Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Coördinator groene koffiebonen
Coördinator ongebrande koffiebonen
Ecologisch duurzame groei
Ecologische corridor
Ecologische economie
Ecologische partij
Groendaken bouwen
Groendaken leggen
Groene
Groene ECU
Groene daken aanleggen
Groene daken leggen
Groene deviezen
Groene economie
Groene ecu
Groene groei
Groene koers
Groene partij
Groene rekeneenheid
Groene schijf
Groene valuta
Groene wisselkoers
Incubatietechnologie in groen water
Landbouwrekeneenheid
Milieuvriendelijke groei
Omrekeningskoers voor de landbouw
Procesbeheerder groene koffiebonen
Procesbeheerder ongebrande koffiebonen
Representatieve koers
Representatieve omrekeningskoers
Snelheid in de groene golf
Snelheid van voortplanting van de groene golf
Strategie voor groene economie
Transitie naar groene economie
Voortplantingssnelheid van de groene golf

Vertaling van "Groen " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
groene economie [ ecologisch duurzame groei | ecologische economie | groene groei | milieuvriendelijke groei | strategie voor groene economie | transitie naar groene economie ]

green economy [ ecological economy | ecologically sustainable growth | environmentally sustainable growth | green economy strategy | green economy transition | green growth | Alternative economy(STW) ]




groendaken leggen | groene daken aanleggen | groendaken bouwen | groene daken leggen

green roof establishing | vegetation on roof establishing | establish green roof | establishing vegetation on roof




representatieve koers [ groene deviezen | groene koers | groene rekeneenheid | groene valuta | groene wisselkoers | landbouwrekeneenheid | omrekeningskoers voor de landbouw | representatieve omrekeningskoers ]

representative rate [ agricultural conversion rate | agricultural unit of account | green exchange rate | green rate | green unit of account ]


snelheid in de groene golf | snelheid van voortplanting van de groene golf | voortplantingssnelheid van de groene golf

progression speed of the green wave


ecologische corridor | groene (door)gang | groene (doorgang

biological corridor | conservation corridor | green corridor | wildlife corridor


procesbeheerder groene koffiebonen | procesbeheerder ongebrande koffiebonen | coördinator groene koffiebonen | coördinator ongebrande koffiebonen

coffee coordinator | green coffee supervisor | green coffee manager | green coffee coordinator


ecologische partij [ groene partij ]

Ecology Party [ Ecologists(ECLAS) ]


incubatietechnologie in groen water

green water aquaculture systems | green water fish incubation systems | green water incubation technology | incubation systems using green water
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Groene economie, groene groei en groene banen werden op verschillende manieren en op basis van diverse statistische gegevens gedefinieerd[35].

Green economy, green growth and green jobs have been subject to various definitions supported by diverse of statistical data[35].


De EU werkt nauw samen met de IAO aan uitdagingen die met groene werkgelegenheid verband houden, zoals: erop toezien dat groene banen fatsoenlijke banen zijn; toepassing van arbeidsnormen, met name arbeidsinspectie, en gezondheid en veiligheid op het werk in groene banen; bestrijding van informele economie in groene sectoren, zoals afvalbeheer; anticiperen op toekomstige behoeften aan vaardigheden en vaststelling van een opleidingsbeleid dat het gemakkelijker maakt te voorzien in de vraag naar groene vaardigheden.

The EU cooperates closely with the ILO on green employment related challenges including: ensuring that green jobs are decent jobs; application of labour standards, in particular labour inspection and occupational safety and health in green employment; combatting informal economy in green sectors, such as waste management; anticipation of future skills needs and adopting training policies facilitating meeting green skills demand.


Volgens recente schattingen werkt in 42 % van de kmo's minstens één vol- of deeltijdse groene werknemer – een stijging met 5 % sinds 2012 – wat neerkomt op meer dan 20 miljoen banen in de hele EU. Het Groen Actieplan voor het mkb omvat acties ter ondersteuning van groen ondernemerschap voor innovatieve en circulaire ondernemingsmodellen in de ondernemingen van de toekomst.

According to recent estimates, 42% of SMEs have at least one full or part-time green employee – a 5% increase since in 2012 – amounting to more than 20 million jobs across the EU. The Green action plan for SMEs includes actions to support green entrepreneurship for innovative and circular business models in the companies of the future.


Daarnaast zijn de verschuiving van de belastingdruk van arbeid naar milieu (3.3.2), groene overheidsopdrachten (3.3.3) en groen ondernemerschap (3.3.4) even belangrijke gebieden om het scheppen van groene banen te steunen.

In addition, shifting taxation away from the labour towards environment taxation (3.3.2), green procurement (3.3.3) and green entrepreneurship (3.3.4) are equally important areas to support green job creation.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Zowel het handboek inzake groene overheidsopdrachten van de EU, als het groene aankoopbeleid en de groene actieplannen van Oostenrijk, Denemarken, Finland, Nederland, Zweden, en het Verenigd Koninkrijk bevatten goede voorbeelden voor het opstellen van dergelijke actieplannen.

Good examples for developing such action plans can be found in the EU green public procurement handbook as well as in the green purchasing policies and actions plans developed in Austria, Denmark, Finland, the Netherlands, Sweden and the United Kingdom.


