Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assemblagemedewerker vliegtuigmotoren
Assemblagemedewerkster vliegtuigmotoren
Assemblagemonteur vliegtuigmotoren
Assemblagetechnicus vliegtuigmotoren
Besloten uitgifte
Besmetting
Contaminatie
Emissie door vliegtuigmotoren
Emissie in grote tranches
Emissie per reeksen
Emissie van verontreinigende stof
Euro-emissie
Euro-obligatie
Gereserveerde emissie
Ingenieur vliegtuigmotoren
Monetaire emissie
Onderhandse emissie
Onderhoudsmonteur vliegtuigmotoren
Particuliere emissie
Private uitgifte
Serie-emissie
Specialist vliegtuigmotoren
Specialiste vliegtuigmotoren
Tester vliegtuigmotoren
Verontreiniging

Vertaling van "Emissie door vliegtuigmotoren " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


assemblagemedewerker vliegtuigmotoren | assemblagemonteur vliegtuigmotoren | assemblagemedewerkster vliegtuigmotoren | assemblagetechnicus vliegtuigmotoren

aeroplane engine builder | civilian aircraft engine assembler | aircraft engine assembler | jet aircraft engine builder


specialiste vliegtuigmotoren | ingenieur vliegtuigmotoren | specialist vliegtuigmotoren

engine inspection specialist | specialist in aircraft engines | aircraft engine specialist | areoplane engine mechanic


onderhoudsmonteur vliegtuigmotoren | tester vliegtuigmotoren

airplane engine tester | plane engine tester | aircraft engine tester | military aircraft engine tester


besloten uitgifte | gereserveerde emissie | onderhandse emissie | particuliere emissie | private uitgifte

private issue | private offering | privately placed issue


emissie in grote tranches | emissie per reeksen | serie-emissie

block issue | issue in large series | issue in large tranches




verontreiniging [ besmetting | contaminatie | emissie van verontreinigende stof ]

pollution [ contamination | discharge of pollutants ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Volgens deze resolutie moeten beide partijen het beginsel van de „evenwichtige aanpak” toepassen op maatregelen ter beheersing van de invloed van vliegtuiglawaai (ook beperkingen van de toegang voor vliegtuigen tot vliegvelden op bepaalde tijdstippen) en op heffingen voor emissies van vliegtuigmotoren op vliegveldniveau die gebaseerd zouden moeten zijn op de kosten van het beperken van de milieuschade door emissies van vliegtuigmotoren die duidelijk zijn aangetoond en rechtstreeks toegeschreven aan luchtvervoer.

In accordance with this Resolution, both sides are committed to applying the ‘balanced approach’ principle to measures taken to manage the impact of aircraft noise (including restrictions to limit the access of aircraft to airports at particular times) and to ensuring charges for aircraft engine emissions at airport level should be based on the costs of mitigating the environmental impact of those aircraft engine emissions that are properly identified and directly attributed to air transport.


Volgens deze resolutie moeten beide partijen het beginsel van de „evenwichtige aanpak” toepassen op maatregelen ter beheersing van de invloed van vliegtuiglawaai (ook beperkingen van de toegang voor vliegtuigen tot vliegvelden op bepaalde tijdstippen) en op heffingen voor emissies van vliegtuigmotoren op vliegveldniveau die gebaseerd zouden moeten zijn op de kosten van het beperken van de milieuschade door emissies van vliegtuigmotoren die duidelijk zijn aangetoond en rechtstreeks toegeschreven aan luchtvervoer.

In accordance with this Resolution, both sides are committed to applying the ‘balanced approach’ principle to measures taken to manage the impact of aircraft noise (including restrictions to limit the access of aircraft to airports at particular times) and to ensuring charges for aircraft engine emissions at airport level should be based on the costs of mitigating the environmental impact of those aircraft engine emissions that are properly identified and directly attributed to air transport.


(8) Ter ondersteuning van de reductie van emissie van vliegtuigen dient de Commissie voor 2009 een haalbaarheidsstudie uit te voeren naar de mogelijkheid om emissienormen voor vliegtuigmotoren vast te stellen.

