheffing
Heffingsbevoegdheid
Internationale belastingheffing op transferprijzen
Internationale belastingheffing op verrekenprijzen
Recht op belastingheffing
Recht tot belastingheffing
Spaarbelasting
Taxatie
Uniforme belastinggrondslag

Vertaling van "Belastingheffing in de thuisstaat " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
belastingheffing in de thuisstaat | belastingheffing volgens de regels van de thuisstaat

home state taxation


heffingsbevoegdheid | recht op belastingheffing | recht tot belastingheffing

right of taxation | right to tax | taxing right


belastingheffing op inkomsten uit spaargelden | belastingheffing op inkomsten uit spaargelden in de vorm van rentebetaling | spaarbelasting

taxation of savings income | taxation of savings income in the form of interest payments


internationale belastingheffing op transferprijzen | internationale belastingheffing op verrekenprijzen

international taxation of a transfer price | international taxing of a transfer price | international taxation of transfer prices | overseas taxation of transfer prices


belastinggrondslag [ gemeenschappelijke basis van belastingheffing | uniforme belastinggrondslag ]

basis of tax assessment [ common basis of assessment | taxation basis | tax liability | uniform basis of assessment ]


fiscaliteit [ belastingheffing | fiscaal regime | fiscaal systeem | fiscale last | taxatie ]

tax system [ taxation | taxation(GEMET) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Laatstgenoemde richtlijn heeft tot doel de mobiliteit van geschoolde beroepsbeoefenaren te bevorderen - ook voor tijdelijke dienstverlening in het "gastland" op grond van naleving van de voorschriften van de "thuisstaat" - en zo het aanbod voor de consument te vergroten en concurrerende prijzen voor professionele diensten te bewerkstelligen.

The latter aims to promote mobility of skilled professionals, including for temporary provision of services in the 'host state' on the basis of compliance with 'home state' rules, thus enhancing consumer choice and ensuring competitive pricing of professional services.


De Commissie zou bepaalde criteria kunnen vastleggen, bijvoorbeeld voor haar keuze tussen wederzijdse erkenning, de "nieuwe aanpak" of een verdergaande harmonisatie, alsmede de voorwaarden voor het toezicht op de naleving van de voorschriftenvan de thuisstaat.

The Commission could define certain criteria, which it will take into account, e.g. when deciding whether to pursue mutual recognition, "new" approach or more detailed harmonisation, as well as the conditions under which "home country" control should be applied.


22. steunt het streven van de Commissie om een pan-Europese en uniforme gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag voor de vennootschapsbelasting (CCCTB) in te voeren; merkt op dat een CCCTB zal leiden tot meer transparantie doordat de ondernemingen zowel in binnen- als buitenland volgens dezelfde regels kunnen opereren, de grensoverschrijdende handel en investeringen zal doen toenemen en de administratieve kosten en de mogelijkheid van belastingontduiking en fraude aanmerkelijk zal terugdringen; meent dat maatregelen moeten worden geïntroduceerd die specifiek zijn ontworpen voor het verlagen van de kosten die het MKB heeft voor de naleving van de belastingwetgeving, zoals de bepalingen voor ...[+++]

22. Supports the Commission's efforts to establish a pan-European and uniform common consolidated corporate tax base (CCCTB); notes that a CCCTB will lead to greater transparency by enabling companies to operate according to the same rules abroad as at home, will increase cross-border trade and investment, and will significantly reduce administrative costs and the possibility of tax evasion and fraud; considers it necessary to introduce measures specifically designed to reduce tax compliance costs faced by SMEs, such as home state taxation provisions;


22. steunt het streven van de Commissie om een pan-Europese en uniforme gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag voor de vennootschapsbelasting (CCCTB) in te voeren; merkt op dat een CCCTB zal leiden tot meer transparantie doordat de ondernemingen zowel in binnen- als buitenland volgens dezelfde regels kunnen opereren, de grensoverschrijdende handel en investeringen zal doen toenemen en de administratieve kosten en de mogelijkheid van belastingontduiking en fraude aanmerkelijk zal terugdringen; meent dat maatregelen moeten worden geïntroduceerd die specifiek zijn ontworpen voor het verlagen van de kosten die het MKB heeft voor de naleving van de belastingwetgeving, zoals de bepalingen voor ...[+++]

