Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanvullend onderwijs
Buitengewoon onderwijs
Buitenschoolse vorming
Commissie Open School
Departement van een middelbare school beheren
Departement van een secundaire school beheren
Experimentele school
Gedragsproblemen op school
Interventies in open lucht monitoren
Nieuwe pedagogie
Onderwijs voor buitengewoon begaafden
Onderwijsinstelling
Open pannen bedienen
Open pannen onderhouden
Open school
Pedagogisch experiment
Pedagogisch onderzoek
Pedagogische vernieuwing
Pilootschool
School
School voor doofstommen
School voor gehandicapte kinderen
School voor slechthorende kinderen
Stichting Proefprojecten Open School
Toezicht houden op interventies in open lucht

Vertaling van "Open school " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


nieuwe pedagogie [ buitenschoolse vorming | experimentele school | open school | pedagogische vernieuwing | pedagogisch experiment | pedagogisch onderzoek | pilootschool ]

new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]




Stichting Proefprojecten Open School

Open School Pilot Projects Association


onderwijsinstelling [ school ]

educational institution [ school | teaching institution ]


buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]

special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]


departement van een middelbare school beheren | departement van een secundaire school beheren

manage secondary school departments | managing secondary school department | manage secondary school department | manages secondary school department


open pannen bedienen | open pannen onderhouden

tend an open pan | tending open pans | take care of open pans | tend open pans


interventies in open lucht monitoren | toezicht houden op interventies in open lucht

monitor interventions outdoors | observe outdoor interventions | monitor interventions in the outdoors | supervise external interventions


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
adequate open en transparante kwaliteitsborgingmechanismen en plannings- en voortgangsprocedures op school, opgesteld en uitgevoerd met de actieve betrokkenheid van de gehele schoolgemeenschap (leidinggevenden op school, onderwijzend en niet-onderwijzend personeel, leerlingen, ouders en familieleden).

adequate open and transparent quality assurance mechanisms and school planning and improvement processes, established and implemented with the active involvement of the entire school community (school leaders, teaching and non-teaching staff, learners, parents and families).


· ervoor zorgen dat vóór 2020 elke school over een breedbandverbinding beschikt, in het beste geval ook in de klaslokalen, de ICT-apparatuur van scholen verbeteren, en toegankelijke en open nationale vindplaatsen op het gebied van digitaal leren ontwikkelen met behulp van de structuur‑ en investeringsfondsen.

· Connect every school, ideally including connectivity to individual classrooms, to broadband, upgrade their ICT equipment, and develop accessible, open national digital learning repositories using structural and investment funds by 2020.


onderwijzend personeel en leidinggevenden op school op alle niveaus van onderwijs en opleiding ondersteuning te bieden bij het ontwikkelen van hun eigen digitale competentie door middel van initiële opleidingen en voortdurende professionele ontwikkeling, alsmede van de pedagogische vaardigheden die nodig zijn om in hun onderwijs gebruik te maken van nieuwe technologieën en open onderwijsbronnen en om mediageletterdheid en kritisch denken bij leerlingen van alle leeftijden en achtergronden op een doeltreffende manier te benaderen.

Support teaching staff and school leaders at all levels of education and training in developing through initial training and continuous professional development their own digital competence, as well as the pedagogical skills needed to use new technologies and open educational resources in their teaching and to address the issues of media literacy and critical thinking in an effective manner with learners of all ages and backgrounds.


14. benadrukt dat de risico's van de politisering van het openbaar bestuur geëlimineerd moeten worden en dat er een op verdiensten gebaseerd en deskundig openbaar bestuur gecreëerd moet worden met een transparante manier van functioneren, dat wetten kan goedkeuren en uitvoeren; is ingenomen met de procedure voor de oprichting van een Albanese school voor openbaar bestuur; spreekt zijn tevredenheid uit over de benoeming van een ombudsman, die op een open en transparante wijze heeft plaatsgevonden, en pleit voor voldoende politieke on ...[+++]

