Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acties rond monetair beleid bepalen
Acties rond monetair beleid vastleggen
Advies geven over buitenlands beleid
Adviseren over buitenlands beleid
Bedrijfsoppervlakte
Bedrijfsvoering
Beleid van de Europese Unie - nationaal beleid
Beleid van de landbouwonderneming
Beleid voor intern risicobeheer
Beleid voor intern risicomanagement
Comité voor regionaal beleid
Communautair beleid-nationaal beleid
Communautair regionaal beleid
DG Regionaal Beleid en Stadsontwikkeling
DG Regionaal beleid
DGPM
Directoraat-generaal Regionaal Beleid
Directoraat-generaal XVI-Regionaal beleid en cohesie
EU-beleid - nationaal beleid
Intern risicobeheerbeleid
Landbouwoppervlakte
Management van het landbouwbedrijf
Nationaal beleid - EU-beleid
Nationaal beleid - beleid van de Europese Unie
Omvang van de landbouwonderneming
Raad geven over buitenlands beleid
Regionaal beleid van de EU
Regionaal beleid van de Europese Unie
Risico's evalueren voor IT-beleid
VMEB

Vertaling van "Beleid van de landbouwonderneming " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
bedrijfsvoering | beleid van de landbouwonderneming | management van het landbouwbedrijf

farm administration | farm management | routine farm management


EU-beleid - nationaal beleid [ beleid van de Europese Unie - nationaal beleid | communautair beleid-nationaal beleid | nationaal beleid - beleid van de Europese Unie | nationaal beleid - EU-beleid ]

EU policy - national policy [ Community policy-national policy | European Union policy - national policy | national policy-Community policy | national policy - EU policy | national policy - European Union policy ]


bedrijfsoppervlakte [ landbouwoppervlakte | omvang van de landbouwonderneming ]

area of holding [ acreage | size of holding | Farm size(ECLAS) ]


regionaal beleid van de EU [ comité voor regionaal beleid | communautair regionaal beleid | regionaal beleid van de Europese Unie ]

EU regional policy [ Community regional policy | European Union regional policy | regional policy committee | regional policy of the EU | regional policy of the European Union ]


DG Regionaal beleid | DG Regionaal Beleid en Stadsontwikkeling | directoraat-generaal Regionaal Beleid | directoraat-generaal Regionaal Beleid en Stadsontwikkeling | Directoraat-generaal XVI-Regionaal beleid en cohesie

DG Regional and Urban Policy | Directorate-General for Regional and Urban Policy | Directorate-General for Regional Policy | Directorate-General XVI-Regional Policy and Cohesion | Regional Policy DG


nationaal beleid inzake beroepsrevalidatie en werkgelegenheid van mensen met een functiebeperking | nationaal beleid inzake beroepsrevalidatie en werkgelegenheid van mensen met een handicap | nationaal beleid met betrekking tot beroepsrevalidatie en werkgelegenheid van gehandicapten

national policy on vocational rehabilitation and employment of disabled persons


raad geven over buitenlands beleid | advies geven over buitenlands beleid | adviseren over buitenlands beleid

produce foreign affairs policies suggestions | provide foreign affairs policies solutions | advise on foreign affairs policies | develop foreign affairs policies recommendations


beleid voor intern risicomanagement | risico's evalueren voor IT-beleid | beleid voor intern risicobeheer | intern risicobeheerbeleid

internal risk management policy | risk management internal policy


acties rond monetair beleid bepalen | acties rond monetair beleid vastleggen

determine budgetary policy actions | determine fiscal policy actions | determine monetary policy actions


Verklaring inzake de bijdrage van de Wereldhandelsorganisatie om te komen tot een grotere samenhang in het mondiale economische beleid [ DGPM | VMEB ]

Declaration on the Contribution of the World Trade Organization to Achieving Greater Coherence in Global Economic Policymaking [ DGPM ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2 bis. In afwijking van lid 2 en artikel 51, lid 2, laatste alinea, kunnen de lidstaten een lineaire verlaging van de rechtstreekse betalingen voor het kalenderjaar 2014 toepassen om de in bijlage VIII vastgestelde maxima na te leven. Indien tot zo'n verlaging wordt overgegaan, kunnen de lidstaten een vergoeding van maximaal 5 000 EUR toekennen wanneer er aan een eigenaar van een landbouwonderneming rechtstreekse betalingen worden toegekend naar aanleiding van een voor 2014 ingediende steunaanvraag.

2a. By way of derogation from paragraph 2 and the final subparagraph of Article 51(2), a Member State may make a linear reduction of direct payments for 2014 in order to remain within the ceiling set out in Annex VIII. Where such a reduction is undertaken, Member States may grant an allowance of up to EUR 5 000in the event of direct payments to be granted to a farm owner as a result of an aid application submitted for 2014.


