Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Benaming van oorsprong
Communautair merk
Communautaire milieukeur
Communautaire vrijstellingen
Dienstmerk
E-merk
EG-milieukeur
Eigen merk
Europees merk
Fabrieksmerk
Gedeponeerd merk
Gemeenschapsmerk
Merk
Merk van de EU
Merk van de Europese Unie
Merk van de fabrikant
Merk van een product
Merk van het vuurwapen
Merk van oorsprong
Uniemerk

Vertaling van "Communautair merk " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
merk van de EU [ communautair merk | Europees merk | Gemeenschapsmerk | merk van de Europese Unie | Uniemerk ]

EU trade mark [ Community trademark | Community trade mark | European trademark | European trade mark | European Union trade mark | EUTM ]


gemeenschappelijk communautair merk voor CFK-vrije producten

common Community label for CFC-free products


merk [ benaming van oorsprong | dienstmerk | fabrieksmerk | merk van een product | merk van oorsprong ]

trademark [ manufacturer's trademark | product brand | service mark | stamp of origin | trade mark | trade mark licences(UNBIS) ]


merk van de fabrikant (1) | merk van het vuurwapen (2)

manufacturer's mark


door één enkele communautaire rechtsregeling geregeerd merk

trade mark governed by a uniform Community law


communautaire milieukeur | EG-milieukeur(merk)

EC ecolabel


gedeponeerd merk

registered trademark [ registered trade mark ]


Eigen merk

Distributor's brand | Middleman's brand | Private brand




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
42. is tegen het idee dat geografische aanduidingen kunnen worden vervangen door handelsmerken, aangezien dat twee fundamenteel verschillende rechtsinstrumenten zijn; herhaalt dat het absoluut noodzakelijk is beter het verschil uit te leggen tussen commerciële merken en geografische aanduidingen; dringt aan op toepassing van de bestaande communautaire regels die zeggen dat het registreren van een merk waarin BOB/BGA zijn verwerkt of dat naar BOB/BGA verwijst door marktdeelnemers die geen vertegenwoordiger zijn van de producentenorga ...[+++]

42. Opposes the idea that GIs can be replaced by trademarks, as these are fundamentally different legal instruments; stresses that the differences between trademarks and GIs need to be better explained; calls for effective implementation of existing Community rules making it impossible for a trademark containing or referring to PDOs/PGIs to be registered by operators who do not represent the producers‘ organisations for such PDOs/PGIs;


43. is tegen het idee dat geografische aanduidingen kunnen worden vervangen door handelsmerken, aangezien dat twee fundamenteel verschillende rechtsinstrumenten zijn; herhaalt dat het absoluut noodzakelijk is beter het verschil uit te leggen tussen commerciële merken en geografische aanduidingen; dringt aan op toepassing van de bestaande communautaire regels die zeggen dat het registreren van een merk waarin BOB/BGA zijn verwerkt of dat naar BOB/BGA verwijst door marktdeelnemers die geen vertegenwoordiger zijn van de producentenorga ...[+++]

43. Opposes the idea that GIs can be replaced by trademarks, as these are fundamentally different legal instruments; stresses that the differences between trademarks and GIs need to be better explained; calls for effective implementation of existing Community rules making it impossible for a trademark containing or referring to PDOs/PGIs to be registered by operators who do not represent the producers’ organisations for such PDOs/PGIs;


Op grond van het communautaire merkenrecht kan de houder van een merk derden verbieden om zijn merk in advertenties te gebruiken.

Under Community trade mark rules , the owner of a trade mark can prohibit others from using the sign in advertising.


27. acht het noodzakelijk om beter uit te leggen wat de verschillen zijn tussen handelsmerken en geografische aanduidingen en de nodige maatregelen te nemen om in de praktijk de bestaande communautaire regels toe te passen die verbieden dat een merk dat BOB's of BGA's bevat of daarnaar verwijst, wordt geregistreerd door marktdeelnemers die geen vertegenwoordiger zijn van de producentenorganisaties van deze BOB's/BGA's; acht het van essentieel belang dat promotiecampagnes, waarvoor een specifiek budget beschikbaar komt, worden opgezet ...[+++]

27. Considers that there is a need to better explain the differences between trademarks and designation of origin and to take measures to enable the existing Community rules preventing registration of a trademark containing or referring to PDOs/PGIs by operators who do not represent the producer organisations of those PDOs/PGIs to be applied in practice; considers it vitally important to launch promotional campaigns, with their own budgets, to inform consumers on the benefits of those public sector certification systems;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Volgens de communautaire merkenrichtlijn kan een merkhouder het gebruik, in het economisch verkeer, verbieden van een teken dat gelijk is aan het merk voor identieke waren of diensten, alsook van een teken dat overeenstemt met het merk, wanneer er verwarringsgevaar bestaat, inhoudende het gevaar van associatie met het merk.

