Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afdeling beroepsopleiding en loopbaanadviezen
Afdeling beroepsopleiding en loopbaanbegeleiding
Alternerende opleiding
Beroepsopleider
Beroepsopleiding
CVTS
Cedefop
E-opleiding
EUROTECNET
Enquête naar de voortgezette beroepsopleiding
Enquête voortgezette beroepsopleiding
Leerling van beroepsopleiding
Manager beroepsopleiding
Opleiding van arbeidskrachten
Opleiding via internet
Praktijkopleiding
Schriftelijke opleiding
Voorbereidende opleiding
Voortgezette beroepsopleiding
Vorming van het personeel

Vertaling van "Beroepsopleider " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


Afdeling beroepsopleiding en loopbaanadviezen | Afdeling beroepsopleiding en loopbaanbegeleiding

Division for professional training and career counselling | Professional Training and Careers Advice Division


enquête naar de voortgezette beroepsopleiding | enquête voortgezette beroepsopleiding | CVTS [Abbr.]

Continuing Vocational Training Survey | CVTS [Abbr.]


Cedefop [ Europees Centrum voor de ontwikkeling van de beroepsopleiding ]

Cedefop [ European Centre for the Development of Vocational Training ]


praktijkopleiding [ voortgezette beroepsopleiding | vorming van het personeel ]

in-service training [ further training and instruction | on-the-job training | staff training ]


Netwerk over de gehele Gemeenschap van demonstratieprojecten op het gebied van nieuwe informatietechnologie en beroepsopleiding | Programma ter bevordering van de innovatie op het gebied van de beroepsopleiding in verband met de technologische verandering in de EG | EUROTECNET [Abbr.]

Community-wide network of demonstration projects in the field of new information technologies and vocational training | European Technical Network | EUROTECNET [Abbr.]




leerling van beroepsopleiding

Vocational training trainee


beroepsopleiding [ alternerende opleiding | e-opleiding | opleiding van arbeidskrachten | opleiding via internet | schriftelijke opleiding | voorbereidende opleiding ]

vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Met het oog op deze uitdagingen en tekenen die erop duiden dat er nog niet veel vaart wordt gezet achter de initiatieven maakt de Commissie zich zorgen dat het doel van meer en betere investeringen in onderwijs en beroepsopleiding in 2010 wellicht niet verwezenlijkt wordt; gezien de essentiële bijdrage die onderwijs en beroepsopleiding leveren aan andere beleidsterreinen, zou dit ook kunnen betekenen dat het algemene, in Lissabon geformuleerde doel van de EU niet bereikt wordt.

In view of these challenges and of the current signals of a slow start to action, the Commission is concerned that the goal of more and better investments in education and training might not be achieved by 2010; given the core contribution of education and training to other policy areas, this could well jeopardise the EU's overall goal set in Lisbon.


Impasses treden op bij gebrek aan flexibiliteit en aansluiting binnen en tussen de diverse onderdelen van de stelsels van onderwijs en beroepsopleiding (en soms tussen onderwijs/beroepsopleiding enerzijds en werk anderzijds): mensen kunnen geen andere richting inslaan als zij tot de ontdekking komen de verkeerde richting te zijn ingeslagen of als zij hun studie/scholing op een hoger niveau of later in hun leven willen voortzetten.

Dead-ends occur where there is a lack of flexibility and permeability within and between the various constituent parts of education and training systems - and sometimes between education/training and work: people are prevented from swapping tracks if they find they are on the wrong one or when they want to resume study/training at a higher level or a later in life.


De bijdrage van onderwijs en beroepsopleiding aan groei wordt algemeen onderkend; ramingen duiden erop dat investeringen in onderwijs en beroepsopleiding een rendement opleveren voor individuele personen (particulier rendement) en voor de samenleving (sociaal rendement) dat vergelijkbaar is met dat van investeringen in fysiek kapitaal [8].

The contribution of education and training to growth has been widely acknowledged and estimates suggest that investment in education and training produces rates of return to individuals (private return) and to society (social return) comparable to investment in physical capital [8].


Het tekort aan financiering van de Europese onderwijs en beroepsopleiding is voornamelijk het gevolg van de betrekkelijk geringe bijdrage uit private bronnen (bedrijven en individuen) ter aanvulling van (en niet ter vervanging van) de publieke financiering, die de continuïteit van het Europese sociale model op het gebied van onderwijs en beroepsopleiding garandeert.

