Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Burgerlijk recht
Civiel recht
Communautair recht
Communautair recht-intern recht
Communautair recht-nationaal recht
Communautaire rechtsorde
Communautaire voorschriften
Communautaire wetgeving
Deviatie naar rechts van huig
EG-recht
EU-recht
EU-recht - nationaal recht
Europees recht
Inmenging
Nationaal recht - recht van de Europese Unie
Plicht tot inmenging
Pneumonie rechts basaal
Privaatrecht
Recht op inmenging
Recht op inmenging en humanitaire interventie
Recht van de Europese Unie
Recht van de Europese Unie - nationaal recht
Tussenkomst in natuur en landschap

Traduction de «Recht op inmenging » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
recht op inmenging en humanitaire interventie

right of intervention and humanitarian action


inmenging [ plicht tot inmenging | recht op inmenging ]

interference [ duty to interfere | right to interfere ]


hoog-paratracheale (suprainnominate) mediastinale lymfeklier rechts

Lymph node of ATS Station 2R


EU-recht - nationaal recht [ communautair recht-intern recht | communautair recht-nationaal recht | nationaal recht - recht van de Europese Unie | recht van de Europese Unie - nationaal recht ]

EU law - national law [ Community law - national law | European Union law - national law | national law - Community law | national law - European Union law ]


EU-recht [ communautaire rechtsorde | communautaire voorschriften | communautaire wetgeving | communautair recht | EG-recht | Europees recht | recht van de Europese Unie ]

EU law [ Community law | Community regulations | European law | European Union law | Community law(STW) ]


recht op voorlichting en vorming,2)recht op bescherming van gezondheid en veiligheid,3)recht op bescherming van economische belangen,4)recht op verhaal,5)recht op vertegenwoordiging(recht om te worden gehoord)

right to information and education,2)right to protection of health and safety,3)right to protection of financial interests,4)right to protection of legal interests,5)rights to representation and participation


inmenging/bemoeienis met natuur en landschap | tussenkomst in natuur en landschap

intervention in nature and landscape






civiel recht | burgerlijk recht | privaatrecht

civil rules | constitutional regulations | civil law | civil regulations
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Volgens de artikelen 11 en 12 van het Handvest zijn het recht op vrijheid van vereniging op alle niveaus, bijvoorbeeld op politiek en maatschappelijk gebied, en het recht op vrijheid van meningsuiting, dat de vrijheid omvat een mening te hebben en de vrijheid kennis te nemen en te geven van informatie of ideeën, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen, grondrechten van iedere burger van de Unie.

Articles 11 and 12 of the Charter state that the right to freedom of association at all levels, for example in political and civic matters, and the right to freedom of expression, which includes the freedom to hold opinions and to receive and impart information and ideas without interference by public authority and regardless of frontiers, are fundamental rights of every citizen of the Union.


(i) is van mening dat secularisme, in de zin van een strikte scheiding tussen de godsdienstige en politieke autoriteiten, inhoudt dat elke vorm van religieuze inmenging in het functioneren van de overheid en elke vorm van publieke inmenging in religieuze aangelegenheden worden verworpen, tenzij voor de handhaving van de voorschriften op het gebied van veiligheid en openbare orde (inclusief de eerbiediging van de vrijheid van anderen), en dat secularisme voor iedereen (gelovigen, agnosten of atheïsten) in dezelfde mate het recht op vrijheid van gew ...[+++]

(i) considers that secularism, defined as the strict separation between religious and political authorities, implies the rejection of any religious interference in the functioning of government and of any public interference in religious affairs except for the purpose of upholding rules of safety and public order (including respect for the freedom of others), and that it guarantees equal liberty of conscience for all, be they believers, agnostics or atheists;


Gedurende het gehele bestaan van de Verenigde Staten strijden er twee concepten in het buitenlands beleid om voorrang: het vuurtorenconcept en het kruistochtconcept. De Monroe-doctrine van 1823, het optreden van Roosevelt in 1904, met andere woorden het recht op inmenging en de interventies in het Caraïbisch gebied (Haïti, Panama, de Dominicaanse Republiek, Cuba, Guatemala) zijn allemaal sprekende voorbeelden van een honderd jaar oude en onlangs weer opgerakelde doctrine.

