Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen
Gevolgen van stedelijke verontreiniging
Gevolgen van stedelijke vervuiling
Nationaal wegennet
Stadsgebied
Stadsuitbreiding
Stadsuitleg
Stedelijk centrum
Stedelijk gebied
Stedelijk uitbreiding
Stedelijk wegennet
Stedelijk wegenstelsel
Stedelijke agglomeratie
Stedelijke economie
Stedelijke expansie
Stedelijke gemeenschap
Stedelijke uitzaaiing
Stedelijke wildgroei
Verstedelijkt gebied

Vertaling van "Stedelijk wegennet " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
stedelijk wegennet | stedelijk wegenstelsel

network of urban roads | street network | urban road network


stedelijke agglomeratie [ stedelijk centrum ]

urban centre [ city centre ]


stedelijk gebied [ stadsgebied | verstedelijkt gebied ]

urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]


aantastiging van het landschap door verspreide bebouwing | stadsuitbreiding | stadsuitleg | stedelijk uitbreiding | stedelijke expansie | stedelijke wildgroei

urban sprawl


ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer

assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics




gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling

nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications


stedelijke agglomeratie | stedelijke gemeenschap

urban agglomeration




nationaal wegennet

national road system | public road system at national level | national road network | public road network at national level
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De maatregelen kunnen gericht zijn op specifieke groepen weggebruikers, zoals kinderen, beginnende chauffeurs of beroepschauffeurs, of betrekking hebben op de naleving van belangrijke veiligheidsvoorschriften zoals het dragen van de veiligheidsgordel, of bedoeld zijn voor specifieke gebieden zoals het stedelijke wegennet, landelijke wegen of het trans-Europese wegennet.

These may concern particular groups of road users, such as children, new drivers and professional drivers, or compliance with important safety rules such as the wearing of a seat belt, or cover specific areas such as the urban road network, country roads or the trans-European network.


Zij zal demonstratieprojecten steunen die de communautaire richtsnoeren toepassen op het gebied van de veiligheid van infrastructuur, met name in het 6e kaderprogramma voor onderzoek, en zal te gelegener tijd op gebieden zoals de veiligheidsaudit, het beheer van de veiligheid in een stedelijke omgeving, en de beoordeling van veiligheidsincidenten, het verkrijgen van financiering voor alle door de Europese Unie gefinancierde infrastructuurprojecten, met inbegrip van het trans-Europese wegennet, onderwerpen aan de toepassing van deze ri ...[+++]

It will support demonstration projects applying the Community guidelines with regard to infrastructure safety, in particular in the context of the Sixth Research Framework Programme and, in due course, in areas such as safety audits, urban safety management and safety impact assessment, will make funding for all infrastructure projects financed by the EU, including the trans-European road network, subject to the application of these guidelines.


Moderne samenlevingen zijn erg afhankelijk van mobiliteit, maar het vervoer leidt tot grote problemen, zoals de filevorming op de wegennet en in de stedelijke gebieden, aantasting van het milieu en de volksgezondheid, energieverspilling en, bovenal, ongevallen met dodelijke slachtoffers, gewonden en materiële schade.

Modern societies depend heavily on mobility, but transport entails severe problems, such as congestion of road networks and urban areas, harmful effects on the environment and public health, waste of energy and, above all, accidents which cause fatalities, injuries and material damage.


12. benadrukt dat de kwaliteit van de wegeninfrastructuur, die van directe invloed is op de verkeersveiligheid, in de verschillende EU-lidstaten sterk uiteenloopt en dat meer dan 90 % van de ongevallen op de weg met dodelijke afloop in de lidstaten zich voordoen op stedelijke en plattelandswegen; benadrukt dat doeltreffende financiering voor dit soort infrastructuur verder moet worden bevorderd door middel van verschillende EU-beleidsmaatregelen en -instrumenten, met name in de cohesielanden; benadrukt tevens dat de bestaande infrastructuur goed onderhouden moet worden, ook die van het secundaire ...[+++]

12. Stresses that the quality of road infrastructure, which has a direct impact on road safety, differs significantly across the EU and that more than 90 per cent of road accident deaths in the Member States occur on urban and rural roads; stresses that efficient financing of this type of infrastructure must be further promoted through different EU policies and instruments, especially in the cohesion countries; stresses also the need for proper maintenance of the existing infrastructure, including the secondary road network;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. benadrukt dat de kwaliteit van de wegeninfrastructuur, die van directe invloed is op de verkeersveiligheid, in de verschillende EU-lidstaten sterk uiteenloopt en dat meer dan 90 % van de ongevallen op de weg met dodelijke afloop in de lidstaten zich voordoen op stedelijke en plattelandswegen; benadrukt dat doeltreffende financiering voor dit soort infrastructuur verder moet worden bevorderd door middel van verschillende EU-beleidsmaatregelen en -instrumenten, met name in de cohesielanden; benadrukt tevens dat de bestaande infrastructuur goed onderhouden moet worden, ook die van het secundaire ...[+++]

