Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Docent wiskunde hoger onderwijs
Docent wiskunde voortgezet onderwijs
Docente wiskunde hoger onderwijs
Docente wiskunde voortgezet onderwijs
Geometrie
Lector wiskunde
Leerkracht wiskunde voortgezet onderwijs
Manager wiskunde
Meetkunde
Natuurkunde
Onderwijsgevende wiskunde secundair onderwijs
Organisatie TNO
Sectie latijn
Sectie latijn-wiskunde-wetenschappen
TNO
Technisch onderzoek
Technologisch onderzoek
Toegepast onderzoek
Toegepaste wetenschappen
Toegepaste wiskunde
Vakdocent design en toegepaste kunst beroepsonderwijs
Wis-en natuurkundige sectie
Wiskunde

Vertaling van "Toegepaste wiskunde " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


docent wiskunde voortgezet onderwijs | docente wiskunde voortgezet onderwijs | leerkracht wiskunde voortgezet onderwijs | onderwijsgevende wiskunde secundair onderwijs

mathematics teacher | teacher of maths in high school | mathematics teacher secondary school | teacher of maths in secondary school


lector wiskunde | docent wiskunde hoger onderwijs | docente wiskunde hoger onderwijs

mathematics professor | mathematics teacher | mathematics lecturer | university maths teacher


leerkracht vormgeving en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent design en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent ontwerp en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent vormgeving en toegepaste kunst beroepsonderwijs

design and applied arts instructor | vocational instructor in design and applied arts | design and applied arts vocational teacher | vocational design and applied arts educator


natuurkunde | sectie latijn | sectie latijn-wiskunde-wetenschappen | wis-en natuurkundige sectie | wiskunde

Latin | Latin and Science Department | Mathematics and Science department






toegepast onderzoek [ technisch onderzoek | technologisch onderzoek ]

applied research [ technical research | technological research | Scientific and technical research(ECLAS) | Technical research(ECLAS) ]


Nederlandse Organisatie voor Toegepast Natuurwetenschappelijk Onderzoek | Nederlandse Organisatie voor Toegepast-Natuurwetenschappelijk Onderzoek | Organisatie TNO | TNO [Abbr.]

Netherlands Organisation for Applied Scientific Research | TNO [Abbr.]


wiskunde [ geometrie | meetkunde ]

mathematics [ geometry ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
123. dringt er bij de lidstaten en de internationale gemeenschap op aan onderwijs in de natuurwetenschappen, technische en ingenieurswetenschappen en wiskunde ten behoeve van de energiesector te bevorderen en onderwijsinstellingen te financieren die geschoolde werkkrachten en de volgende generatie van wetenschappers en innoveerders kunnen opleiden, die ertoe zullen bijdragen de doelstelling van een op energiegebied zelfvoorzienend en duurzaam Europa te verwezenlijken; herinnert in dit verband aan de belangrijke rol die het programma Horizon 2020 en het Europees Instituut voor innovatie spelen bij het dichten van de kloof tussen onderzoek, ond ...[+++]

123. Urges the Member States and the international community to promote science, technology, engineering and mathematics (STEM) education for the energy sector and to maintain educational institutions capable of producing a skilled labour force and the next generation of scientists and innovators, who will help in achieving the goal of an energy-self-reliant and sustainable Europe; recalls, in this connection, the important role of Horizon 2020 and of the European Institute of Innovation and Technology in bridging the gap between research, education and applied innovation in the energy sector;


121. dringt er bij de lidstaten en de internationale gemeenschap op aan onderwijs in de natuurwetenschappen, technische en ingenieurswetenschappen en wiskunde ten behoeve van de energiesector te bevorderen en onderwijsinstellingen te financieren die geschoolde werkkrachten en de volgende generatie van wetenschappers en innoveerders kunnen opleiden, die ertoe zullen bijdragen de doelstelling van een op energiegebied zelfvoorzienend en duurzaam Europa te verwezenlijken; herinnert in dit verband aan de belangrijke rol die het programma Horizon 2020 en het Europees Instituut voor innovatie spelen bij het dichten van de kloof tussen onderzoek, ond ...[+++]

