Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communautair recht-intern recht
Communautair recht-nationaal recht
EU-recht - internationaal recht
EU-recht - nationaal recht
Humanitair recht
IDLI
IDLO
IHR
Internationaal humanitair recht
Internationaal recht-intern recht
Internationale Organisatie voor Ontwikkelingsrecht
Internationale misdrijven
Misdaad naar internationaal recht
Misdrijf tegen het internationale recht
Nationaal recht - recht van de Europese Unie
Nationaal recht-internationaal recht
Recht van de Europese Unie - nationaal recht

Vertaling van "Internationaal recht-intern recht " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
internationaal recht-intern recht [ nationaal recht-internationaal recht ]

international law - national law [ national law - international law ]


EU-recht - internationaal recht

EU law - international law [ European Union law - international law ]


EU-recht - nationaal recht [ communautair recht-intern recht | communautair recht-nationaal recht | nationaal recht - recht van de Europese Unie | recht van de Europese Unie - nationaal recht ]

EU law - national law [ Community law - national law | European Union law - national law | national law - Community law | national law - European Union law ]


internationale misdrijven | misdaad naar internationaal recht | misdrijf tegen het internationale recht

crime under international law | international crime


humanitair recht | internationaal humanitair recht | IHR [Abbr.]

international humanitarian law | IHL [Abbr.]


IDLO | Internationaal Instituut voor het Recht inzake Ontwikkeling | Internationale Organisatie voor het Recht inzake Ontwikkeling | Internationale Organisatie voor Ontwikkelingsrecht | IDLI [Abbr.]

International Development Law Institute | IDLI [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. is van mening dat het, gegeven het genocidale en expansionistische karakter van IS/Daesh en de bedreiging die er voor de wereld en voor de Europese veiligheid in het bijzonder van uitgaat, geen optie is deze bedreiging alleen in te dammen en dat alle gebieden die momenteel onder controle van IS/Daesh staan, bevrijd moeten worden; steunt daarom de mondiale campagne tegen IS/Daesh en onderstreept dat samenwerking geboden is met alle regionale en lokale actoren die vastbesloten zijn om ISIL/Daesh in het kader van een gemeenschappelijke, veelzijdige langetermijnstrategie te verslaan; benadrukt in dit verband dat bij elke militaire campagne gericht op de bevrijding van de door IS/Daesh gecontroleerde gebieden, het ...[+++]

3. Takes the view that, given the genocidal and expansionist nature of IS/Daesh and the threat it represents globally, and to European security in particular, mere containment of this threat is not an option, and that all the territories currently under the control of IS/Daesh should be liberated; supports, therefore, the global campaign against IS/Daesh and stresses the need to work with all the regional and local actors committed to its defeat under a common, multifaceted, and long-term strategy; emphasises, in this regard, that any military campaign of liberation of the territories under IS/Daesh control should adhere strictly to international humanitarian law (I ...[+++]


Er zal bijzondere aandacht worden besteed aan de mensenrechten en het internationaal humanitair recht, de bescherming van burgers en Resolutie 1325 van de VN‑Veiligheids­raad, alsmede aan de interne gedragscodes en het toezicht op de strijdkrachten door het burgerlijk gezag.

Particular attention will be paid to human rights, international humanitarian law, the protection of civilians, United Nations Security Council Resolution 1325 and to internal rules of conduct and the control of the armed forces by the civilian government.


De willekeurige detentie van intern ontheemden in Sri Lanka vormt een duidelijke schending van het internationaal recht.

Indiscriminate detention of IDPs in Sri Lanka is a clear violation of international law.


2. Op het gebied van de internationale betrekkingen en uitwisseling wordt het Amerikaanse recept overgenomen voor het uitvoeren van intern recht en de omzetting daarvan in internationaal recht door de invoering van onaanvaardbare clausules inzake "democratie", "terrorisme", "mensenrechten" – zelfs in handelsbetrekkingen – en door korte metten te maken met fundamentele beginselen van het internationaal recht.

2. In the field of international relations and dealings it adopts an American recipe for exporting internal law and converting it to international law by laying down unacceptable 'democracy', 'terrorism' and 'human rights' clauses, even in trade, thereby overturning basic principles of international law.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
137. hamert er nogmaals op dat het interne beleid van de EU naleving van het internationaal recht inzake de mensenrechten dient te stimuleren en dat de lidstaten ervoor moeten zorgen dat hun wetgeving strookt met onder andere de verplichtingen die voortvloeien uit de verdragen van Genève, het verdrag tegen foltering, het genocideverdrag en het Statuut van Rome van het Internationaal Strafhof; is ingenomen met de vooruitgang die is geboekt bij de invoering van universele jurisdictie in sommige lidstaten; spoort met het oog op meer coherentie van het interne en het externe beleid de Raad, de Comm ...[+++]

