Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beleidsambtenaar regionale ontwikkeling
Beleidsmedewerker regionale ontwikkeling
Complexe regionale pijnsyndroom type 1
Deskundigengroep Regionale Studies
Gewestelijke planning
Gewestplan
Godsdienstwetenschappen doceren
Godsdienstwetenschappen onderwijzen
Interregionale planning
Ondersteuning van de regionale ontwikkeling
Regionaal plan
Regionaal programma
Regionale administratie voor de gezondheid
Regionale directie voor de gezondheid
Regionale directie voor de volksgezondheid
Regionale economie
Regionale planning
Regionale ruimtelijke ordening
Regionale steun
Regionale studie
Regionale tradities voor zoetwaren bewaren
Regionale tradities voor zoetwaren handhaven
Regionale tradities voor zoetwaren in ere houden
Regionale tradities voor zoetwaren voortzetten
Religieuze studies doceren
Religieuze studies onderwijzen
Steun aan minder begunstigde regio

Traduction de «Regionale studie » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
regionale planning [ gewestelijke planning | gewestplan | interregionale planning | regionaal plan | regionaal programma | regionale ruimtelijke ordening | regionale studie ]

regional planning [ inter-regional planning | regional management | regional plan | regional programming | territorial planning | regional plan(GEMET) | regional plans(UNBIS) ]


Deskundigengroep Regionale Studies

Experts Group on Regional Studies


Regionale Overeenkomst inzake de erkenning van studies en diploma's op het gebied van het hoger onderwijs in Latijns-Amerika en in het Caraïbische gebied

Regional Convention on the Recognition of Studies, Diplomas and Degrees in Higher Education in Latin America and the Caribbean




regionale steun [ ondersteuning van de regionale ontwikkeling | steun aan minder begunstigde regio ]

regional aid [ aid for regional development | aid to less-favoured regions ]


regionale tradities voor zoetwaren bewaren | regionale tradities voor zoetwaren voortzetten | regionale tradities voor zoetwaren handhaven | regionale tradities voor zoetwaren in ere houden

preserve regional sweet tradition | preserving regional sweet traditions | conserve regional sweet traditions | preserve regional sweet traditions


regionale administratie voor de gezondheid | regionale directie voor de gezondheid | regionale directie voor de volksgezondheid

regional health administration | regional health directorate | regional public health directorate


godsdienstwetenschappen doceren | religieuze studies onderwijzen | godsdienstwetenschappen onderwijzen | religieuze studies doceren

teach religious studies course | teach religious studies lesson | teach religious studies class | teaches religious studies class


complexe regionale pijnsyndroom type 1

Reflex sympathetic dystrophy


beleidsambtenaar regionale ontwikkeling | beleidsmedewerker regionale ontwikkeling

policy officer for regional development | regional development policy developer | legal policy officer for regional development | regional development policy officer
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In dit programma is tevens een regionale studie voor de vervoerssector opgenomen ten bedrage van 2,45 miljoen euro, die zal voortbouwen op de regionale studie betreffende vervoersinfrastructuur.

It includes a EUR 2.45m regional study for the transport sector that will follow up the Transport Infrastructure Regional Study.


Bovendien werd in het kader van het CARDS-programma tevens een projectvoorbereidingsfaciliteit (3 miljoen euro) goedgekeurd ter voorbereiding van investeringen in de vervoerssector, overeenkomstig de in het strategiedocument en in de regionale studies uitgestippelde benadering.

In addition, a Project Preparation Facility (EUR 3m) was also approved under CARDS to prepare investments in the transport sector, in line with the strategy and regional studies.


Het directoraat-generaal Onderwijs en cultuur is een reeks regionale studies gestart naar de effecten die Tempus sinds zijn invoering op hogeronderwijsinstellingen, individuen en stelsels in de partnerlanden heeft gehad, door middel van rechtstreekse vraaggesprekken en een grootschalige elektronische enquête onder de belangrijkste deelnemers die betrokken waren bij of op de hoogte waren van Tempusactiviteiten in hun land.

The Directorate-General for Education and Culture launched a series of regional studies to illustrate the impact that Tempus has had on higher education institutions, individuals and systems in its partner countries since its inception, through a number of direct interviews and a large e-survey of key actors involved or informed about Tempus operations in their country.