The biggest funding deficit in European education and training is the comparatively low contribution from private sources (companies and individuals) in addition to (not as a substitute for) the public funding which guarantees the continuity of the European social model in education and training.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
13". beroepsopleiding": elke vorm van initieel beroepsonderwijs of initiële beroepsopleiding, met inbegrip van de opleidingen in het technisch onderwijs en het beroepsonderwijs, en in het leerlingwezen, die deel uitmaakt van de opleiding voor een beroepskwalificatie die erkend wordt door de bevoegde autoriteiten van de lidstaat waar zij is behaald, alsook elke vorm van voortgezet beroepsonderwijs of voortgezette beroepsopleiding die door iemand in zijn of haar werkende bestaan wordt gevolgd;

13. ‘vocational training’ means any form of initial vocational education or training, including technical and vocational teaching and apprenticeships, which contributes to the achievement of a vocational qualification recognised by the competent authorities in the Member State in which it is obtained, as well as continuing vocational education or training undertaken by a person during his or her working life;


13". beroepsopleiding": elke vorm van beroepsonderwijs of beroepsopleiding, met inbegrip van de opleidingen in het technisch onderwijs en het beroepsonderwijs, en in het leerlingwezen, die deel uitmaakt van de opleiding voor een kwalificatie die erkend wordt door de bevoegde autoriteiten van de lidstaat, alsook elke vorm van voortgezet beroepsonderwijs of voortgezette beroepsopleiding die door iemand in zijn of haar werkende bestaan wordt gevolgd;

13'. vocational training' means any form of vocational education or training including technical and vocational teaching and apprenticeships, which contributes to the achievement of a qualification recognised by the competent authorities in the Member State as well as continuing vocational education or training undertaken by a person during his or her working life;


(1) Mobiliteit in het onderwijs en de beroepsopleiding is onlosmakelijk verbonden met een van de door het Verdrag beschermde fundamentele vrijheden, namelijk het vrije verkeer van personen, en tevens een van de voornaamste doelstellingen van het werk van de Europese Unie op het gebied van onderwijs en beroepsopleiding. Mobiliteit is een belangrijk instrument in het streven naar een Europese ruimte voor onderwijs en beroepsopleiding en naar een sterkere betrokkenheid bij Europa.

(1) Mobility in education and training is an integral part of the freedom of movement of persons – a fundamental freedom protected by the Treaty – and one of the main objectives of the European Union’s action in the field of education and vocational training; indeed, it is an essential tool for creating a European area of education and training and for developing European awareness.


(1) Mobiliteit in het onderwijs en de beroepsopleiding is onlosmakelijk verbonden met een van de door het Verdrag beschermde fundamentele vrijheden, namelijk het vrije verkeer van personen, en tevens een van de voornaamste doelstellingen van het werk van de Europese Unie op het gebied van onderwijs en beroepsopleiding, uitgaande van gemeenschappelijke waarden alsmede van respect voor de verscheidenheid; mobiliteit is een belangrijk instrument voor het tot stand brengen van een echte Europese ruimte voor continu-onderwijs en beroepsopleiding, een instrument voor de aanpak van werkloosheid en armoede en draagt bij tot het ontwikkelen van ...[+++]

(1) Mobility in education and training is an integral part of the freedom of movement of persons – a fundamental freedom protected by the Treaty – and one of the main objectives of the European Union’s action in the field of education and vocational training, based both on common values and on respect for diversity; it is an essential tool for creating a genuine European area of continuous education and training, an instrument for tackling unemployment and poverty and for helping to promote an active European citizenship.


(2) Sinds zijn oprichting veertig jaar geleden verstrekt het Raadgevend Comité voor de beroepsopleiding de Commissie adviezen inzake beroepsopleiding, waaronder adviezen over mededelingen en andere strategische documenten, over specifieke ondernemingen zoals de oprichting van het Europees Centrum voor de ontwikkeling van de beroepsopleiding, en over de voorbereiding, de evaluatie en de benutting van de communautaire actieprogramma's op het gebied van de beroepsopleiding.

(2) Over the forty years since its creation, the Advisory Committee on Vocational Training provided the Commission with opinions on vocational training issues, including opinions on communications and other strategic documents, on specific undertakings such as the establishment of the European Centre for the Development of Vocational Training, and on the preparation, evaluation and optimisation of Community action programmes in the field of vocational training.


A. overwegende dat het Centrum voor de ontwikkeling van de beroepsopleiding (Centrum van Thessaloniki) tot taak heeft te dienen als referentiecentrum voor de bevordering en ontwikkeling van beroepsonderwijs en beroepsopleiding op communautair niveau door het verzamelen van documentatie over systemen en ontwikkelingen op dit gebied en de verspreiding van alle relevante informatie en documentatie door het verrichten van onderzoek op dit gebied, door het ondersteunen van een onderling afgestemde benadering van de ontwikkeling op het gebied van de beroepsopleiding en door dienst te doen als discussieforum voor belanghebbenden,

A. whereas the European Centre for the Development of Vocational Training (Thessaloniki Centre) pursues its mission as a reference Centre for the promotion and development of vocational education and training at Community level through compiling documentation on systems and developments in this area and dissemination of all relevant information and documentation, through conducting research in that field, through supporting a concerted approach to vocational training development and by providing a discussion forum for interested parties,


w