137. Reiterates the importance of EU internal policy promoting adherence to international human rights law and the need for Member States to legislate in a way consistent with, inter alia, the obligations arising out of the Geneva Conventions, the Convention against Torture, the Genocide Convention and the Rome Statute of the ICC; welcomes the progress made in the application of universal jurisdiction in some Member States; in pursuit of greater coherence of internal and external policies, encourages the Council, the Commission and the Member States to incorporate the fight against impunity for serious international crimes in the devel ...[+++]


137. hamert er nogmaals op dat het interne beleid van de EU naleving van het internationaal recht inzake de mensenrechten dient te stimuleren en dat de lidstaten ervoor moeten zorgen dat hun wetgeving strookt met onder andere de verplichtingen die voortvloeien uit de verdragen van Genève, het verdrag tegen foltering, het genocideverdrag en het Statuut van Rome van het Internationaal Strafhof; is ingenomen met de vooruitgang die is geboekt bij de invoering van universele jurisdictie in sommige lidstaten; spoort met het oog op meer coherentie van het interne en het externe beleid de Raad, de Comm ...[+++]

137. Reiterates the importance of EU internal policy promoting adherence to international human rights law and the need for Member States to legislate in a way consistent with, inter alia, the obligations arising out of the Geneva Conventions, the Convention against Torture, the Genocide Convention and the Rome Statute of the ICC; welcomes the progress made in the application of universal jurisdiction in some Member States; in pursuit of greater coherence of internal and external policies, encourages the Council, the Commission and the Member States to incorporate the fight against impunity for serious international crimes in the devel ...[+++]


geboren in 1938; hoogleraar internationaal recht en titularis van de Jean Monnet-leerstoel voor het recht van de Europese Gemeenschappen aan de universiteit van Bologna; doctor honoris causa van de universiteit Carlos III te Madrid; gasthoogleraar aan de volgende universiteiten: Johns Hopkins (Bologna Center), St. Johns (New York), Georgetown, Parijs II, Georgia (Athens) en het Institut Universitaire International (Luxemburg); coördinator van het European Business Law Pallas Program van de universiteit van Nijmegen; lid van het raadgevend comité van de Commissie van de Europese Gemeenschappe ...[+++]

Born 1938; Professor of International Law and holder of the Jean Monnet Chair of European Community law at the University of Bologna; Doctor honoris causa of the Carlos III University, Madrid; visiting professor at the Johns Hopkins University (Bologna Center), the Universities of St. Johns (New York), Georgetown, Paris-II, Georgia (Athens) and the Institut universitaire international (Luxembourg); co-ordinator of the European Business Law Pallas Program of the University of Nijmegen; member of the consultative committee of the Commission of the European Communities on public procurement; Under-Secretary of State for Trade and Indu ...[+++]


geboren in 1954; doctor in de rechtsgeleerdheid van de universiteit van Moskou; doctor habilitas in de rechtsgeleerdheid van de universiteit van Warschau; hoogleraar aan de universiteit van Vilnius: internationaal recht (sinds 1981), rechten van de mens (sinds 1991) en gemeenschapsrecht (sinds 2000) ; directeur-generaal van het departement Europees recht van de regering; hoogleraar Europees recht aan de universiteit van Vilnius, bekleder van de leerstoel Jean Monnet; ...[+++]

Born 1954; Doctor of Laws of the University of Moscow; Doctor habil. in law, University of Warsaw; Professor at the University of Vilnius: international law (since 1981), human rights law (since 1991) and Community law (since 2000); Director-General of the Government’s European Law Department; Professor of European law at the University of Vilnius, holder of the Jean Monnet Chair; President of the Lithuanian European Union Studies Association; President of the Parliamentary working group on constitutional reform relating to Lithuanian accession; M ...[+++]


A. overwegende dat op 17 juli 1998 het Statuut van het permanente Internationaal Strafgerechtshof (International Criminal Court (ICC)), dat gemachtigd is recht te spreken over oorlogsmisdaden, genocide en misdaden tegen de menselijkheid, te Rome werd goedgekeurd met 120 stemmen voor en 7 tegen bij 19 onthoudingen,

A. whereas on 17 July 1998 the Statute of the Permanent International Criminal Court (ICC) to judge war crimes, genocide and crimes against humanity was adopted in Rome by 120 votes to 7 with 19 abstentions,


- naleving van het internationaal recht, waarbij met name de soevereiniteit en de territoriale onschendbaarheid van de staten, het beginsel van niet-inmenging in interne aangelegen- heden, en alle mensenrechten en fundamentele vrijheden volledig worden geëerbiedigd.

- conformity with international law, in particular with full respect for the sovereignty and the territorial integrity of States, non intervention in internal affairs of States, and all human rights and fundamental freedoms.


w