The Monroe Doctrine of 1823 and the actions of Roosevelt in 1904, in other words the right to intervene and the actual interventions in the Caribbean – Haiti, Panama, the Dominican Republic, Cuba and Guatemala – are meaningful illustrations of a century-old doctrine that has now been resurrected.


16. is bezorgd over het feit dat de interne strategie van Lissabon voor het concurrentievermogen van de EU de facto ondergeschikt wordt gemaakt aan de externe concurrentiedoelstellingen van de EU, zoals beschreven in de mededeling van de Commissie "Global Europe - Competing in the World"; waarschuwt voor een concurrentiebeleid van de EU dat zich uitsluitend richt op de globale transactiebehoeften van de in de EU gevestigde transnationale ondernemingen ten koste van de sociale belangen van de Europese werknemers en kleine en middelgrote ondernemingen (KMO's) die behoefte hebben aan een voorzichtige benadering van de mondiale concurrentie; waarschuwt voor de beoogde internationale samenwerking op regelgevingsgebied, die transnationale onder ...[+++]

16. Is concerned about the de facto subordination of the EU internal Lisbon competitiveness strategy to the EU's external competitiveness goals as outlined in the Commission communication 'Global Europe – Competing in the World'; warns against an EU competitiveness policy which is exclusively geared to the global transaction needs of EU-based transnational companies, to the detriment of the social interests of European workers and small and medium-sized enterprises (SMEs), which need a cautious approach to global competition; warns against the envisaged international regulatory cooperation, which will give transnational companies and third states a sort of right to interv ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Daarom wordt verwezen naar maatregelen die de Verenigde Staten hebben voorgesteld om de mensenrechten uit te buiten, het “recht” op inmenging en het gebruik van geweld te kunnen opleggen, volkeren en (andere) soevereine staten te kunnen aanvallen onder de “bescherming” en “(pseudo)legitimiteit” van de Verenigde Naties.

Hence the measures proposed by the USA aimed at exploiting human rights, at imposing its ‘right’ to interfere and to resort to force, and at attacking the people and the sovereignty of (other) countries, under the ‘umbrella’ and ‘(pseudo)legitimacy’ of the UN.


De oorlog in Tsjetsjenië bewijst, als dat nog nodig was, dat de plicht tot of het recht van inmenging bij de grens van de grote landen eindigt.

The war in Chechnya proves, if proof were necessary, that the duty or the right to intervene stops at the borders of the great powers.


Inmenging in het recht op privacy door het openbaar gezag is soms noodzakeljk in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het voorkomen van strafbare feiten[86]. Het Europees Hof voor de rechten van de mens heeft in zijn jurisprudentie drie voorwaarden gesteld waaronder deze beperking gerechtvaardigd kan zijn: zij moet wettig zijn, een legitiem doel nastreven en noodzakelijk zijn in een democratische samenleving.

Interference by a public authority with individuals’ right to privacy may be necessary in the interest of national security, public safety or the prevention of crime.[86] The jurisprudence of the European Court of Human Rights establishes three conditions under which such restrictions may be justified: if it is lawful, if it pursues a legitimate aim and if it is necessary in a democratic society.


Volgens artikel 8, lid 2, (EVRM) is geen inmenging van enig openbaar gezag toegestaan in de uitoefening van het recht op persoonlijke levenssfeer dan voor zover „bij de wet is voorzien” en „in een democratische samenleving noodzakelijk is” ter bescherming van zwaarwegende belangen.

According to Article 8 (2) ECHR, any interference by a public authority with the exercise of the right to privacy is only allowed, if it is ‘in accordance with the law’ and is ‘necessary in a democratic society’ for the protection of important interests.


Volgens artikel 8, lid 2, is „geen inmenging van enig openbaar gezag in de uitoefening van dit recht (.) toegestaan dan voor zover bij de wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is” ter bescherming van zwaarwegende belangen.

According to Article 8(2) any interference by a public authority with the exercise of this right is only allowed, if it is ‘in accordance with the law’ and is ‘necessary in a democratic society’ for the protection of important interests.


Overeenkomstig artikel 8, lid 2, is inmenging van enig openbaar gezag in de uitoefening van dit recht alleen toegestaan, voorzover „bij de wet is voorzien” en „in een democratische samenleving noodzakelijk is” voor de bescherming van wezenlijke belangen.

According to Article 8(2) any interference by a public authority with the exercise of this right is only allowed, if it is ‘in accordance with the law’ and is ‘necessary in a democratic society’ for the protection of important interests.


w