Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anti-dumpingheffing
Antidumpingheffing
Cut-off
Definitieve antidumpingheffing
Definitieve opberging
Definitieve opberging van kortlevend afval
Definitieve verwijdering
Definitieve verwijdering van radioactief afval
Eindopslag
Epilatiespecialist
Ontharingsspecialist
Optie voor definitieve opberging van afval
Overeenkomst tot definitieve regeling
Permanente opslag
Specialist definitieve ontharing
Specialiste permanente ontharing
Voorlopige antidumpingheffing

Traduction de «Definitieve opberging » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
definitieve opberging van kortlevend afval | definitieve verwijdering van radioactief afval

disposal for short-lived waste


definitieve opberging | definitieve verwijdering | eindopslag | permanente opslag

disposal | final disposal | final storage | permanent storage


alternatieve method voor definitieve opberging van radioactief afval | optie voor definitieve opberging van afval

waste disposal option


aanbrengen van directe pulpa-overkapping exclusief definitieve restauratie

Pulp capping


aanbrengen van indirecte pulpa-overkapping exclusief definitieve restauratie

Pulp cap tooth - indirect


Cut-off | Overeenkomst tot definitieve regeling

Cut-off


antidumpingheffing [ anti-dumpingheffing | definitieve antidumpingheffing | voorlopige antidumpingheffing ]

anti-dumping duty [ final anti-dumping duty | temporary anti-dumping duty ]


epilatiespecialist | specialist definitieve ontharing | ontharingsspecialist | specialiste permanente ontharing

depilation specialist | wax depilation specialist | hair removal specialist | hair removal technician
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(22 bis) Het Europees Parlement heeft tevens vastgesteld dat in iedere lidstaat alle nucleaire ondernemingen voldoende financiële middelen beschikbaar zouden moeten hebben om alle kosten van ontmanteling, inclusief afvalverwerking, te dekken met het oog op handhaving van het beginsel „de vervuiler betaalt” en om te voorkomen dat een beroep wordt gedaan op overheidssteun, en heeft de Commissie opgeroepen om nauwkeurige definities vast te stellen met betrekking tot het gebruik van financiële middelen die bestemd zijn voor de ontmanteling van kerncentrales in elke lidstaat, rekening houdend met de ontmanteling en het beheer, de conditionering en de definitieve opberging van het v ...[+++]

(22a) The European Parliament has also stated that, in all Member States, all nuclear undertakings should have sufficient financial resources available to cover all the costs of decommissioning, including waste management, in order to uphold the ‘polluter pays’ principle and to avoid any recourse to State aid, and has called on the Commission to draw up precise definitions concerning the use of financial resources earmarked for decommissioning in each Member State, taking into account decommissioning as well as the management, conditioning and final disposal of the resultant radioactive waste 1 .


(22 bis) Het Europees Parlement heeft tevens vastgesteld dat in iedere lidstaat alle nucleaire ondernemingen voldoende financiële middelen beschikbaar zouden moeten hebben om alle kosten van ontmanteling, inclusief afvalverwerking, te dekken met het oog op handhaving van het beginsel „de vervuiler betaalt” en om te voorkomen dat een beroep wordt gedaan op overheidssteun, en heeft de Commissie opgeroepen om nauwkeurige definities vast te stellen met betrekking tot het gebruik van financiële middelen die bestemd zijn voor de ontmanteling van kerncentrales in elke lidstaat, rekening houdend met de ontmanteling en het beheer, de conditionering en de definitieve opberging van het v ...[+++]

(22a) The European Parliament has also stated that, in all Member States, all nuclear undertakings should have sufficient financial resources available to cover all the costs of decommissioning, including waste management, in order to uphold the ‘polluter pays’ principle and to avoid any recourse to State aid, and has called on the Commission to draw up precise definitions concerning the use of financial resources earmarked for decommissioning in each Member State, taking into account decommissioning as well as the management, conditioning and final disposal of the resultant radioactive waste 1 .


In deze context dient de gewichtige problematiek van het beheer van verbruikte splijtstof en radioactief afval te worden onderzocht om een veilige, optimale en duurzame opslag en/of definitieve opberging te kunnen waarborgen.

In this context the momentous issue of spent fuel and radioactive waste management needs to be addressed in order to ensure safe, optimised and sustainable storage and/or disposal .


of de volledige capaciteiten voor tijdelijke opslag al dan niet beschikbaar zijn en of een procedure voor de selectie van een locatie voor de definitieve opberging van radioactief afval al dan niet rond is;

whether the overall temporary storage capacity, and a procedure to select a final domestic disposal site for final radioactive waste, are complete or not,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. roept de Commissie, in overeenstemming met het subsidiariteitsbeginsel, op nauwkeurige definities vast te stellen met betrekking tot het toegelaten gebruik van financiële middelen die bestemd zijn voor de ontmanteling van kerncentrales, in elke lidstaat, rekening houdend met de ontmanteling en de hantering, conditionering en definitieve opberging van het vrijkomende radioactief afval;

8. Calls on the Commission, with due regard for the principle of subsidiarity, to draw up precise definitions concerning the use of financial resources earmarked for decommissioning in each Member State, taking into account decommissioning as well as the management, conditioning and final disposal of the resultant radioactive waste;


Tot dusver heeft nog geen enkel land ter wereld de definitieve opberging van deze afvalstoffen in de praktijk gebracht en de vorderingen die met deze permanente oplossing zijn bereikt, lopen sterk uiteen van land tot land.

No country in the world has yet implemented disposal of these wastes, and the degree of progress towards this permanent solution varies considerably from country to country.


In Duitsland heeft de definitieve opberging voor deze categorie afvalstoffen in het verleden plaatsgevonden, maar België en Nederland hebben geen van beide deze optie ontwikkeld en deze landen plaatsen hun afval momenteel tijdelijk in centrale nationale interim-opslagplaatsen.

In Germany, disposal operations have taken place in the past, but neither Belgium nor the Netherlands has developed any disposal capabilities for this category of waste and both countries are currently storing their accumulations in centralised national depots.


Hoewel de definitieve opberging van minder gevaarlijk afval [4] volgens een beproefde technologie kan plaatsvinden, gebeurt dit slechts in 5 lidstaten die over kernreactoren beschikken (Finland, Frankrijk, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk).

Though disposal of the less hazardous category of waste [4] is now well established, it is currently only practised in five Member States with active nuclear power programmes (Finland, France, Spain, Sweden and UK).


Wat het afval betreft, zeggen sommige deelnemers dat de technische en financiële middelen voor definitieve opberging voorhanden zijn, maar dat politieke en publieke steun noodzakelijk is voor de ontwikkeling van praktische oplossingen en dat de Commissie die publieke en politieke processen moet ondersteunen.

As regards waste, some say that technical and financial means for final repositories are available, political and public support is needed to implement practical solutions, and the Commission should support such public and political processes.


Wat het afval betreft, zeggen sommige deelnemers dat de technische en financiële middelen voor definitieve opberging voorhanden zijn, maar dat politieke en publieke steun noodzakelijk is voor de ontwikkeling van praktische oplossingen en dat de Commissie die publieke en politieke processen moet ondersteunen.

As regards waste, some say that technical and financial means for final repositories are available, political and public support is needed to implement practical solutions, and the Commission should support such public and political processes.


w