22. Supports the Commission's efforts to establish a pan-European and uniform common consolidated corporate tax base (CCCTB); notes that a CCCTB will lead to greater transparency by enabling companies to operate according to the same rules abroad as at home, will increase cross-border trade and investment, and will significantly reduce administrative costs and the possibility of tax evasion and fraud; considers it necessary to introduce measures specifically designed to reduce tax compliance costs faced by SMEs, such as home state taxation provisions;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
23. steunt het streven van de Commissie om een Europese uniforme geconsolideerde heffingsgrondslag voor de vennootschapsbelasting (CCCTB) in te voeren; merkt op dat het CCCTB zal leiden tot meer transparantie doordat de ondernemingen zowel in binnen- als buitenland volgens dezelfde regels kunnen opereren, de grensoverschrijdende handel en investeringen zal doen toenemen en de administratieve kosten en de mogelijkheid van belastingontduiking en fraude aanmerkelijk zal terugdringen; meent dat maatregelen moeten worden geïntroduceerd die specifiek zijn ontworpen voor het verlagen van de kosten die het MKB heeft voor de naleving van de belastingwetgeving, zoals de bepalingen voor belastingheffing in de thuisstaat ...[+++]

23. Supports the Commission's efforts to establish a pan-European and uniform consolidated corporate tax base (CCCTB); notes that the CCCTB will lead to greater transparency by enabling companies to operate according to the same rules abroad as at home, will increase cross-border trade and investment, and will significantly reduce administrative costs and the possibility of tax evasion and fraud; considers it necessary that measures specifically designed to reduce tax compliance costs faced by SMEs, such as home state taxation provisions, be introduced;


De rapporteur stelt zich derhalve op het standpunt dat het programma niet noodzakelijkerwijs het resultaat is van een consistente strategie om het hoofd te kunnen bieden aan nieuwe uitdagingen zoals het CCCTB (de nieuwe gemeenschappelijke geconsolideerde heffingsgrondslag voor de vennootschapsbelasting), de belastingheffing in de thuisstaat, de herziening van de facturatierichtlijn in 2008, of alleen al aan de meest recente uitbreidingen van de EU. Het lijdt weliswaar geen twijfel dat de dreigende gevaren, met name de snel om zich heen grijpende nieuwe vormen van belastingfraude en illegale handelspatronen de werking van de interne markt ...[+++]

The Rapporteur takes therefore the view that the programme does not necessarily constitute a coherent strategy to provide a response to the new challenges, such as the Common Consolidated Company Tax Base (CCCTB), Home State Taxation, revision of the Invoicing Directive in 2008 or the most recent EU enlargements; whereas there is no doubt that threats, in particular quickly developing new tax fraud and illegitimate trade patterns distorting the functioning of the Internal Market, have their adverse impact on employment and undermine confidence in the Community’s fiscals systems.


Om de procedures voor de naleving van de voorschriften inzake directe belastingen te vereenvoudigen en te verminderen, is de Commissie van plan een proefproject op te zetten waarbij kleine en middelgrote ondernemingen het systeem van 'belastingheffing in de thuisstaat' kunnen toepassen.

To simplify and reduce tax compliance procedures related to direct taxation, the Commission intends to launch a pilot scheme whereby SMEs can apply 'Home State Taxation'.


17. is van mening dat belastingheffing volgens het stelsel van de thuisstaat grensoverschrijdende activiteiten van kleine en middelgrote ondernemingen veel gemakkelijker zou kunnen maken, vooropgesteld dat de lidstaten bilaterale of multilaterale overeenkomsten sluiten waarin alle technische zaken worden geregeld en die voorzien in een mechanisme voor de verdeling van de belastinginkomsten onder de belastingdiensten van de betrokken lidstaten teneinde schadelijke belastingconcurrentie te vermijden; steunt het voorstel van de Commissie voor een proef met dit stelsel, waarbij ...[+++]

17. Considers that the system of home State taxation could, subject to the conclusion of bilateral or multilateral agreements among Member States dealing with all technical issues and establishing a mechanism for sharing the tax revenue among the different national tax administrations involved in order to avoid harmful tax competition, constitute a considerable simplification for the cross-border activities of SMEs; supports the Commission proposal for a pilot project based on this system, which will make it possible for SMEs to calculate the taxable revenue of the parent company and of all the branches and subsidiaries established in o ...[+++]


Daarnaast zouden de lidstaten grensoverschrijdende activiteiten van het MKB moeten vergemakkelijken door een proef uit te voeren met belastingheffing volgens de regels van de thuisstaat.

Furthermore, Member States should facilitate cross-border activities of SMEs by implementing the home state taxation pilot projects.


Verdere coördinatie van de nationale belastingstelsels wat de belastingheffing op ondernemingen betreft kan bijdragen tot het vermijden van dubbele belastingheffing of onbedoeld uitblijven van belastingheffing, en tot het wegnemen van de eerder genoemde fiscale belemmeringen. Nadere analyse is dus noodzakelijk.

Certainly, further co-ordination of national tax systems in the area of company taxation would help to eliminate situations of double taxation or unintentional non-taxation as well as the above-mentioned tax obstacles.


w