Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alpen
Alpengebied
Alpenmassief
Beleidsplan voor Europese groei
EU-groeistrategie
EU-strategie
EU-strategie voor groei en werkgelegenheid
EU-strategie voor het Alpengebied
Europa 2020-strategie
Groeistrategie van de EU
Groeistrategie van de Europese Unie
Informatie beveiligen
Insourcen
Insourcestrategie
Land in het Alpengebied
Mediacampagne opzetten
Mediastrategie ontwikkelen
Politieke agenda van de EU
Politieke agenda van de Europese Unie
Politieke prioriteit van de EU
Politieke prioriteit van de Europese Unie
Strategie ontwikkelen voor aanwezigheid in de media
Strategie van de EU
Strategie van de Europese Unie
Strategie voor gegevensbeveiliging
Strategie voor informatiebeveiliging
Strategie voor insourcen opstellen
Strategische agenda van de EU
Strategische agenda van de Europese Unie
Werkgroep Vervoer in het Alpengebied

Traduction de «EU-strategie voor het Alpengebied » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EU-strategie voor het Alpengebied

EU Strategy for the Alpine Region | EUSALP [Abbr.]


EU-groeistrategie [ beleidsplan voor Europese groei | Europa 2020-strategie | EU-strategie voor groei en werkgelegenheid | EU-strategie voor slimme, duurzame en inclusieve groei | EU-strategie voor werkgelegenheid en slimme, duurzame en inclusieve groei | groeistrategie van de EU | groeistrategie van de Europese Unie ]

EU growth strategy [ Europe 2020 strategy | European growth initiative | EU Strategy for jobs and growth | EU strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth | EU strategy for smart, sustainable and inclusive growth | growth strategy of the EU | growth strategy of the European Union ]


alpengebied [ Alpen | alpenmassief ]

Alpine Region [ Alps ]




Werkgroep Vervoer in het Alpengebied

Working Party on Transport in the Alpine Regions


informatie beveiligen | strategie voor gegevensbeveiliging | strategie voor het beveiligen van informatie op basis van wet- en regelgeving | strategie voor informatiebeveiliging

information security strategy


EU-strategie [ politieke agenda van de EU | politieke agenda van de Europese Unie | politieke prioriteit van de EU | politieke prioriteit van de Europese Unie | strategie van de EU | strategie van de Europese Unie | strategische agenda van de EU | strategische agenda van de Europese Unie ]

EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]


counselen over voeding met behulp van strategie voor stellen van doelen

Counseling about nutrition using goal setting strategy


strategie ontwikkelen om te bepalen in welke uitingen geschikt zijn voor welke media om de doelgroep te bereiken | strategie ontwikkelen voor aanwezigheid in de media | mediacampagne opzetten | mediastrategie ontwikkelen

develop media strategy


strategie voor het intern beheren en optimaliseren van bedrijfsprocessen | strategie voor insourcen opstellen | insourcen | insourcestrategie

insourcing strategy
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(9)EU-strategie voor maritieme veiligheid (conclusies van de Raad van 24.6.2014); de strategie inzake cyberveiligheid (JOIN (2013) 1 final van 7.2.2013); de strategie voor douanerisicobeheer: (COM(2014) 527 final van 21.8.2014); het strategisch kader voor Europese samenwerking op het gebied van onderwijs en opleiding (conclusies van de Raad van 12.5.2009); de EU-strategie voor jongeren (COM(2009) 200 final van 27.4.2009); EU-strategie ter intensivering van de bestrijd ...[+++]

(9)EU Maritime Security Strategy (Council Conclusions of 24.6.2014); the Cyber Security Strategy (JOIN(2013) 1 final of 7.2.2013); the Strategy for Customs Risk Management (COM(2014) 527 final of 21.8.2014); the Strategic Framework for European Cooperation in Education and Training (Council Conclusions of 12.5.2009); the EU Youth Strategy (COM(2009) 200 final of 27.4.2009); EU strategy to step up the fight against cigarette smuggling and other forms of illicit trade in tobacco products (COM(2013) 324 final of 6.6.2013).


De hulpbronnenstrategie zal op dit en op andere werk worden gebaseerd, alsmede op bestaande strategieën en beleidstrajecten die betrekking hebben op hulpbronnen, zoals de thematische strategie inzake het mariene milieu, [39] de thematische strategie voor bodembescherming, [40] de strategie inzake biodiversiteit [41] en de verwachte strategie inzake het stedelijk milieu.

The Resources Strategy will build on this and other work, including existing strategies and policies that are resource-related, such as the Thematic Strategy on the Marine Environment, [39] the Thematic Strategy for Soil Protection, [40] the Biodiversity Strategy [41] and the forthcoming Strategy on the Urban Environment.