Under the Community trade mark directive , the proprietor of a mark is entitled to prevent the use, in the course of trade, of a sign which is identical with the trade mark in relation to goods or services which are identical and the use of a sign which is similar to the trade mark if there is a likelihood of confusion, which includes the likelihood of association between the sign and the trade mark.


De communautaire richtlijn inzake vergelijkende reclame bepaalt dat vergelijkende reclame geoorloofd is wanneer zij aan zekere voorwaarden voldoet, onder andere wanneer zij niet misleidend is, er niet toe leidt dat op de markt de adverteerder met een concurrent, of merken van de adverteerder met die van een concurrent worden verward, niet de goede naam schaadt van of zich niet kleinerend uitlaat over een merk, en geen oneerlijk voordeel oplevert ten gevolge van een merk.

The Community directive on comparative advertising provides that comparative advertising is to be permitted under certain conditions, inter alia that it is not misleading, that it does not create confusion in the market place between the advertiser and a competitor or between trade marks, that it does not discredit or denigrate a trade mark, and that it does not take unfair advantage of a trade mark.


(5 bis) Met betrekking tot de toepassing van deze verordening op producten die uit derde landen afkomstig zijn en om de consument te behoeden voor verwarring tussen het communautair symbool en de herkomst van het product, is het noodzakelijk de plaats van oorsprong en de plaats van verwerking die het landbouwproduct of levensmiddel heeft ondergaan, via een gedeponeerd merk op de etikettering te vermelden.

(5a) With regard to the extension of the scope of this Regulation to cover products from third countries and with a view to ensuring that there is no confusion in consumers’ minds between the Community symbol and the origin of a product, the places of origin and processing of agricultural products or foodstuffs marketed under a registered name should be indicated on the label.


14. Als het merk rechtstreeks wordt aangebracht op producten van dierlijke oorsprong, mogen slechts die kleuren worden gebruikt die zijn toegestaan op grond van de communautaire voorschriften inzake het gebruik van kleurstoffen in levensmiddelen.

14. When the mark is applied directly to products of animal origin, the colours used must be authorised in accordance with Community rules on the use of colouring substances in foodstuffs.


Krachtens een communautaire richtlijn uit 1988 moet een klank, om als merk te kunnen worden ingeschreven, geschikt zijn om de waren of diensten van een onderneming te onderscheiden van die van een andere onderneming en vatbaar zijn voor een grafische voorstelling die duidelijk, nauwkeurig, als zodanig volledig, gemakkelijk toegankelijk, begrijpelijk, duurzaam en objectief is, zoals een notenbalk met daarop onder meer een sleutel en muzieknoten

Under a 1988 Community Directive, in order to be registered as a trade mark, a sound sign must be capable of distinguishing the goods or services of one undertaking from those of other undertakings and it must be capable of being represented graphically in a way that is clear, precise, self-contained, easily accessible, intelligible, durable and objective, such as a musical stave containing, in particular, a clef and musical notes.


De financiering voor deze acties kan worden verkregen door: gebruik te maken van de communautaire middelen, met name die van de programma's voor de ontwikkeling van "inhouden" (Media II, Info 2000), voor onderwijs en opleiding (Socrates, Leonardo da Vinci), voor onderzoek (telematicatoepassingen, informatietechnologieën, gericht sociaal-economisch onderzoek) in het kader van de door de task force "Educatieve multimediasoftware" - in 1995 in het leven geroepen door Edith Cresson en Martin Bangemann - gecoördineerde oproepen tot het indienen van gezamenlijke voorstellen, alsmede de aan de transeuropese telecommunicatienetwerken en Structuu ...[+++]

The requisite funding can be obtained: by making use of Community resources, particularly from the programmes concerned with developing multimedia "content" (Media 2, Info 2000), education and training (Socrates, Leonardo da Vinci), and research (telematics applications, information technologies, socio-economic research) under the joint calls for proposals coordinated by the research/industry Task Force on educational multimedia software (launched in 1995 by Edith Cresson and Martin Bangemann), as well as funds allocated to the trans- European telecommunications network and to the Structural Funds; by promoting permanent partnerships be ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Communautair merk' ->

Date index: 2022-09-22
w