Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Op eigen wielen lopen
Op eigen wielen lopend
Op eigen wielen rijden
Op eigen wielen rijdend
Vervoer op eigen wielen

Traduction de «Op eigen wielen rijdend » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
op eigen wielen lopend | op eigen wielen rijdend

running on its own wheels


op eigen wielen lopen | op eigen wielen rijden

to run on its own wheels


vervoer op eigen wielen

vehicle running on its own wheels
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De definitie moet als volgt luiden: „voertuig” een spoorvoertuig dat op eigen wielen voortbeweegt op spoorlijnen, met of zonder aandrijving”.

The definition should read: ‘vehicles’ means a railway vehicle suitable to circulate on its own wheels on railway lines with or without traction’.


42) „locomotief”: een spoorvoertuig dat is ontworpen om direct via de eigen wielen of indirect via de wielen van andere spoorvoertuigen te voorzien in de aandrijfkracht voor de eigen voortbeweging en voor de voortbeweging van andere spoorvoertuigen die zijn ontworpen voor het vervoer van vracht, passagiers en andere uitrustingsstukken, en dat zelf niet is ontworpen of bestemd om vracht of passagiers te vervoeren, behalve de personen die het bedienen.

‘locomotive’ means a railway vehicle designed to provide, either directly through its own wheels or indirectly through the wheels of other railway vehicles, the motive power for propelling itself and for propelling other railway vehicles that are designed to carry freight, passengers and other equipment, itself being designed or intended not to carry freight or passengers, other than those operating it.


43) „treinstel”: een spoorvoertuig dat is ontworpen om direct via de eigen wielen of indirect via de wielen van andere spoorvoertuigen te voorzien in de aandrijfkracht voor de eigen voortbeweging, en dat specifiek is ontworpen voor het vervoer van goederen of passagiers, of zowel goederen als passagiers, en geen locomotief is.

‘railcar’ means a railway vehicle designed to provide, either directly through its own wheels or indirectly through the wheels of other railway vehicles, the motive power for propelling itself, and is specifically designed to carry goods or passengers, or both goods and passengers, and is not a locomotive.


„wagen”: spoorvoertuig zonder eigen aandrijving dat op eigen wielen op rails rijdt en wordt gebruikt voor het vervoer van goederen.

‘wagon’ shall mean any rail vehicle without its own means of propulsion that runs on its own wheels on railway tracks and is used for the carriage of goods.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
„voertuig”: een spoorvoertuig dat op eigen wielen voortbeweegt op spoorlijnen, met of zonder tractie.

‘vehicle’ means a railway vehicle that runs on its own wheels on railway lines, with or without traction.


Met de wijziging wordt beoogd een nieuwe toelichting bij artikel 3 van de TIR-Overeenkomst op te nemen. Deze toelichting heeft betrekking op het vervoer, op eigen wielen, van personenauto's onder dekking van TIR-carnets.

The amendment will incorporate a new explanatory note in Article 3 of the TIR Convention, which concerns the transport of passenger cars on their own wheels under the TIR procedure.


- Is het dienstig een specifieke richtlijn aan te nemen inzake de organisatie van de arbeidstijd van onder Verordening nr. 3820/85 vallend rijdend personeel, opdat kan worden beschikt over een duidelijke en nauwkeurige definitie van de arbeidstijd? Is het nodig om eigen rijders voorlopig van deze richtlijn uit te sluiten en hun positie twee jaar na de inwerkingtreding van deze tekst opnieuw te bespreken, in het licht van een evalua ...[+++]

the advisability of adopting a specific Directive concerning the organisation of working time for mobile workers covered by Regulation No 3820/85 which would set a clear and precise definition of working time; the advisability of the provisional exclusion of self-employed drivers from the scope of the Directive, that exclusion being re-examined two years after the entry into force of the text, in the light of an evaluation by the Commission of the practical consequences;


Het voorzitterschap heeft de Raad geïnformeerd over de stand van zaken in verband met het voorstel voor een richtlijn inzake de organisatie van de arbeidstijd van rijdend personeel in het wegvervoer en eigen rijders.

The Presidency presented to the Council the state of play regarding the proposal for a Directive concerning the organisation of working time for mobile workers performing road transport activities and for self-employed drivers.


Het voorstel heeft tot doel een basisbescherming te bieden aan rijdend personeel in het wegvervoer en de verkeersveiligheid en de gezondheid van deze werknemers en eigen rijders te verbeteren door minimale dagelijkse en wekelijkse rustperiodes en passende rustpauzes vast te stellen. Het voorziet in een arbeidstijd van ten hoogste 60 uur per week, waarbij de maximale gemiddelde werkweek over een referentieperiode van 4 maanden beperkt is tot 48 uur. De arbeidstijd omvat niet alleen de tijd die achter het stuur wordt doorgebracht, maar ...[+++]

The aim of the proposal is to provide basic protection for mobile workers performing road transport activities and to improve road safety and health of these workers and self-employed drivers by granting a minimum daily and weekly periods of rest, and adequate breaks. It provides for a maximum weekly working time of 60 hours, with the maximum average working week limited to 48 hours over a 4-month reference period. The working time covers not only time spent at the wheel but also such activities as loading, maintenance and cleaning.


Het betrokken voorstel heeft tot doel een basisbescherming te bieden aan rijdend personeel in het wegvervoer en de verkeersveiligheid en de gezondheid van deze werknemers en eigen rijders te verbeteren door minimale dagelijkse en wekelijkse rustperiodes en passende rustpauzes vast te stellen. Het voorziet in een arbeidstijd van ten hoogste 60 uur per week, waarbij de maximale gemiddelde werkweek over een referentieperiode van 4 maanden beperkt is tot 48 uur. De arbeidstijd omvat niet alleen de tijd die achter het stuur wordt doorgebra ...[+++]

The aim of this proposal is to provide basic protection to mobile workers performing road transport activities and to improve road safety and health of these workers and self-employed drivers by granting a minimum daily and weekly periods of rest, and adequate breaks. It provides for a maximum weekly working time of 60 hours, with the maximum average working week limited to 48 hours over a 4-month reference period. The working time covers not only time spent at the wheel but also such activities as loading, maintenance and cleaning.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Op eigen wielen rijdend' ->

Date index: 2024-07-20
w