22. merkt op dat uit recente studies blijkt dat de Europese regio's hun rechtstreekse verbindingen met enkele van de meest overbelaste luchthavens kwijtraken, en constateert met teleurstelling dat deze door de Europese Commissie opgezette studies zich beperken tot de grotere luchthavens; stelt daarom voor eventuele toekomstige studies qua opzet uit te breiden tot de regionale luchthavens en spoort de lidstaten en de Commissie er in afwachting daarvan toe aan zich in te zetten voor meer verbindingen tussen regionale luchthavens en de ...[+++]

22. Notes that recent studies state that European regions are losing direct links to some of the most congested airports, and is disappointed that studies conducted by the European Commission deal only with major airports; suggests, therefore, that the scope of any future studies be extended to regional airports and, in the interim, encourages the Member States and the Commission to promote connections between regional airports and main airports in the Member States, helping to boost the economy in the areas around regional airports ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
22. merkt op dat uit recente studies blijkt dat de Europese regio's hun rechtstreekse verbindingen met enkele van de meest overbelaste luchthavens kwijtraken, en constateert met teleurstelling dat deze door de Europese Commissie opgezette studies zich beperken tot de grotere luchthavens; stelt daarom voor eventuele toekomstige studies qua opzet uit te breiden tot de regionale luchthavens en spoort de lidstaten en de Commissie er in afwachting daarvan toe aan zich in te zetten voor meer verbindingen tussen regionale luchthavens en de ...[+++]

22. Notes that recent studies state that European regions are losing direct links to some of the most congested airports, and is disappointed that studies conducted by the European Commission deal only with major airports; suggests, therefore, that the scope of any future studies be extended to regional airports and, in the interim, encourages the Member States and the Commission to promote connections between regional airports and main airports in the Member States, helping to boost the economy in the areas around regional airports ...[+++]


7. erkent de noodzaak om groene infrastructuur, eco-innovatie en de invoering van innoverende technologieën te stimuleren met als doel het creëren van een groenere economie, en verzoekt de Commissie om in dit verband een gids voor goede praktijken op te stellen; dringt er bij de Commissie, de lidstaten en plaatselijke en regionale overheden op aan om de aanbevelingen in de studie “Economische aspecten van ecosystemen en biodiversiteit (TEEB)” in aanmerking te nemen, aangezien deze studie is bedoeld als nuttig adviserend hulpmiddel vo ...[+++]

7. Recognises the need to promote green infrastructure, eco-innovation and the adoption of innovative technologies in order to create a greener economy, and calls on the Commission to draw up good practice guides in this connection; urges the Commission, the Member States, and local and regional authorities to take the Economics of Ecosystems and Biodiversity (TEEB) study recommendations into account, as this study is intended as a useful advisory tool for local and regional policymakers, administrators and managers; underlines the ...[+++]


55. verzoekt de Commissie om, in aansluiting op de goedkeuring in mei 2007 van het verslag van het Parlement over huisvesting en regionaal beleid, twee studies uit te voeren op het gebied van huisvesting: een studie naar de verdeling van bevoegdheden en verantwoordelijkheden tussen de nationale, regionale en lokale niveaus, met een overzicht van het juridisch kader in de EU27 en een studie naar de kosten van en de vraag naar huisvesting en de onroerendgoedmarkt in de lidstaten in het algemeen;

55. Asks the Commission, following the adoption of its report on housing and regional policy in May 2007, to undertake two studies in the field of housing: one to show how powers and responsibilities are divided between the national, regional and local levels and laying out the legal framework in EU 27, and another dealing with the cost of and the demand for housing and the property market in general in the Member States;


Het doel van de 10 regionale studies was het effect van de ontwikkelingssamenwerkingsprogramma's te verbeteren door informatie te verstrekken over de prioriteiten van autochtone bevolkingsgroepen en door in overeenstemming met het werkdocument aan te wijzen welke autochtone bevolkingsgroepen zich in kritieke omstandigheden bevinden.

[37] The objective of the 10 regional studies was to improve the impact of development cooperation programmes by providing information on the priorities of indigenous peoples and, in line with the Working Document, by identifying indigenous peoples in especially critical conditions.


Verder onderzoek naar de prioriteiten van autochtone bevolkingsgroepen is verricht via een reeks door de Commissie gefinancierde regionale studies gecoördineerd door de Saami Council, een organisatie van autochtone bevolkingsgroepen [37].

Further research has been conducted into indigenous peoples priorities through a series of regional studies funded by the Commission, coordinated by the indigenous peoples' organisation the Saami Council.


C. overwegende dat de staten die dit document hebben ondertekend, gehouden zijn om onder meer de volgende doelstellingen en beginselen in hun wetgevingsbeleid over te nemen: de erkenning van de regionale talen en de talen van minderheden als uitdrukking van de culturele rijkdom; de vergemakkelijking en stimulering van het mondelinge en schriftelijke gebruik van de talen in kwestie zowel in het openbare als privéleven; het ter beschikking stellen van middelen voor het onderwijs in en de studie van deze talen, alsmede de bevordering v ...[+++]

C. whereas the objectives and principles that signatory States must incorporate into their national legislative policies include: recognition of regional or minority languages as an expression of cultural wealth; facilitating and encouraging spoken and written use of these languages in both private and public life; providing resources for teaching and learning these languages, and promoting studies and research in universities and similar bodies;


w