121. Urges the Member States and the international community to promote science, technology, engineering and mathematics (STEM) education for the energy sector and to maintain educational institutions capable of producing a skilled labour force and the next generation of scientists and innovators, who will help in achieving the goal of an energy-self-reliant and sustainable Europe; recalls, in this connection, the important role of Horizon 2020 and of the European Institute of Innovation and Technology in bridging the gap between research, education and applied innovation in the energy sector;


Een diploma (anders dan een doctoraatsdiploma/PhD) of certificaat dat een aanvulling vormt op de kwalificaties die toegang geven tot het vergelijkend onderzoek (als hierboven beschreven in punt 2) op een van de volgende vakgebieden: financiële economie, economie, bedrijfsfinanciering, kwantitatieve analyse, statistiek, toegepaste economie of financiële wiskunde.

A degree (other than a PhD) or certificate in addition to that required for access to the competition (as described under point 2 above) in one of the following areas: financial economics, economics, corporate finance, quantitative analysis, statistics, applied economics, or mathematical finance.


Een doctoraatsdiploma op een van de volgende gebieden: financiële economie, economie, bedrijfsfinanciering, kwantitatieve analyse, statistiek, toegepaste economie of financiële wiskunde.

A PhD in one of the following areas: financial economics, economics, corporate finance, quantitative analysis, statistics, applied economics, or mathematical finance.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. verzoekt universiteiten, de EU-instellingen en de lidstaten jonge vrouwen aan te moedigen studies te volgen in vakgebieden waar vrouwen nog steeds ondervertegenwoordigd zijn, met name natuurwetenschappen, techniek, informatietechnologie en wiskunde, hetgeen de basis vormt voor vaardigheden van hoog niveau in een koolstofarme economie; benadrukt dat stereotypen over deze beroepen moeten worden bestreden, bijvoorbeeld door in het bijzonder jonge vrouwen te informeren over de mogelijkheid onderzoeker te worden en over de kansen die zij hebben binnen de wetenschap, ook binnen de toegepaste ...[+++]

1. Calls on universities, the EU institutions and the Member States to encourage young women to study subjects in which women are still underrepresented, especially science, technology, IT, engineering and mathematics, which provide the basis for high-level, low-carbon skills; stresses that stereotypes about these professions have to be addressed, for example by informing young women in particular about their possibilities of becoming researchers and about the opportunities available in the research field, including applied research, as that should liberate untapped talent;


Een gedegen wiskundeopleiding hoort een kernelement van het leerplan te zijn. Wiskunde vergroot de analytische vaardigheden, het vermogen tot logisch denken en het redeneervermogen toegepast op cijfermateriaal.

A solid grounding in mathematics, which helps provide analytical skills, logic skills and numerical reasoning, is at the core of any curriculum.


De projecten bestrijken een hele reeks disciplines van de exacte en natuurwetenschappen (fysica, astro-fysica, wiskunde, chemie, biowetenschappen, aardwetenschapen en milieu), de toegepaste wetenschappen en technologie (engineering, luchtvaart, ruimtevaart, enz.) en de sociale, economische en menswetenschappen; het gaat hierbij telkens om onderzoek op de meest geavanceerde gebieden.

Covering a broad spectrum of disciplines in the exact and natural sciences (physics, astrophysics, mathematics, chemistry, life sciences, earth sciences, environment), applied sciences and technologies (engineering, aeropace etc.) and social, economic and human sciences, these projects are all at the cutting edge of human knowledge.


De projecten omvatten een breed scala wetenschappelijke disciplines: biologie, natuurkunde, scheikunde, informatica, sociale wetenschappen, milieu, wiskunde, materiaalkunde, toegepaste technologie en geneeskunde.

The project topics covered a broad spectrum of scientific areas: biology, physics, chemistry, computing, social sciences, environment, mathematics, materials, engineering and medicine.


w