(4
) Om de kooldioxide-emissies door de scheepvaart op Unie-niveau te verminderen, blijft de best mogelijke optie het tenuitvoerleggen van een marktgebaseerde maatregel, namelijk beprijzing van de emissies of een heffing waarvoor de oprichting nodig is van een systeem voor monitoring, rapportage en verificatie (MRV) van broeikasgasemissies op basis van het brandstofverbruik van schepen Het verzamelen van gegevens over die emissies is een eerste stap in een gefaseerde aanpak, die gerechtvaardigd wordt door de noodzaak om dergelijke emissies terug te dringen, voor de opname van emissies door maritiem vervoer in de verbintenis van de Unie vo
...[+++]or de vermindering van broeikasgassen.
(4) In order to reduce carbon dioxide emissions from shipping at Union level the best possible option remains implementing a market based measure, namely, pricing of the emissions or a levy, that requires setting up a system for monitoring, reporting and verification (MRV) of greenhouse gas emissions based on the fuel consumption of ships. Collecting data on such emissions is a first step of a staged approach, justified by the necessity of reducing such emissions, for the inclusion of maritime transport emissions in the Union's greenhouse gas reduction commitment.