Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aangroeiende kosten
Basiskosten doorberekening
Bestedingen voor gezondheid
De financiële administratie verwerken
De kosten drukken
De kosten van benodigde voorraden inschatten
De kosten voor ingrediënten ramen
Dekking van kosten
Doorberekening van kosten
Financiële rekeningen controleren
Incrementele kosten
Inkoopprijzen analyseren
Kosten door verontreiniging
Kosten minimaliseren
Kosten van antieke goederen onderzoeken
Kosten van antieke spullen onderzoeken
Kosten van antieke voorwerpen onderzoeken
Kosten van gezondheidsschade
Kosten van milieubescherming
Kosten van milieuevaluatie
Kosten van milieuschade
Kosten voor milieutoetsing
Medische kosten
Milieubeschermingskosten
Milieukosten
Oplopende kosten
Periodiek toenemende kosten
Raming maken van de kosten voor voorraden
Saneringskosten
Schaduwkosten
Stijgende kosten
Uitgaven voor milieubescherming
Verwerking van de basiskosten doorberekening
Ziektekosten

Vertaling van "Doorberekening van kosten " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
dekking van kosten | doorberekening van kosten

cost recovery


basiskosten doorberekening | verwerking van de basiskosten doorberekening

basic charging processing | basic charging treatment


aangroeiende kosten | incrementele kosten | oplopende kosten | periodiek toenemende kosten | stijgende kosten

incremental costs


milieukosten [ kosten van milieubescherming | kosten van milieuevaluatie | kosten voor milieutoetsing | milieubeschermingskosten | saneringskosten | schaduwkosten | uitgaven voor milieubescherming ]

environmental cost [ environmental appraisal cost | environmental prevention cost | environmental protection cost | environmental protection expenditure | EPE ]


de kosten voor ingrediënten ramen | raming maken van de kosten voor voorraden | de kosten van benodigde voorraden inschatten | inkoopprijzen analyseren

estimate required supplies' costs | estimate required supply costs | estimate costs of required supplies | provide costs and proposed sale prices


bestedingen voor gezondheid [ medische kosten | ziektekosten ]

health expenditure [ medical expenses | sickness expenses | health economics(UNBIS) ]


kosten van antieke spullen onderzoeken | kosten van antieke goederen onderzoeken | kosten van antieke voorwerpen onderzoeken

examine the costs of antiquarian goods | inspect cost of antiquarian goods | check cost of antiquarian goods | examine cost of antiquarian goods


kosten door verontreiniging [ kosten van gezondheidsschade | kosten van milieuschade ]

cost of pollution [ cost of damage to environment | cost of damage to health ]


administratieve kosten, verkoopkosten, algemene kosten

administrative, selling and general costs


de financiële administratie verwerken | kosten minimaliseren | de kosten drukken | financiële rekeningen controleren

analyse financial accounts | analyse financial records | monitor finance accounts | monitor financial accounts
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
voorkoming van moreel risico, doorberekening van kosten naar de sector en de aandeelhouders, en internalisering van negatieve externe kosten die door financiële markten en instellingen zijn veroorzaakt;

to avoid moral hazard, charge costs to industry and shareholders and internalise negative externalities created by financial markets and institutions;


- voorkoming van moreel risico, doorberekening van kosten naar de sector en de aandeelhouders, en internalisering van negatieve externe kosten die door financiële markten en instellingen zijn veroorzaakt;

– to avoid moral hazard, charge costs to industry and shareholders and internalise negative externalities created by financial markets and institutions;


Voor de toepassing van deze richtsnoeren heeft deze steun als doel te voorkomen dat er een significant CO2-weglekrisico ontstaat als gevolg van de doorberekening van EUA-kosten in de elektriciteitsprijzen die de begunstigde betaalt, indien zijn concurrenten uit derde landen geen dergelijke CO2-kosten in hun elektriciteitsprijzen doorberekend krijgen en de begunstigde deze kosten onmogelijk in zijn productprijzen kan doorberekenen zonder een aanzienlijk verlies van marktaandeel.

For the purposes of these Guidelines, the objective of this aid is to prevent a significant risk of carbon leakage due to EUA costs passed on in electricity prices supported by the beneficiary, if its competitors from third countries do not face similar CO2 costs in their electricity prices and the beneficiary is unable to pass on those costs to product prices without losing significant market share.


i) eenzijdige wijzigingen of wijzigingen achteraf van contractvoorwaarden ii) eenzijdige contractbreuk iii) exclusiviteitsbepalingen/-kosten iv) gedwongen bijdrage voor huismerken v) oplegging van standaard-/modelcontracten vi) vergeldingsacties vii) niet-schriftelijke contractuele overeenkomsten viii) terugwinning van marges ix) buitensporige kortingen x) betaalachterstanden xi) kostenheffing voor afvalverwerking/-verwijdering xii) groepsaankopen/gezamenlijke onderhandelingen xiii) inkoopveilingen xiv) onrealistische leveringstermijnen xv) verplicht gebruik van een (specifieke) aanbieder van verpakkingen of verpakkingsmaterialen xvi) ve ...[+++]