33. erkent de cruciale rol van kmo's in de overgang naar een groene economie en in het scheppen van groene arbeidsplaatsen; steunt de doelstellingen van het groene actieplan voor kmo's en de bijbehorende maatregelen voor kmo's om het efficiënte gebruik van hulpbronnen te verbeteren, groen ondernemerschap te ondersteunen, kansen voor groenere waardeketens te benutten en de markttoegang voor groene kmo's te vergemakkelijken;

33. Recognises that SMEs play a key role in the transition to a green economy and in the creation of green jobs; supports the objectives of the Green Action Plan for SMEs and its SME-oriented actions to improve resource efficiency, support green entrepreneurship, exploit opportunities for greener value chains and facilitate market access for green SMEs;


36. vraagt de Commissie, de lidstaten en de regionale en lokale autoriteiten om het aspect van gendergelijkheid stelselmatig op te nemen in de vaststelling, de uitvoering en de bewaking van beleid voor het scheppen van groene banen op alle niveaus en zo gelijke kansen te waarborgen, en daarbij rekening te houden met de uitdagingen van het scheppen van groene banen in plattelandsgebieden; spoort de lidstaten en de regionale en lokale autoriteiten aan tot verdere inspanningen om vrouwen in staat te stellen volledig deel te hebben aan het formuleren van beleid, de besluitvorming en de uitvoering van een groene werkgelegenheidsstrategie die ...[+++]

36. Invites the Commission, the Member States the and regional and local authorities systematically to include a gender equality perspective in the definition, implementation and monitoring of green job creation policies at all levels, with a view to ensuring that equal opportunities are guaranteed, taking into account the challenges of green job creation in rural areas; encourages the Member States and regional and local authorities to make further efforts to enable women to participate fully in policy formulation, decision-making and the implementation of a green employment strategy that includes green skills;


8. vraagt de Commissie, de lidstaten en de regionale en lokale autoriteiten om het aspect van gendergelijkheid stelselmatig op te nemen in de definitie, de uitvoering en de bewaking van de groene banenschepping op alle niveaus en daarbij rekening te houden met de uitdagingen van groene banenschepping in landelijke gebieden; spoort de lidstaten en de regionale en lokale autoriteiten aan tot verdere inspanningen om vrouwen in staat te stellen volledig deel te hebben aan de beleidsformulering, besluitvorming en uitvoering voor een groene werkgelegenheidsstrategie die groene vaardigheden omvat;

8. Invites the Commission, the Member States the and regional and local authorities systematically to include a gender equality perspective in the definition, implementation and monitoring of green job creation policies at all levels, with a view to ensuring that equal opportunities are being guaranteed, taking into account the challenges of green job creation in rural areas; encourages the Member States and the regional and local authorities to make further efforts to enable women to participate fully in policy formulation, decision-making and the implementation of a green employment strategy that includes green skills;


32. verzoekt de lidstaten het brede scala aan fondsen en beschikbare financieringsinstrumenten van de EU – zoals de Europese structuur- en investeringsfondsen (ESIF), en het hefboompotentieel dat door synergieën ertussen kan worden bevorderd – volledig te benutten, om de mogelijkheden voor groene werkgelegenheid te ontwikkelen; dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan prioriteit te verlenen aan de financiering van micro-, kleine en middelgrote ondernemingen door middel van EFSI-investeringen die de ontwikkeling van de circulaire en groene economie en de totstandbrenging van groene en duurzame banen, ondersteunen; verzoekt de C ...[+++]

32. Calls on the Member States to exploit fully the wide range of EU funds and available financial instruments – such as the European Structural and Investments Funds (ESIF), and the leverage potentiality that synergies between them can foster – to develop the green employment potential; urges the Commission and the Member States to prioritise the financing of micro, small, and medium-sized enterprises through EFSI investments that support the development of the circular and green economy and the creation of green and sustainable jobs; calls on the Commission and the Member States to use the 2016 post-electoral revision of the Multiann ...[+++]


7. wijst erop dat groene infrastructuur een bijzonder belangrijke rol kan spelen in steden, waar vandaag een steeds groter deel van de bevolking woont en waar GI diensten kan leveren als schone lucht, beheersing van de temperatuur en verzachting van het lokale „hitte-eilandeffect”, recreatiegebieden, bescherming tegen overstromingen, regenwaterretentie en voorkoming van overstromingen, instandhouding van het grondwaterpeil, de afname van biodiversiteit herstellen of stoppen, matiging van extreme klimaatgebeurtenissen en de effecten daarvan en verbetering van de gezondheid van burgers en de levenskwaliteit in het algemeen, onder meer door ...[+++]

7. Points out that green infrastructure can play a particularly important role in cities, where an increasing proportion of the population is living today and where it can deliver services like clean air, temperature control and mitigation of the local ‘heat island effect’, recreation areas, flood protection, rainwater retention and flood prevention, maintenance of groundwater levels, restoring or halting the loss of biodiversity, alleviation of extreme weather and its effects, improving the health of citizens, and enhancing the quality of life in general, including by providing accessible and affordable areas for physical activity; str ...[+++]


w