Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
'low tension'
Academie
Academisch onderwijs
Directeur buitengewoon onderwijs
Directeur speciaal onderwijs
Directrice buitengewoon onderwijs
Docente literatuur voortgezet onderwijs
Glaucoma simplex
Glaucoom
Grande école
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
Lager onderwijs
Leerkracht letterkunde secundair onderwijs
Leerkracht letterkunde voortgezet onderwijs
Nettoscholingsgraad in het primaire onderwijs
Onderwijs
Onderwijsgevende letterkunde voortgezet onderwijs
Openbaar onderwijs
Openbare school
Pigmentdispersie
Primair onderwijs
Pseudo-exfoliatie
Schoolleidster speciaal onderwijs
Schoolopleiding
Tertiair onderwijs

Traduction de «Primair onderwijs » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


lager onderwijs | primair onderwijs

elementary education | primary education


nettoscholingsgraad in het primaire onderwijs

net primary enrolment rate | primary net enrolment rate


hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]




openbaar onderwijs [ openbare school ]

public education [ State education ]


gespecialiseerd onderwijs geven aan kinderen met bijzondere behoeften | gespecialiseerd onderwijs geven aan kinderen met specifieke behoeften | in gespecialiseerd onderwijs voorzien voor kinderen met bijzondere behoeften | in gespecialiseerd onderwijs voorzien voor kinderen met specifieke behoeften

provides specialised instruction for special needs students | supply specialised instruction for special needs students | offer specialised instruction for special needs students | provide specialised instruction for special needs students


docente literatuur voortgezet onderwijs | leerkracht letterkunde secundair onderwijs | leerkracht letterkunde voortgezet onderwijs | onderwijsgevende letterkunde voortgezet onderwijs

english literature teacher | english literature teacher in secondary schools | literature teacher secondary school | secondary school literature tutor


directrice buitengewoon onderwijs | schoolleidster speciaal onderwijs | directeur buitengewoon onderwijs | directeur speciaal onderwijs

headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster


glaucoma simplex | glaucoom (primair)(resttoestand) | chronisch, simplex | glaucoom (primair)(resttoestand) | 'low tension' | glaucoom (primair)(resttoestand) | pigmentdispersie | glaucoom (primair)(resttoestand) | pseudo-exfoliatie

Glaucoma (primary)(residual stage):capsular with pseudoexfoliation of lens | chronic simple | low-tension | pigmentary
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Voor het project Naturbild ontwikkelden universiteiten en lerarenopleidingen uit zes landen (Duitsland, Bulgarije, Hongarije, Oostenrijk, Roemenië en Slowakije) een nieuwe lesstrategie om kinderen te helpen bij de overgang van voorschools onderwijs naar primair onderwijs.

For the Naturbild project, universities and teacher education institutions from six countries (Germany, Austria, Hungary, Slovakia, Romania and Bulgaria) developed a new teaching strategy to help children moving from pre-school to primary school.


In het verslag worden eveneens specifieke aanbevelingen gedaan voor verschillende leeftijdsgroepen (jonge kinderen, kinderen in het primair onderwijs, adolescenten en volwassenen), en wordt de aandacht gevestigd op wat de verschillende betrokkenen kunnen en zouden moeten doen om een verschil te maken.

The report also contains specific recommendations for different age groups (young children, primary age, adolescents and adults), highlighting what the different actors involved can and should do to make a difference.


Het doeltreffend en leeftijdsgericht ontwikkelen van digitale competentie in OOJK en in het primair onderwijs heeft belangrijke gevolgen voor de pedagogische methoden, de beoordeling, de pedagogische middelen en de leeromgevingen, alsmede voor het dichten van de digitale kloof.

Developing digital competence effectively and age-appropriately in ECEC and primary education has important implications in terms of pedagogical approaches, assessment, pedagogical resources and learning environments, as well as in terms of helping to reduce the digital gap.