12. Stresses that the quality of road infrastructure, which has a direct impact on road safety, differs significantly across the EU and that more than 90 per cent of road accident deaths in the Member States occur on urban and rural roads; stresses that efficient financing of this type of infrastructure must be further promoted through different EU policies and instruments, especially in the cohesion countries; stresses also the need for proper maintenance of the existing infrastructure, including the secondary road network;


„prioritaire gebieden”: weggedeelten die door de nationale autoriteiten zijn aangewezen, voor zover zij dit relevant achten, met name in stedelijke gebieden, en die geen deel uitmaken van het uitgebreide trans-Europese wegennet en geen snelwegen zijn, gebaseerd op het niveau van terugkerende verkeerscongestie of andere beheersoverwegingen.

‘priority zones’ means road sections identified by national authorities where they consider this to be relevant, in particular in urban areas, that are not part of the comprehensive trans-European road network and are not motorways, based on the levels of recurring traffic congestion or other traffic management considerations.


a) „trans-Europees wegennet”: het wegennet als gedefinieerd in deel 2 van bijlage I bij Besluit 661/2010/EU van het Europees Parlement en de Raad , met uitzondering van stedelijke knooppunten.

‘trans-European road network’ means the road network as defined in Section 2 of Annex I to Decision No 661/2010/EU of the European Parliament and of the Council with the exclusion of urban nodes.


· externekostenheffingen (met betrekking tot verkeersopstoppingen, geluidshinder en luchtverontreiniging) kunnen worden toegepast door de lidstaten (niet-verplichte maatregel) voor zware vrachtvoertuigen overal op het wegennet (met uitzondering van stedelijke agglomeraties) met ingang van 31 december 2010;

· external cost charges (covering congestion, noise and air pollution) could be applied by Member States (provision not mandatory) for heavy goods vehicles on any part of their road network (excluding urban areas) as of 31st December 2010;


19. verzoekt de uitbreiding van stedelijke gebieden en de verbetering van infrastructuur (wegennet, spoorwegen, havens, luchthavens, kanalen, gas- en olieleidingen, enz.) zodanig uit te voeren dat vruchtbare gronden, bossen en beschermde zones worden gerespecteerd; vraagt de Commissie om, indien zij dat noodzakelijk acht, de bestaande wetgeving aan te scherpen teneinde een optimalisering van de milieueffectbeoordelingen, duurzaamheid van de Trans-Europese netwerken en verwezenlijking van de doelstelling "behoud van de biodiversiteit ...[+++]

19. Calls for the expansion of urban areas and the improvement of infrastructures (roads, railways, ports, airports, canals, gas and oil pipelines, etc) to be undertaken on a basis of respect for cultivable land, forests and protected areas; calls on the Commission, should it find it necessary, to build on the existing legislation with a view to ensuring the optimisation of environmental impact assessments, the sustainability of the trans-European networks, and the achievement of the objective of maintaining biodiversity up to 2010;


19. verzoekt de uitbreiding van stedelijke gebieden en de verbetering van infrastructuur (wegennet, spoorwegen, havens, luchthavens, kanalen, gas- en olieleidingen, enz.) zodanig uit te voeren dat vruchtbare gronden, bossen en beschermde zones worden gerespecteerd; vraagt de Commissie om, indien zij dat noodzakelijk acht, de bestaande wetgeving aan te scherpen teneinde een optimalisering van de milieueffectbeoordelingen, duurzaamheid van de Trans-Europese netwerken en verwezenlijking van de doelstelling "behoud van de biodiversiteit ...[+++]

19. Calls for the expansion of urban areas and the improvement of infrastructures (roads, railways, ports, airports, canals, gas and oil pipelines, etc) to be undertaken on a basis of respect for cultivable land, forests and protected areas; calls on the Commission, should it find it necessary, to build on the existing legislation with a view to ensuring the optimisation of environmental impact assessments, the sustainability of the trans-European networks, and the achievement of the objective of maintaining biodiversity up to 2010;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Stedelijk wegennet' ->

Date index: 2024-07-27
w