Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afstaan van organen
Clandestiene handel
Handel in organen
Handeling per modaliteit
Illegale handel in menselijke organen en weefsels
Inplanting van organen
Ongeoorloofde handel in organen
Orgaanbank
Orgaandonor
Orgaantransplantatie
Smokkelarij
Wegnemen van organen
Zwarte handel
Zwarte markt

Traduction de «Handel in organen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
handel in organen [ ongeoorloofde handel in organen ]

trade in organs [ trafficking in organs ]




illegale handel in menselijke organen en weefsels

illicit trade in human organs and tissue


de organen van de Algemene Overeenkomst betreffende Tarieven en Handel

the organs of the General Agreement on Tariffs and Trade


orgaantransplantatie [ afstaan van organen | inplanting van organen | orgaanbank | orgaandonor | wegnemen van organen ]

organ transplant [ donation of organs | organ bank | organ donor | organ graft ]


letsels van intrathoracale organen met intra-abdominale organen en bekkenorganen

Injuries of intrathoracic organs with intra-abdominal and pelvic organs


letsel van intra-abdominaal orgaan (organen) met bekkenorgaan (-organen)

Injury of intra-abdominal organ(s) with pelvic organ(s)


zwarte handel [ clandestiene handel | smokkelarij | zwarte markt ]

illicit trade [ black market | clandestine trade | contraband | fraudulent trade | illicit traffic(UNBIS) ]


Omschrijving: Een zich herhalende of aanhoudende neiging om de genitaliën aan vreemden (doorgaans van de andere sekse) of aan mensen op openbare plaatsen te vertonen, zonder tot nauwer contact uit te nodigen of daarop uit te zijn. Doorgaans, maar niet altijd, bestaat er seksuele opwinding tijdens de vertoning en de handeling wordt meestal gevolgd door masturbatie.

Definition: A recurrent or persistent tendency to expose the genitalia to strangers (usually of the opposite sex) or to people in public places, without inviting or intending closer contact. There is usually, but not invariably, sexual excitement at the time of the exposure and the act is commonly followed by masturbation.


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Teneinde de vereisten van deze verordening verder uit te werken, moet aan de Commissie de bevoegdheid worden gegeven om overeenkomstig artikel 290 van het VWEU gedelegeerde handelingen vast te stellen om de uitsluiting op het toepassingsgebied van de verordening uit te breiden tot bepaalde publieke organen en centrale banken van derde landen en tot bepaalde aangewezen publieke organen van derde landen die een koppelingsovereenkomst met de Unie hebben zoals bedoeld in artikel 25 van Richtlijn 2003/87/EG, met betrekking tot de indicator ...[+++]

In order to specify the requirements set out in this Regulation, the power to adopt acts in accordance with Article 290 TFEU should be delegated to the Commission in respect of the exemption from the scope of this Regulation of certain public bodies and central banks of third countries and of certain designated public bodies of third countries that have a linking agreement with the Union within the meaning of Article 25 of Directive 2003/87/EC; the indicators for manipulative behaviour listed in Annex I to this Regulation; the thresholds for determining the application of the public disclosure obligation to emission allowance market pa ...[+++]


Bovendien volgt uit vaste rechtspraak dat de nationale rechterlijke instanties weliswaar de voor hen aangevoerde ongeldigheidsgronden tegen een handeling van de instellingen, de organen en de instanties van de Unie kunnen verwerpen, maar dat alleen het Hof een dergelijke handeling ongeldig kan verklaren.

It follows, moreover, from settled case-law that although national courts and tribunals may reject pleas raised before them challenging the validity of acts of an institution, body, office or agency of the Union, the Court has exclusive jurisdiction to declare such acts invalid.


53. verzoekt de lidstaten met klem daar waar nodig hun Wetboek van Strafrecht aan te passen om ervoor te zorgen dat personen die zich schuldig maken aan illegale handel in organen op adequate wijze worden vervolgd, onder meer door de invoering van straffen voor medisch personeel dat betrokken is bij de transplantatie van door illegale handel verkregen organen, en tevens alles te doen wat in hun macht ligt om te voorkomen dat potentiële ontvangers hun toevlucht nemen tot illegaal verhandelde organen en weefsels; benadrukt dat hierbij moet worden gedacht aan het voorzien in een strafrechtelijke aansprakelijkheid voor EU-burgers die binnen ...[+++]

53. Urges the Member States, where necessary, to amend their criminal codes to ensure that those responsible for organ trafficking are adequately prosecuted, including sanctions for medical staff involved in transplantation of organs obtained from trafficking, while making every effort to discourage potential recipients from seeking trafficked organs and tissues; stresses that that consideration should be given to making EU citizens criminally liable for purchasing organs inside or outside the EU;