Ook met betrekking tot andere onderdelen van de strategie is voor de informatieleveranciers een rol weggelegd: ontwikkeling en consolidatie van geschikte indicatoren voor het meten van de vooruitgang met betrekking tot de strategie, hulp aan de lidstaten bij de ontwikkeling van de concrete actieplannen die nodig zijn om de doelstellingen van de strategie te realiseren, ondersteuning van het internationaal panel bij het vervullen van zijn taken en ten slotte het opstellen – voor de eerste keer in 2010 en vervolgens om de vijf jaar – van een situatierapport ...[+++]

The information providers will also have a role in other components of the strategy: developing and consolidating suitable indicators for measuring the strategy’s progress, assisting Member States in the development of the concrete actions plans needed for delivering on the strategy’s objectives, supporting the International Panel in its tasks, and every five years, starting in 2010, drafting a status report on the implementation of the strategy to be fed into the Commission’s review process.


1. Overweegt de Commissie op korte termijn de mogelijkheid van de opstelling van een macroregionale strategie voor het Alpengebied?

1. Is the Commission considering the possibility of developing a macro-regional strategy for the Alpine space in the short term?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. is verheugd over de huidige ontwikkelingen in de regio's van het Alpengebied en de uitgesproken bottom-upbenadering die de regio's toepassen, waarbij zij herhaaldelijk de wens te kennen hebben gegeven aan te sturen op een alpiene strategie om de problemen waarmee het gehele Alpengebied te kampen heeft effectief aan te pakken, om het aanzienlijke potentieel van het gebied consistenter te benutten en om de mobiliteit, de energieze ...[+++]

4. Welcomes the current developments in, and the strong bottom-up approach adopted by, the regions of the Alpine area, which have repeatedly expressed their desire for an Alpine strategy to address effectively challenges common to the entire Alpine arc, to exploit its considerable potential more consistently and to address the need to improve mobility, energy security, environmental protection, social and economic development, cultural exchange, and civil protection in the Alpine region;


3. is verheugd over de lopende ontwikkelingen in de regio's van het Alpengebied en de uitgesproken bottom-up benadering die zij toepassen, waarbij zij herhaaldelijk de wens te kennen hebben gegeven aan te sturen op een alpiene strategie om de problemen waarmee het gehele Alpengebied te kampen heeft effectief aan te pakken, om het aanzienlijke potentieel van het gebied consistenter te benutten en om de mobiliteit, de energiezekerhei ...[+++]

3. Welcomes the current developments in, and the strong bottom-up approach adopted by, the regions of the Alpine area, which have repeatedly expressed their desire for an Alpine strategy effectively to address challenges common to the entire Alpine arc, to exploit its considerable potential more consistently and to address the need to improve mobility, energy security, environmental protection, social and economic development, cultural exchange, security and civil protection in the Alpine region;


3. is verheugd over de lopende ontwikkelingen in de regio's van het Alpengebied, en de uitgesproken bottom-up benadering die zij toepassen, alsmede over het feit dat zij herhaaldelijk de wens te kennen hebben gegeven aan te sturen op een alpiene strategie om de problemen waarmee het gehele Alpengebied te kampen heeft effectief aan te pakken, om het aanzienlijke potentieel van het gebied consistenter te benutten en om de mobiliteit, ...[+++]

3. Welcomes the current developments in, and the strong bottom-up approach adopted by, the regions of the Alpine area, which have repeatedly expressed their desire for an Alpine strategy effectively to address challenges common to the entire Alpine arc, to exploit its considerable potential more consistently and to address the need to improve mobility, energy security, environmental protection, social and economic development, cultural exchange, security and civil protection in the Alpine region;


13. benadrukt dat het de bedoeling is dat een macroregionale strategie voor de Alpen zou bewerkstelligen dat de verschillende initiatieven van de EU met betrekking tot het Alpengebied en berggebieden elkaar aanvullen en een reële meerwaarde aan concrete projecten toevoegen;

13. Emphasises that a macro-regional strategy for the Alps would ensure that the EU’s different initiatives relating to the Alpine region and mountain areas complement each other, and would bring real added value to concrete projects;


In het Alpengebied vertonen de ozonconcentraties een minder geprononceerde dagelijkse cyclus dan elders (UBA, 2002).

In Alpine areas ozone shows a less pronounced diurnal cycle compared to other regions (UBA, 2002).


Waarden hoger dan de alarmdrempel van Richtlijn 2002/3/EG (240 μg/m3) zijn de voorbije jaren in het Alpengebied echter niet gemeten.

However, levels in excess of the alarm threshold set in Directive 2002/3/EC (240 μg/m3) have not been recorded in the last couple of years in Alpine areas.


w