De regels in kwestie leiden tot een minder gunstige behandeling van schenkingen van aandelen van vennootschappen die een industriële, handels-, ambachts- of landbouwonderneming drijven of een vrij beroep uitoefenen indien de zetel van de werkelijke leiding in Noorwegen, IJsland of Liechtenstein is gevestigd ten opzichte van schenkingen van aandelen van vergelijkbare vennootschappen die in een EU-lidstaat zijn gevestigd.

The legislation in question treats less favourably donations of shares of companies in the industrial, commercial, craft and agricultural sectors as well as liberal professions, if their seat of effective management is located in Norway, Iceland or Liechtenstein as compared to donations of shares of equivalent companies based in EU Member States.


Volker und Markus Schecke GbR, een landbouwonderneming (zaak C-92/09) en Hartmut Eifert, een fulltime landbouwer (zaak C-93/09) hebben voor het boekjaar 2008 bij de bevoegde plaatselijke autoriteit aanvragen ingediend voor het ontvangen van financiële middelen uit het ELGF en het ELFPO.

Volker und Markus Schecke GbR, an agricultural firm (Case C-92/09), and Hartmut Eifert, a full-time farmer (Case C-93/09), applied, for the financial year 2008, to the competent local authorities for funds from the EAGF or the EAFRD.


De brandstofleverancier moet erop toezien dat een administratie wordt gevoerd voor de gehele productieketen, zowel door de handelaar bij wie hij de biobrandstoffen aankoopt als door de ethanolproeducent bij wie de handelaar aankoopt en door de landbouwonderneming die suikerriet aan de ethanolfabriek levert.

The fuel supplier has to make sure that throughout the production chain all records are kept, by the trader he buys the biofuels from, by the ethanol plant the trader buys the ethanol from, and by the farmer who supplies the ethanol plant with sugar cane.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
-steun voor samenwerking tussen verenigingen van landbouwondernemers en andere plattelandsactiviteiten, en kleinschalige landbouw en familie-landbouwondernemingen;

- support for cooperation among farmers’ associations and other rural activities, and small-scale and family farming;


-steun voor samenwerking tussen verenigingen van landbouwondernemers en andere plattelandsactiviteiten, en kleinschalige landbouw en familie-landbouwondernemingen;

- support for cooperation among farmers’ associations and other rural activities, and small-scale and family farming;


volledig operationele betaalorganen die geaccrediteerd zijn voor rechtstreekse betalingen aan boeren en landbouwondernemers in het kader van het gemeenschappelijk landbouwbeleid; invoering van geïntegreerde beheers- en controlesystemen voor de landbouw – landbouwbetalingen maken namelijk een aanzienlijk deel van de EU-begroting uit.

fully operational paying agencies accredited for handling direct payments to farmers and operators under the common agricultural policy and setting up proper integrated administration and control systems in agriculture – agricultural payments represent a significant part of the EU budget.


Braakgelegde grond kan normaal gesproken niet voor de productie worden gebruikt, maar de teelt van niet-voedingsgewassen (met inbegrip van energiegewassen) is toegestaan indien het gebruik van biomassa ofwel door een contract ofwel door de landbouwonderneming zelf is gegarandeerd.

Set-aside land can normally not be used for any type of production, but the cultivation of non-food crops (including energy crops) is authorised if the use of the biomass is guaranteed either by a contract or by the farmer himself.


6. vraagt fondsen uit het EOF te gebruiken om partnerschappen tussen de EU en lokale landbouwondernemers uit de ACS-landen (samenwerking of coöperatieven) te identificeren en aan te moedigen, met de bedoeling koffie tot een tussen- of eindproduct te beginnen verwerken en daarbij zoveel mogelijk toegevoegde waarde te creëren;

6. Calls for EDF funds to be used to identify and encourage joint partnerships between the EU and local ACP agricultural entrepreneurs (cooperation or cooperatives) in order to initiate the processing of coffee to its intermediate and final product, and to get the highest added value possible;


vele communautaire beleidsmaatregelen hebben een positieve of een negatieve invloed op de gezondheid, waarbij diverse gezondheidsdeterminanten een rol spelen; door een betere kennis van gezondheidsdeterminanten en een betere analyse van de verbanden tussen de effecten, ontstaan er aanzienlijk meer mogelijkheden voor beleidsbepaling met kennis van zaken en samenhang van het beleid, alsmede de ontwikkeling van beleidsmaatregelen die de maatschappelijke samenhang en het maatschappelijk kapitaal vergroten en leiden tot meer gezondheid en veiligheid, en aldus bijdragen tot een hogere productiviteit en meer economische groei in de EU; er moe ...[+++]

many Community policies have a potential positive or negative impact on health, which is mediated by a number of health determinants; an improved knowledge-base on health determinants and analysis of effect relationships would significantly increase the possibility of informed policy making and policy coherence and the development of policies that enhance social cohesion and social capital and improve health and safety and so contribute to higher productivity and economic growth in the EU; the main health determinants influenced by Community policies should be identified, and monitored and their trends regularly reported; the health impacts of the most critical policies with ...[+++]


w