i) unilateral and retrospective changes to contractual conditions ii) unilateral breach of contract iii) exclusivity clauses/fees iv) imposition of a ‘forced’ contribution for private brands ‘Forced’ v)imposition of standard model contracts vi)retaliatory practices vii)non-written contractual agreements viii)margin recovery ix)over-riding discounts x)payment delays xi)imposition of payment for waste processing/removal xii)group buying/joint negotiation xiii)inverted auctions xiv)unrealistic delivery terms xv)imposing the use of a (specific) package supplier or packaging material xvi)imposition of the use of a (specific) logistic platform ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Om de uitstoot te verminderen en de energie-efficiëntie te verhogen, dienen de lidstaten op grote schaal gebruik te maken van marktinstrumenten, met doorberekening van externe kosten, zoals belasting, en andere doeltreffende steunmiddelen voor emissievermindering en een betere aanpassing aan de klimaatverandering, duurzame groei en werkgelegenheid en zuinig omgaan met bronnen te steunen, het gebruik van hernieuwbare energie en koolstofarme, klimaatneutrale technologie en het overstappen op meer milieuvriendelijke, op elkaar aansluitende vervoerswijzen te stimuleren en energiebesparing en eco-inno ...[+++]

In order to reduce emissions and improve energy efficiency, Member States should make extensive use of market-based instruments, supporting the principle of internalisation of external costs, including taxation, and other effective support instruments in order to reduce emissions and better adapt to climate change, support sustainable growth and jobs and resource efficiency in a cost-effective manner, incentivise the use of renewable energy and low-carbon climate-resilient technologies, a shift to more environmentally-friendly and interconnected modes of transport and promote energy savings and eco-innovation.


9. stelt vast dat de Commissie in haar mededeling een wetenschappelijk coherente onderbouwing geeft van de doorberekening van afzonderlijke externe kosten aan verschillende vervoerswijzen en een zogenoemde "pragmatische benadering aan de hand van de gemiddelde kosten" heeft gekozen; is in het algemeen voorstander van de door de Commissie gekozen grondslag van de marginale sociale kosten, in overeenstemming met het Witboek over het vervoersbeleid van 2001;

9. Notes that the Commission, in its communication, has put forward scientifically coherent justifications for the charging of individual external costs to various modes of transport, and has adopted what it terms a "pragmatic approach based on the average cost"; generally supports the Commission's basis of marginal social cost pricing, in line with the White Paper on Transport of 2001;


9. stelt vast dat de Commissie in haar mededeling geen wetenschappelijk coherente onderbouwing geeft van de doorberekening van afzonderlijke externe kosten aan verschillende vervoerswijzen en een zogenoemde "pragmatische aanzet aan de hand van de gemiddelde kosten" heeft gekozen; is in het algemeen voorstander van de door de Commissie gekozen grondslag van de marginale sociale kosten, in overeenstemming met het Witboek over het vervoersbeleid van 2001;

9. Notes that the Commission, in its communication, has failed to put forward scientifically coherent justifications for the charging of individual external costs to various modes of transport, and has adopted what it terms a ‘pragmatic approach based on the average cost’; generally supports the Commission's basis of marginal social cost pricing, in line with the White Paper on Transport of 2001;


(11) Gezien het belang dat zowel in het Witboek van de Commissie "Het Europese vervoersbeleid tot het jaar 2010: tijd om te kiezen" als in de conclusies van de Europese Raad van Göteborg wordt gehecht aan de doorberekening van de externe kosten, met name de milieukosten, en gezien het sterk evoluerende karakter van de vervoersmarkt, zou men rekening moeten kunnen houden met de toekomstige besprekingen over de methoden die voor de doorberekening van de externe kosten zullen worden uitgewerkt, zou men de ontwikkeling van de verschillen ...[+++]

(11) Considering, on the one hand, the importance of the internalisation of external, particularly environmental, costs, acknowledged both in the White Paper "European transport policy for 2010: time to decide" and in the conclusions of the Göteborg European Council, and on the other hand, the speed at which the transport market is changing, it should be possible to take account of future work on developing methods to internalise external costs, regularly evaluate the development of external cost differentials and propose any necessar ...[+++]


(11) Gezien het belang dat zowel in het Witboek van de Commissie "Het Europese vervoersbeleid tot het jaar 2010: tijd om te kiezen" als in de conclusies van de Europese Raad van Göteborg wordt gehecht aan de doorberekening van de externe kosten, met name de milieukosten, en gezien het sterk evoluerende karakter van de vervoersmarkt, zou men rekening moeten kunnen houden met de toekomstige besprekingen over de methoden die voor de doorberekening van de externe kosten zullen worden uitgewerkt, zou men de ontwikkeling van de verschillen ...[+++]

(11) Considering, on the one hand, the importance of the internalisation of external, particularly environmental, costs, acknowledged both in the White Paper "European transport policy for 2010: time to decide" and in the conclusions of the Göteborg European Council, and on the other hand, the speed at which the transport market is changing, it should be possible to take account of future work on developing methods to internalise external costs, regularly evaluate the development of external cost differentials and propose any necessar ...[+++]


- behandelt de vorderingen met de doorberekening van de externe kosten van elektriciteit uit niet-hernieuwbare energiebronnen en het effect van openbare steun voor de elektriciteitsproductie.

- consider the progress made in reflecting the external costs of electricity produced from non-renewable energy sources and the impact of public support granted to electricity production,


w