Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Actieplan ten behoeve van de consumenten
Bescherming van de consument
Chafea
Consumentenbescherming
Consumentisme
DG Gezondheid en Consumenten
Directoraat-generaal Gezondheid en Consumenten
EACEA
EACI
EAHC
EBCU
ERCEA
Easme
Elektronische handel tussen bedrijven en consumenten
Empowerment van consumenten
Gegevensprivacy voor consumenten
Handel tussen bedrijven en consumenten
INEA
Informatiegeheimhouding
Kooptrends van consumenten analyseren
Mondigheid van consumenten
REA
Recht van de consument
TEN-T EA
Toegangscontrole voor gegevens
Uitvoerend Agentschap Europese Onderzoeksraad
Uitvoerend Agentschap Onderzoek
Uitvoerend Agentschap innovatie en netwerken
Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten
Uitvoerend agentschap
Vertrouwelijkheid van informatie

Traduction de «Mondigheid van consumenten » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
empowerment van consumenten | mondigheid van consumenten

consumer empowerment | empowerment of consumers


Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid en voeding | Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding | Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten | Chafea [Abbr.] | EAHC [Abbr.]

Consumers, Health and Food Executive Agency | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for the Public Health Programme | Chafea [Abbr.] | EAHC [Abbr.] | PHEA [Abbr.]


Elektronische handel tussen bedrijven en consumenten | Handel tussen bedrijven en consumenten

B2C | B2C commerce | B-to-C | Business-to-consumer | Business-to-consumer commerce | Business-to-customer


uitvoerend agentschap [ Chafea | EACEA | EACI | EAHC | Easme | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA | Uitvoerend Agentschap Europese Onderzoeksraad | Uitvoerend Agentschap innovatie en netwerken | Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur | Uitvoerend Agentschap Onderzoek | Uitvoerend Agentschap voor concurrentievermogen en innovatie | Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding | Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten | Uitvoerend Agentschap voor het trans-Europees vervoersnetwe ...[+++]

executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]


DG Gezondheid en Consumenten | directoraat-generaal Gezondheid en Consumenten

DG Health and Consumers | Directorate-General for Health and Consumers


kooptrends van consumenten analyseren

analyse a consumers buying trends | scrutinise consumer buying trends | analyse consumer buying trends | consumer buying trends analysis


bescherming van de consument [ actieplan ten behoeve van de consumenten | consumentenbescherming | consumentisme | EBCU | recht van de consument ]

consumer protection [ consumerism | consumer policy action plan | consumers' rights ]


gegevensprivacy voor consumenten | informatiegeheimhouding | toegangscontrole voor gegevens | vertrouwelijkheid van informatie

data access control | data confidentiality | consumer data privacy | information confidentiality
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Volgens het pakket voor de mondigheid van consumenten, dat op 11 april 2011 door de Commissie werd gepubliceerd, bevestigt de gebrekkige kennis onder consumenten over hun rechten dat zij moeten worden opgeleid en geïnformeerd.

The Consumer empowerment package published by the European Commission on 11 April 2011 exposed the lack of consumer awareness of their rights and confirmed the need to inform and educate consumers.


Daarom moet de mondigheid van consumenten worden gestimuleerd, evenals hun kennis van hun rechten, een duidelijke en transparante informatievoorziening, consumentenorganisaties en eenvoudige en toegankelijke herstelmaatregelen.

As a result, it is necessary to boost consumer empowerment, knowledge of consumer rights, clear and transparent information, consumer organisations and simple and accessible means of redress.


D. overwegende dat in de Unie gestreefd wordt naar een hoog niveau van bewustwording, mondigheid en bescherming van consumenten, alsmede naar het tot stand brengen van een goed evenwicht voor wat het concurrentievermogen van uniale ondernemingen en economieën betreft, met name door het beschermen van de gezondheid, veiligheid en economische belangen van consumenten, evenals door het bevorderen van hun recht op voorlichting, vorming en vereniging;

D. whereas the Union has the objectives of achieving a high level of consumer awareness, empowerment and protection as well as striking the right balance as regards the competitiveness of the Union’s businesses and economies, notably by protecting consumers’ health and safety and economic interests, as well as promoting their rights to information, education and organisation;


D. overwegende dat in de Unie gestreefd wordt naar een hoog niveau van bewustwording, mondigheid en bescherming van consumenten, alsmede naar het tot stand brengen van een goed evenwicht voor wat het concurrentievermogen van uniale ondernemingen en economieën betreft, met name door het beschermen van de gezondheid, veiligheid en economische belangen van consumenten, evenals door het bevorderen van hun recht op voorlichting, vorming en vereniging;

D. whereas the Union has the objectives of achieving a high level of consumer awareness, empowerment and protection as well as striking the right balance as regards the competitiveness of the Union’s businesses and economies, notably by protecting consumers’ health and safety and economic interests, as well as promoting their rights to information, education and organisation;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Uit de enquête over de mondigheid van de consument is gebleken dat slechts 16 % van de consumenten die problemen hadden, contact met de consumentenorganisaties of de autoriteiten opnam om tot een oplossing te komen.

The Consumer Empowerment survey showed that, of those consumers who experienced problems, only 16 % contacted consumer organisations or public authorities to resolve them.


Het pakket ter bevordering van de mondigheid van de consument dat op 11 april door de Commissie is gepubliceerd heeft duidelijk laten zien dat consumenten zich te weinig bewust zijn van hun rechten en dat de mondigheid van de consument moet worden verbeterd.

The Consumer empowerment package published by the European Commission on 11 April 2011 has exposed the lack of consumer awareness of their rights and confirmed the need to tackle consumers’ empowerment.


Een onderzoek naar de mondigheid van consumenten zal onder andere de algemene klachtbereidheid van consumenten in kaart brengen.

A survey of consumer empowerment will, inter alia, map the willingness of consumers to complain in general.


Het onderzoek is uitgevoerd in 2010 in 29 landen (EU-27, IJsland en Noorwegen) onder 56 471 consumenten; er is gebruik gemaakt van 70 vragen betreffende de drie belangrijkste aspecten van mondigheid: consumentenvaardigheden, het bewustzijn van consumentenrechten en de assertiviteit van consumenten.

The survey was carried out in 2010 in 29 countries (EU27, Iceland and Norway), with 56,471 consumers, using 70 questions covering 3 main dimensions of empowerment : consumer skills; consumer awareness of their rights; consumer assertiveness.


Het internet en de media vervullen een sleutelrol voor de mondigheid van de consument, omdat meer dan 38% van de consumenten gebruikmaakt van internet om producten te vergelijken en omdat de media de burgers rechtstreeks kunnen bereiken.

The internet and the media have a key role to play in consumer empowerment with more than 38% of consumers using the internet to compare products and given the media's capacity to reach citizens directly.


w