14. Stresses the need to eliminate the risks of politicising public administration, and to create a merit-based and professional public administration which operates transparently and is able to adopt laws and implement them; welcomes the procedure for the creation of the Albanian School for Public Administration; expresses its satisfaction over the appointment of the ombudsman in an open and transparent manner and calls for sufficient political support for that institution;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. benadrukt dat de fundamenten voor de toekomstige onderwijscarrière en het welzijn van een kind in de vroege jeugd worden gelegd en kunnen helpen een kind vertrouwd te maken met een leven lang leren, onderstreept dat de vroege jeugd een periode is waarin een open houding, het leren van vreemde talen en het kunnen aangaan van sociale contacten - noodzakelijke bagage voor de maatschappij van morgen - moeten worden aangemoedigd, zodat het kind vanaf jonge leeftijd gemakkelijker kan integreren op school en in de maatschappij, waarmee vo ...[+++]

1. Emphasises that the foundations for a child's future educational path and well-being are laid in the early years of childhood and can help to instil the idea of lifelong learning, and that early childhood is a time when receptiveness, language learning and the ability to form social contacts – attributes that will be essential in tomorrow's society – should be encouraged so as to facilitate the child's integration into both school and society from an early age, thus combating ESL; reiterates the call contained in its resolution on ...[+++]


Het omvormen van scholen tot leergemeenschappen met één visie op de ontwikkeling van de school, die door alle actoren wordt gedragen, het benutten van de ervaring en kennis van allen en het creëren van een open, inspirerende en aangename omgeving moedigen jonge mensen aan om onderwijs en opleiding voort te zetten.

Developing schools into learning communities based on a common vision for school development shared by all stakeholders, using the experience and knowledge of all, and providing an open-minded, inspiring and comfortable environment to encourage young people to continue in education and training.


(EN) ‘is bezorgd over de situatie van huidige en toekomstige jonge leerlingen van de Europese scholen in Brussel ten gevolge van de uitgestelde en nog steeds niet gerealiseerde opening van de vierde school in Laken en van de huidige inschrijvingsprocedure die ertoe leidt dat de kinderen onaanvaardbaar lang onderweg zijn; verwacht van de Commissie dat zij, in samenwerking met het Secretariaat-generaal van de Europese scholen in Brussel, tegen eind maart 2009 een aangepaste inschrijvingsprocedure voorstelt met objectieve en bevattelijke criteria (met inbegrip van de hoofdverblijfplaats en de reeds ingeschreven broers en zussen), die tegen ...[+++]

‘Notes with concern the situation of present and future young pupils in the European Schools in Brussels resulting from the delayed and still pending opening of the fourth school in Laeken and the current enrolment procedure leading to long and unacceptable travelling times for the children; expects the Commission, in cooperation with the Secretariat-General of the European Schools in Brussels, to present a revised enrolment procedure by the end of March 2009 with objective and comprehensible criteria (including the principal residen ...[+++]


Moet het een elitaire school zijn of een universele, die iedereen een strikte vorm en vast curriculum voorschrijft? Of moet het een school zijn waar ruimte is voor bepaalde stromingen en die rekening houdt met nationale en regionale tradities, waar kennis en respect voor de eigen tradities, cultuur, geschiedenis, godsdienst en taal wordt bijgebracht, evenals een open houding ten aanzien van de cultuur van andere volkeren middels meertaligheid en wereldbeschouwing?

Should it be an elite school or universal, should it impose its own style and curriculum on all pupils, or should it be a school that moves in certain directions, but takes into account national and regional traditions; should it be a school where pupils are taught to appreciate and respect their own traditions, culture, history, religion and language, or should it teach openness to the cultures of other nations through multilingualism and appreciation of the whole world?


Om het innovatiepeil in Europa op te trekken, acht ik het ook noodzakelijk, zoals in het verslag van onze collega Gierek staat, om uit te gaan van een mentaliteit die open staat ten opzichte van innovatie. Dat moet op school al beginnen.

To increase innovation in Europe, I believe that it is also necessary, as stated in the report by our colleague Mr Gierek, to start with a cultural concept that is in favour of innovation, even at school, which may seem far removed from the processes of production, but is not, in fact.


Er bestaat consensus over de noodzaak om de onderwijsstelsels open te stellen voor de invloeden van andere onderdelen van de samenleving - zowel invloeden in de omgeving van de school (ouders, lokale instellingen en bedrijven) als daarbuiten (uitwisselingen, mobiliteit, e-mailnetwerken).

There is consensus about the need to open up education systems to the influences of other parts of society - both those close to schools (parents, local institutions, local businesses) and those more distant (exchanges, mobility, e-mail networks).


w