De toegankelijkheid en het promoten van ICT en de ontwikkeling van digitale competentie te vergemakkelijken door het op een bij de leeftijd passende wijze in aanraking brengen met en integreren van digitale instrumenten in de voor- en vroegschoolse educatie en in het primair onderwijs, waarbij de belangrijke rol van ouders en gezinnen, alsook de verschillende leerbehoeften op verschillende leeftijden, worden onderkend.

Facilitate access to and the promotion of ICT and the development of digital competence through age-appropriate exposure to, and the integration of, digital tools throughout early childhood education and primary education, whilst recognising the important role of parents and families, as well as the different learning needs at different ages.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Inspanningen te doen om mediaonderwijs en -geletterdheid, met name het veilig en verantwoord gebruik van digitale technologieën, in voor- en vroegschoolse educatie en in het primair onderwijs te bevorderen.

Make efforts to promote media education and literacy, in particular, safe and responsible use of digital technologies in early childhood education and primary education.


Conclusies van de Raad over de rol van voor- en vroegschoolse educatie en primair onderwijs bij het bevorderen van creativiteit, innovatie en digitale competentie

Council conclusions on the role of early childhood education and primary education in fostering creativity, innovation and digital competence


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG0527(04) - EN - Conclusies van de Raad over de rol van voor- en vroegschoolse educatie en primair onderwijs bij het bevorderen van creativiteit, innovatie en digitale competentie // Andere achtergrondelementen

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG0527(04) - EN - Council conclusions on the role of early childhood education and primary education in fostering creativity, innovation and digital competence // Other background elements


De doelstellingen van dit programma zijn : - meer investeringen door de toegang tot deviezen te vergemakkelijken; - verbetering van de financiering van de huishoudelijke begroting op het gebied van de gezondheidszorg, onderwijs en wegenonderhoud, dank zij de tegenwaardefondsen die de beschikbaarheid van de middelen garanderen; - een doeltreffende dienstenverlening van de sociale diensten door de procedures te verbeteren inzake budgettering en financiële controle van de gezondheidszorg en het onderwijs (met name op het gebied van de primaire gezondheidszorg en ...[+++]

The programme's objectives are: - to boost investment by improving access to foreign currency; - to increase operating budget resources for health, education and road maintenance through counterpart funds; - to help provide efficient social services by improving budgeting and financial control procedures in the health and education sectors (particularly as regards basic health care and primary education); - to increase road maintenance activities, which will have a positive impact on rural job creation.


het op nationaal niveau verzamelen, registreren, volgen en rapporteren van volledige epidemiologische en economische gegevens over diabetes en gegevens over onderliggende factoren; het, waar nodig, ontwikkelen en uitvoeren van kaderplannen voor de aanpak van diabetes en/of de bepalende factoren, van op wetenschappelijk bewijs gebaseerde ziektepreventie, screening en beheer op basis van beste praktijken, met een op meetbare doelstellingen gebaseerd evaluatiesysteem voor het in kaart brengen van resultaten op het gebied van gezondheid en kostenefficiëntie, waarbij rekening wordt gehouden met de organisatie en het prestatieniveau van de gezondheidszorgsystemen in de verschillende lidstaten, met ethische, juridische, culturele en andere releva ...[+++]

Collection, registration, monitoring and reporting at national level of comprehensive diabetes epidemiological and economic data as well as data on the underlying factors; Development and implementation of framework plans, as appropriate, addressing diabetes and/or its determinants, of evidence-based disease prevention, screening and management founded on best practices and comprising an evaluation system with measurable targets to track health outcomes and cost-effectiveness, taking into account Member States’ organisation and delivery of their respective health services, ethical, legal, cultural and other relevant issues and available ...[+++]


Een effectief beleid voor de integratie van de Roma moet op vier pijlers gebaseerd zijn: onderwijs, werkgelegenheid, gezondheidszorg en huisvesting, waarbij de primaire verantwoordelijkheid van de lidstaten in dit verband wordt onderkend.

Effective policies for integrating Roma must be based on four pillars: education, employment, health and housing, whilst acknowledging member states’ primary responsibility in this regard.


w