53. verzoekt de lidstaten met klem daar waar nodig hun Wetboek van Strafrecht aan te passen om ervoor te zorgen dat personen die zich schuldig maken aan illegale handel in organen op adequate wijze worden vervolgd, onder meer door de invoering van straffen voor medisch personeel dat betrokken is bij de transplantatie van door illegale handel verkregen organen, en tevens alles te doen wat in hun macht ligt om te voorkomen dat potentiële ontvangers hun toevlucht nemen tot illegaal verhandelde organen en weefsels, hierbij zou ook moeten worden gedacht aan de strafrechtelijke aansprakelijkheid van Europese burgers die binnen of buiten de Uni ...[+++]

53. Urges the Member States, where necessary, to amend their criminal codes to ensure that those responsible for organ trafficking are adequately prosecuted, including sanctions for medical staff involved in transplantation of organs obtained from trafficking, while making every effort to discourage potential recipients from seeking trafficked organs and tissues; this should include the consideration of criminal liability of European citizens who have purchased organs inside or outside the Union;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
10. verzoekt de lidstaten met klem daar waar nodig hun Wetboek van Strafrecht aan te passen om ervoor te zorgen dat personen die zich schuldig maken aan illegale handel in organen op adequate wijze worden vervolgd, onder meer door de invoering van straffen voor medisch personeel dat betrokken is bij de transplantatie van door illegale handel verkregen organen, en tevens alles te doen wat in hun macht ligt om te voorkomen dat potentiële ontvangers hun toevlucht nemen tot illegaal verhandelde organen en weefsels, hierbij zou ook moeten worden gedacht aan de strafrechtelijke aansprakelijkheid van Europese burgers die binnen of buiten de Uni ...[+++]

10. Urges the Member States, where necessary, to amend their criminal codes to ensure that those responsible for organ trafficking are adequately prosecuted, including sanctions for medical staff involved in transplantation of organs obtained from trafficking, while making every effort to discourage potential recipients from seeking trafficked organs and tissues; this should include the consideration of criminal liability of European citizens who have purchased organs inside or outside the Union;


Bij orgaandonatie- en transplantatie komen onaanvaardbare praktijken voor, zoals handel in menselijke organen, die soms verband houdt met handel in mensen met het doel bij hen organen te verwijderen, iets wat een ernstige schending van de grondrechten en met name van de menselijke waardigheid en de lichamelijke integriteit inhoudt.

Unacceptable practices in organ donation and transplantation include trafficking in organs, sometimes linked to trafficking in persons for the purpose of the removal of organs, which constitutes a serious violation of fundamental rights and, in particular, of human dignity and physical integrity.


Het gaat onder meer om de volgende strafbare feiten: deelneming aan een criminele organisatie, terrorisme, mensenhandel, kinderpornografie, handel in organen, handel in verdovende middelen, wapenhandel, handel in explosieven en nucleaire stoffen, corruptie, informaticacriminaliteit, racisme, milieumisdrijven, verkrachting, ontvoering, namaak, enz. Het gaat om dezelfde lijst als de lijst die de lidstaten gebruiken in het kader van het Europees aanhoudingsbevel.

These include: participation in a criminal organisation, terrorism, trafficking in human beings, child pornography, illicit trafficking in human organs, narcotics, arms, explosives or nuclear material, corruption, computer-related crime, racism, crimes against the environment, rape, abduction, counterfeiting, etc. The list of offences is the same as that used by the Member States in the European Arrest Warrant.


De handel in organen en weefsels kan ook tot aanzienlijke gevaren voor de ontvanger leiden, omdat een donor die zonder instemming of onder financiële druk organen of weefsels afstaat mogelijkerwijs geen volledige openheid over zijn of haar medische voorgeschiedenis verschaft.

Trade in organs and tissues can also entail significant risks for the recipient, because a donor who donates without consent or under financial pressure may not disclose his medical history.


(4) Een belangrijke stap bij de bestrijding van de illegale handel in organen, delen van organen en weefsels is het verdrag van de Raad van Europa inzake de rechten van de mens en de biogeneeskunde dat op 4 april 1997 in Oviedo is gesloten en op 1 december 1999 in werking is getreden.

(4) An important step in the attempt to combat illegal trafficking in human organs, parts of organs and tissues, is the Convention of the Council of Europe on Human Rights and Biomedicine which was signed in Oviedo on 4 April 1997 and came into force on 1 December 1999.


Hoewel in de verordening wordt bepaald dat verzoeken ter verrichting van een handeling tot het verkrijgen van bewijs rechtstreeks aan het bevoegde gerecht van de lidstaat worden gezonden en dat centrale organen slechts "in uitzonderingsgevallen" verzoeken aan het bevoegde gerecht moeten doen toekomen, blijkt uit de studie dat centrale organen "soms" of zelfs "vaak" verzoeken aan het bevoegde gerecht zenden.

Despite the fact that the Regulation provides that the transmission of requests for the performance of taking of evidence is to be made directly between Member States’ courts, and that consequently central bodies should forward requests to the competent court only "in exceptional cases", the study indicates that central bodies "sometimes" or even "often" forward requests to the competent court.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Handel in organen' ->

Date index: 2022-11-06
w