(8) To assist with the reduction of emissions from aircraft, the Commission should carry out a feasibility study by 2009 into the possibility of laying down emissions standards for aircraft engines.


15. merkt op dat door de betere prestaties van vliegtuigmotoren de uitstoot van CO2 door vliegtuigen de laatste 40 jaar met 70% per kilometer is verminderd en dat deze beperking van emissies in de toekomst zal doorgaan; beklemtoont dat de industrie zich tot doel heeft gesteld de uitstoot tegen 2020 met nog eens 50% te beperken;

15. Notes that the improved performance of aviation engines has reduced their CO2 emissions by 70 % per km in the last 40 years and that further reductions in emissions will continue in the future; stresses that the objective of the industry is to cut emissions by a further 50% by 2020;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. merkt op dat door de betere prestaties van vliegtuigmotoren de uitstoot van CO2 door vliegtuigen de laatste 40 jaar met 70% per kilometer is verminderd en dat deze beperking van emissies in de toekomst zal doorgaan; beklemtoont dat de industrie zich tot doel heeft gesteld de uitstoot tegen 2020 met nog eens 50% te beperken;

15. Notes that the improved performance of aviation engines has reduced their CO2 emissions by 70 % per km in the last 40 years and that further reductions in emissions will continue in the future; stresses that the objective of the industry is to cut emissions by a further 50% by 2020;


Het realiseren van de strengst mogelijke criteria voor geluidsoverlast en emissies van vliegtuigmotoren lukt echter alleen op basis van prestatiecriteria en niet door ontwerpcriteria te hanteren die commercieel zijn gesponsord en die vervolgens snel worden verankerd in een concurrentiebeperkende wetgeving.

The strictest possible criteria to reduce noise and emissions from aircraft engines can only be achieved however by using performance criteria and not design criteria which is commercially sponsored and fast-track in anti-competitive legislation.


Momenteel zijn in deel II van bijlage 16 van het verdrag inzake de internationale burgerluchtvaart internationale certificeringsnormen vastgelegd die zich richten op vier categorieën emissies van vliegtuigmotoren: rook, onverbrande koolwaterstoffen (HC), koolmonoxide (CO) en stikstofoxiden (NOx).

Currently, Volume II of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation lays down international certification standards targeting 4 categories of aircraft engine emissions: smoke, unburned hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO) and nitrogen oxides (NOx).


14. De emissies van vliegtuigmotoren hebben een negatieve uitwerking op het lokale en regionale niveau en op de atmosfeer.

14. Aircraft engine emissions have a negative impact on the local and regional level and on the global atmosphere.


15. Het huidige CAEP-werkprogramma inzake de emissie van vliegtuigmotoren onderzoekt momenteel de technologische vooruitgang op het gebied van subsonische en supersonische vliegtuigen, welke van invloed zou kunnen zijn op de emissieniveaus en het brandstofverbruik en is bezig met de ontwikkeling van nieuwe aanbevelingen om op te nemen in deel II van bijlage 16.

15. The current CAEP work programme on aircraft engine emissions is assessing technological advances in subsonic and supersonic aircraft which might influence emission levels and fuel consumption and is developing new recommendations for incorporation into Volume II of Annex 16.


In deze context zal de Commissie prioriteit toekennen aan vaststelling van de behoefte aan aanvulling van het recente ICAO-besluit inzake NOx met andere maatregelen die zich richten op regionale en lokale effecten van NOx en andere emissies van gassen, met de bedoeling de positieve gevolgen voor het milieu van de recente NOx-norm van de ICAO te versterken, welke alleen van toepassing is op nieuw ontworpen vliegtuigmotoren. De Commissie zal h ...[+++]

In this context, the Commission will attach priority to identifying the need of complementing the recent ICAO-decision on NOx with other measures targeting regional and local impacts of NOx and other gaseous emissions with a view to enhancing the environmental effectiveness of the recent ICAO NOx standard, which is only applicable to new engine design. and present its conclusions in 2001.


w