o
psplitsing van de aanbesteding van de infrastructuur in zes pakketten hoofdwerk [9] en een aantal pakketten bijkomend werk, door een volledige uitsplitsing van de totale aanbesteding; dit sluit de mogelijkheid van verschillende, gelijktijdige aanbestedingsonderdelen voor afzonderlijke werkpakketten, waaronder satellieten, in de toekomst niet uit; alle werkpakketten voor
de VOC van Galileo moeten openstaan voor de grootst mogelijke mededinging, overeenkomstig de EU-beginselen inzake overheidsopdrachten, en er moet voor worden gezorg
...[+++]d dat overheidsopdrachten met betrekking tot ruimteprogramma's meer openstaan voor nieuwe marktpartijen en voor het mkb, zonder afbreuk te doen aan de technologische excellentie en de kosteneffectiviteit; een openbare aanbesteding voor alle pakketten in één procedure waarbij onafhankelijke rechtspersonen of rechtspersonen die tot een groep behoren, een bod mogen doen voor de rol van hoofdcontractant voor ten hoogste twee van de zes hoofdwerkpakketten; ten minste 40% van de samengevoegde waarde van de activiteiten wordt middels een openbare aanbesteding op verschillende niveaus gegund aan andere ondernemingen dan de ondernemingen die tot de groepen behoren waarvan rechtspersonen hoofdcontractant voor een van de hoofdwerkpakketten zijn; toepassing van double-sourcing, voor zover van toepassing, om de programmarisico's te verminderen en afhankelijkheid van één bron te voorkomen, en de kosten en termijnen van het programma over het geheel beter te bewaken; de Europese industrie kan voor bepaalde componenten en diensten een beroep doen op niet-Europese bronnen indien gebleken is dat zulks aanzienlijke kwaliteits- en kostenvoordelen oplevert, rekening houdend met het strategische karakter van de Europese GNSS-programma's en met de veiligheids- en uitvoercontrolevoorschriften van de EU; implementatie van een geïntegreerd programmarisicobeheer op alle niveaus van het programma, en structurele maatregelen om risico's te inventariseren, te b ...split of the procurement of the infrastructur
e into a set of six main work packages[9] as well as a number of additional work packages, through a comprehensive overall procurement break-down; this does not rule out the prospect of multiple simultaneous procurement strands for individual work packages, including of satellites; all work packages for FO
C Galileo should be open to the maximum possible competition, in line with EU procurement principles, and to ensure procurement in space programmes are more widely
open ...[+++] to new entrants and SMEs, while ensuring technology excellence and cost effectiveness; competitive tendering of all packages in a single procedure whereby any one independent legal entity, or legal entities part of a group, may bid for the role of prime contractor for a maximum of two of the six main work packages; at least 40% of the aggregated value of the activities to be subcontracted by competitive tendering at various levels to companies other than those belonging to the groups of which entities will be prime contractors of any of the main work packages; dual sourcing wherever appropriate in order to mitigate programme risks and avoid single-source dependencies and to ensure better overall control of programme, cost and schedule; possibility for European industries to rely on non-European sources for certain components and services in case of demonstrated substantial advantages in terms of quality and costs, taking account of the strategic nature of the European GNSS programmes and of the EU security and export control requirements; implementation of an integrated programme risk management at all levels of the programme as well as structural measures to identify, control, mitigate and monitor risks; implementation of the above elements and principles on the basis of an EC-ESA Delegation Agreement in all industrial contracts.